K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2011, 01:04   #21
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen så kan det da tyde på du har den sygdom, Lone!

Det synes jeg da du skal få undersøgt, for så falder du jo ind under kategorien af personer der kan få hjælp, såfremt der senere opstår problemer...............

Jeg ved heller ikke hvor mange tænder man har - jeg har jo fået trukket de fleste af mine ud i overmunden, men kan nævne at jeg har 16 tænder i undermunden. 14 efter på Torsdag, hehe.
Ja.. men nu har jeg levet med de tænder i så mange år .. og jeg tænker jo ikke over at der mangler et par stk .. det var noget andet noget hvis det var mine fortænder der manglede ...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 01:13   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker mere, HVIS der skulle opstå noget senere i livet (man ved jo aldrig), så er det da bare rart at du kan få det betalt, i stedet for at skulle betale et beløb du måske ikke engang kan komme i nærheden af......

Bare se med mig, det ene øjeblik er er 39 med fine bisser, det næste øjeblik er jeg 41 med tænder lige til skraldespanden grundet en vanvittig galoperende paradentose og følgevirkninger af medicinforbrug. Der kan sgu hurtigt ske noget uventet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 01:20   #23
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænker mere, HVIS der skulle opstå noget senere i livet (man ved jo aldrig), så er det da bare rart at du kan få det betalt, i stedet for at skulle betale et beløb du måske ikke engang kan komme i nærheden af......

Bare se med mig, det ene øjeblik er er 39 med fine bisser, det næste øjeblik er jeg 41 med tænder lige til skraldespanden grundet en vanvittig galoperende paradentose og følgevirkninger af medicinforbrug. Der kan sgu hurtigt ske noget uventet.
Ja... efter jeg havde skrevet det sad jeg også og tænkte på dig og dine bisser..

Er du stoppet med at ryge??
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 03:22   #24
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
hvad nu om man har knogleskørhed..ostepo.
og har tandproteser,kan man så også få hjælp til dem
de skal jo skiftes engang imellem...
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 09:39   #25
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Oversættelse??

Er der mon nogen, der kan oversætte fra latin til dansk? Mine tænder er nemlig danske..
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 16:51   #26
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 36
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Er der mon nogen, der kan oversætte fra latin til dansk? Mine tænder er nemlig danske..
Det lurer jeg os på Mine tænder er godt nok norske, men de har været i Dk længe nok til at forstå dansk....

Mine tænder har aldrig dannet emalje på, så specielt mine 6 års jeksler er skide dårlige.. Har borret i dem alle mindst 10 gange vil jeg tro.
Den ene er lavet til krone nu, men det koster sgu 7000 kr for 1 tand.... (Det er over 2 mndslønner for mig det!! Med rådighedsbeløb i -1000 kr, så kan jeg trygt sige jeg ikke får dem lavet på lenge..) Og jeg har mindst 3-4 til der skal laves..
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 20:19   #27
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dysis Se meddelelser
Det lurer jeg os på Mine tænder er godt nok norske, men de har været i Dk længe nok til at forstå dansk....

Mine tænder har aldrig dannet emalje på, så specielt mine 6 års jeksler er skide dårlige.. Har borret i dem alle mindst 10 gange vil jeg tro.
Den ene er lavet til krone nu, men det koster sgu 7000 kr for 1 tand.... (Det er over 2 mndslønner for mig det!! Med rådighedsbeløb i -1000 kr, så kan jeg trygt sige jeg ikke får dem lavet på lenge..) Og jeg har mindst 3-4 til der skal laves..
Dysis, du hører ind under 1) Amelogenesis imperfecta (svær) i trådstarters første indlæg.

Afhængig af hvordan man definerer svær Amelogenesis imperfecta, vil jeg tro "din økonomiske fremtid hos tandlægen" vil blive lettet betydeligt :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 20:38   #28
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Ja.. og de tænder jeg mangler er ikke blevet dannet... de har aldrig været der... de tænder der blev trukket ud i 1. kl var mælketænder...

Nu aner jeg ikke hvor mange tænder det er normalt at ha.. men jeg har 12 i overmunden og 11 + 1 visdoms i undermunden.. en af de 11 i undermunden er istedet for en mælketand som jeg tabte for et par år siden ... dælme irrriterende at få en rokketand som 52-53 årig
KNus Lone
...hvis du er 120% sikker på, at de tænder, du fik extraheret (trukket ud) i 1. klasse, var mælketænder og de blivende tænder aldrig kom, så kunne der evt. være tale om aplasi - medmindre de blivende tænder er retinerede (ligger skjult i kæbeknoglen).

Man har 8 blivende tænder i hver kæbehalvdel dvs. 16 blivende tænder i overkæben og 16 blivende tænder i underkæben: I alt 32 blivende tænder.

...at have en mælketand som ca. 50-årig tyder på aplasi eller retinering af den blivende tand under denne mælketand.

...man kan sagtens have en mælketand som 80-årig, så du var da bare en årsunge :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 20:52   #29
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...hvis du er 120% sikker på, at de tænder, du fik extraheret (trukket ud) i 1. klasse, var mælketænder og de blivende tænder aldrig kom, så kunne der evt. være tale om aplasi - medmindre de blivende tænder er retinerede (ligger skjult i kæbeknoglen).

Man har 8 blivende tænder i hver kæbehalvdel dvs. 16 blivende tænder i overkæben og 16 blivende tænder i underkæben: I alt 32 blivende tænder.

...at have en mælketand som ca. 50-årig tyder på aplasi eller retinering af den blivende tand under denne mælketand.

...man kan sagtens have en mælketand som 80-årig, så du var da bare en årsunge :-)
Ja, min tandlæge fortalte også at han havde haft en patient på 75 med en mælketand...

Jeg er fuldstændig sikker på at de rykkede mælketænder ud... mine forældre var ret så fortørnet over det.. I 1. kl og så få rykket så mange tænder ud og på en gang.. det er da forrykt... særligt når jeg endnu ikke havde tabt nogen mælketænder eller havde rokketænder...

Jeg har ikke tænder i kæben .. jeg fik taget en del rgt. billeder da jeg skulle ha levet det mellemrum som min mælketand lavede... og der var også kun visdomstænder i undermunden... den ene er trukket ud.. og den anden er kun ½ fremme.. - altså hvis det var tænder så ville min tandlæge vel ha sagt det ik??

Men nu har jeg levet i så mange år med de her tænder... jeg kan ikke forestille mig at det er en sjældent sygdom jeg har... jeg studsede bare over mine manglende tænder og så det der blev skrevet i starten af denne tråd...
Men jeg vil da om ½ år snakke med min tandlæge om det... har lige været afsted...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 21:13   #30
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Ja, min tandlæge fortalte også at han havde haft en patient på 75 med en mælketand...

Jeg er fuldstændig sikker på at de rykkede mælketænder ud... mine forældre var ret så fortørnet over det.. I 1. kl og så få rykket så mange tænder ud og på en gang.. det er da forrykt... særligt når jeg endnu ikke havde tabt nogen mælketænder eller havde rokketænder...

Jeg har ikke tænder i kæben .. jeg fik taget en del rgt. billeder da jeg skulle ha levet det mellemrum som min mælketand lavede... og der var også kun visdomstænder i undermunden... den ene er trukket ud.. og den anden er kun ½ fremme.. - altså hvis det var tænder så ville min tandlæge vel ha sagt det ik??

Men nu har jeg levet i så mange år med de her tænder... jeg kan ikke forestille mig at det er en sjældent sygdom jeg har... jeg studsede bare over mine manglende tænder og så det der blev skrevet i starten af denne tråd...
Men jeg vil da om ½ år snakke med min tandlæge om det... har lige været afsted...
Knus Lone
...om der ligger retinerede tænder i kæbeknoglen ved man jo kun, hvis der er taget rtg.billeder af hele kæbeknoglen i både over- og underkæbe...

...man skal ikke opfatte aplasi som en sygdom, blot en dannelsesafvigelse fra det gængse (aplasi kunne fx. også være, at man manglede at danne en nyre) - aplasi af tænder kan dog medføre mere eller mindre kosmetiske og/eller bidfunktionsproblemer, begge dele kan være ret invaliderende.

Hvad der var årsagen til fjernelse af dine mælketænder i 1. klasse er et åbent spørgsmål (hvilket årstal?)...ku' være interessant at se journalen fra dengang...

...go' idé at ta' en snak med din tandlæge næste gang :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthj. loft/boligsikring/§ 34 Ragnarock Alt det andet 5 17-11-2011 03:40
afslag på hjælp til tandlæge regning..råd søges Tzari Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 01-09-2011 16:14
er der et max loft.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 01-09-2010 11:23
betaling af tandlæge regning Marolle Alt det andet 29 28-11-2009 21:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension