K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-12-2013, 22:34   #1
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
psykisksyge

-"People with psychiatric disabilities are far more likely to be victims than perpetrators of violent crime (Appleby, et al., 2001). People with severe mental illnesses, schizophrenia, bipolar disorder or psychosis, are 2 ½ times more likely to be attacked, raped or mugged than the general population (Hiday, et al.,1999)."

https://depts.washington.edu/mhrepor...s_violence.php

Men det er selvfølgeligt ikke det billede medierne og hollywood vil male .suk.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 20:59   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næ, men det kunne jeg nu godt have fortalt dem

Og jeg kan endda tilføje, at psykisk syge også topper ''hitlisten'' hvad angår dét at blive skuddræbt af politiet.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2013, 23:52   #3
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Har ikke læst linket men ud fra min egen personlig/faglig erfaring, så har mediene ekstrem stor magt desværre, desværre med henblik på at male fanden på væggen medvirke til eksklusion end inklusion..og det gælder flere grupper af medborgere i samfundet...det er for trist!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2013, 16:16   #4
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
hej

Det ligger på Washington Universitys hjemmeside, så det virker ganske sagligt.
Jeg har sendt linket til flere medier, så de selv kunne researche det og evt. skrive om det, men igen har været interreseret, ej heller bare svaret...man får den tanke, at den fjerde statsmagt er lige så ringe, som de tre andre. :-/

Så køre møllen igen, "psykopati" og et billede at et skilt der står "psykiatri" på.
http://politiken.dk/indland/ECE21698...ges-tidligere/

@helene: Tror du vi kan få grupperabat på skudsikre-veste? :-)

Sidst redigeret af hejhejhej2; 29-12-2013 kl. 16:33.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2013, 17:07   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det kan da være vi kan det!!

Jeg har faktisk haft en skudsikker vest - for nogle år siden skulle min søn starte på noget uddannelse ude på Nørrebro (den værste del af Nørrebro), og så satte jeg som krav, at min søn skulle bære skudsikker vest - han er mørk og ligner en udlænding, så jeg var ganske sikker på han ville blive skudt som den første, fordi han ville blive forvekslet med en anden

Han brugte så aldrig vesten, hvilket var heldigt, for han blev stoppet af politiet derude HVER DAG (og ofte flere gange om dagen!). Havde han haft vesten på, ville det jo have vagt mistro. Til sidst måtte han droppe sin uddannelse på Nørrebro, fordi han følte sig chikaneret af politiet, og ikke magtede samme cirkus hver dag, med at blive hevet ud af bilen og visiteret foran hele Nørrebrogade. Heldigvis kunne han så finde et andet sted, der kunne tilbyde det samme, men i en bydel der ikke var blevet ramt af sindssyge betjente der havde set sig ond på ham
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension