K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2009, 18:48   #1
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
Vedr. speciallægeerklaring og hvad nu?

Er der en der kunne give sin bud mening hvad der kunne komme til at ske med min sag.
Er 29 år og har været sygmeldt på dagpenge fra januar 2008 indtil jan 2009. Derefter kom jeg på kontanthjælp tilknyttet til CBR hvor jeg kommer til samtaler en gang om mdr. der jeg ikke kan klare mere end det. Kommunen støtter mig i det og sender mig ikke til Ud over det har jeg fået konstanteret kronisk ptsd og hvor min psykiater har indstillet mig til pension der mine behandlingsmuligheder er udtømte og jeg er ikke egnet til arb. marked. Min sag har været omkring pensionsteamet ( det er kommunen der har rejst sag til førtidspension) og de har bedt om en speciallægeerklaring, hvilket jeg også har været med til. Jeg fik tilsendt kopi og der stod bl.a. følgende :
Varige/ midlertige skånehensyn:
De varige skånehansyn lader sig ikke umiddelbart vurdere, men må afvente stationærtidspunktet.Han har en svær PTSD-tilstand og det må vurderes, at det vil være vanskeligt at indplacere ham på arbejdsmarkedet på normale vilkår, men den endeligevurdering bør afvente stationærtidspunktet.

Stationærtidspunkt :
Så fremt det viser sig, at han ikke er sufficient behandlet depression, 3 mdr efter relevant antidepressiv behandling.

Yderliger undersøgelser :
Der er ikke forslag til yderliger undersøgelser.

Han tilføjer også : At jeg har det vanskeligt med at huske at tage medicin ( hvilket jeg ikke har det vanskeligt med) og der anbefales blodprøvekontrol med henblik på at han få medicin realmæssigt....

Så det er forskelligt hvad min egen psykiater har skrevet i sin status i forhold til den ny psykiater som fik lavet lægeerklaring.

Betyder det så at jeg skal vente i 3 mdr mere for at de kan se om situation er blevet forbedret eller om den er den samme og så kan afklaring finde sted eller? Har jeg fortolket det rigtigt?
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 20:45   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis det er som jeg regner med, har du fået en beskrivelse fra 2
psykiatere, var den første udtalelse forældet?
Jeg tror det er kommunen, som nu afgør hvem de vil lytte til,
sidstnævnte afviser ikke behandlingsmuligheder, hvilket førstnævnte
gør, så om de vil påbegynde en førtidspension, eller have dig i behandling,
er op til kommunen.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 20:51   #3
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
Nej den første status er ikke forældret.. de ville have en speciallægeerklaring eller "som de siger at min sag bliver set med andre øje"..Jeg er stadig i behandling hos min psykiater ..det er bare forvirrende..
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 21:13   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Kan godt forstå du synes det er forvirrende, og jeg synes egentlig også
de umyndigør den psykiater som allerede havde skrevet en vurdering af
dig, måske skulle du skrive til din sagsbehandler, og spørge om hvad der
nu skal ske, nogle gange vil kommunen forsøge at fastholde folk i
det forkerte system, for at de kan spare penge, men jeg håber de i
værste tilfælde vil afprøve dig medicinsk i 3 måneder!
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 21:38   #5
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
Ja lads nu se hvad min rådgiver siger til det. Det er fuldstændig helt hen i vejret at jeg er i behandlig hos min psykiater fra 2004 og nu kommer der en mening fra en anden psykiater som har kendt mig i en time og de vælger hans mening at stå ved,, det er diskrimination ikke andet...
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 21:40   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Stationærtidspunktet bliver mest brugt i forbindelse med arbejdsskader, og er vigtig i forbindelse med bla erstatningssager - jeg kan ikke helt forstå hvorfor speciallægen lægger op til stationærtidspunktet i forbindelse med noget psykisk. Tommelfingerreglen for stationærtidspunktet for psykiske lidelser plejer at ligge mellem 4 og 6 år...

Her kan du læse lidt mere om det : http://docs.google.com/gview?a=v&q=c...spunktet&hl=da
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 21:44   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Stationær-begrebet skal anvendes for både fleksjob og pension.

Man skal have "varigt" nedsat arbejdsevne... som ikke kan behandles.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 21:49   #8
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
Ja jeg forstår heller ikke hvorfor han klister sig til stationærtidspunkt.. betyder det i min tilfælde at efter de tre mdr. så er min situation stationær dvs. behandlingsmuligheder udtømte eller?
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 21:51   #9
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
i følge min psykiater er mine behandlingsmuligheder udtømte og min sygdom er varig...derfor henstiller han min sag til førtidspension..
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 21:54   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil foreslå dig at vise din psykiater den udtalelse og bede om hjælp.

Og især hvis du allerede har fået taget blodprøver undervejs, så skal du ikke trækkes igennem det igen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Vedr. erheversevneerstatning Nana M Alt det andet 14 30-05-2012 16:35
Vedr.Arv mus0025 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 30-06-2010 20:14
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Efter samråd vedr. FTP hvad så.? Manse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 04-06-2009 23:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension