K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2012, 19:33   #161
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20693

Der står også noget i vejledningen til retssikkerhedsloven, men der er spredt ud forskellige steder, og den er ret lang.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 20:08   #162
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Mange tak, Hans!

Ja, oj oj, det link er langt, men med rigtig meget god information :-)

Vil det være for frækt/upassende at starte partshøringen med:

Ifølge Ankestyrelsens "At skrive en afgørelse", September 2011, udarbejdes en begrundelse for en afgørelse via

1) Den konkrete vurdering

2) De oplysninger, der er lagt vægt på

2) De juridiske krav

og derefter systematisk gennemgå det af SB skrevne?

Jeg spørger, fordi alt andet lige er min SB venlig, høflig, flink og ikke uden humor - jeg er bare ikke enig i SB's vurderinger, bl.a. mener jeg ikke, at SB i det skrevne i tilstrækkelig grad tager stilling til sidste punkt i § 74 c (LAS) indstilling til FP.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 20:21   #163
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nu er partshøring ikke en afgørelse, men det er her, du kan komme med kommentarer til partshøringen - f.eks. noget du mener ikke er rigtigt osv....

Selve afgørelsen kommer derefter... Jeg har selv ikke lige set herinde, at nogen har oplevet at få en "partshøring" på deres revurdering/redegørelse på fleksjobbevilling.. Men måske er det mere for at de kan sikre sig, at du er enig i deres redegørelse eller ej. Synes egentlig det er meget fint, at de lige får en borger inddraget i sådan en redegørelse - så man som borger kan få lov at komme med oplysninger, som jobcentret måske ikke lige har været opmærksom på. Blot mine tanker.

Jeg synes nok også på en eller anden måde, de bør have foretaget en mere korrekt oplysning om, hvorfor de ikke vil påbegynde en førtidspensionssag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 21:31   #164
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Fortsat flexbevilling er vel en afgørelse, Curls?

...tror ikke, jeg forstår, hvad du siger i de to sidste to linjer, men det lyder interessant, så hvis du vil uddybe lidt, vil det være fint :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 21:46   #165
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Fortsat flexbevilling er vel en afgørelse, Curls?

Jo men partshøring er fortsat en partshøring - før en afgørelse. De skriver i partshøringen, at de mener, du fortsat skal være på fleksjob. Det kan måske være, at det er mere omkring "påbegyndelse af førtidspension", de ligesom skal have "partshørt", fordi de åbenbart ikke selv vil påbegynde en førtidspension, selvom du har søgt selv.... Så jeg tænkte på, om det var her, man måske skulle komme med grunde til, du selv har søgt førtidspension.

...tror ikke, jeg forstår, hvad du siger i de to sidste to linjer, men det lyder interessant, så hvis du vil uddybe lidt, vil det være fint :-)
Jeg tænkte lidt på den her sætning:

Borger har dog ikke deltaget i forløb på hovedpinecenteret i forbindelse med borgers hovedpine og migræne og der kan på nuværende tidspunkt ikke fastsættes, om alle behandlingsmuligheder er udtømte og om der er grundlag for at påbegynde sag om FP.


Nu ved jeg ikke, om hvor meget lægerne har gjort for dine problemer med hovedpine. Tænkte bare på, at de skal se på helheden i dine lidelser og ikke kun på din hovedpine-problemer... Og at det ikke er diagnoserne, de skal se på, men din arbejdsevne som helhed. Måske er hovedpinen ikke det værste af alle dine lidelser... tja det var bare en tanke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 22:11   #166
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Afgørelsen ER truffet.

Jeg er aldrig, i Jobcenter Kbh., blevet partshørt FØR en afgørelse.

Tak for uddybning:
Helheden ser man netop IKKE på, hovedpineproblemer er ikke hovedlidelsen, men somatiske lidelser i bevægeapparatet.
Desuden er jeg tilknyttet Rigshospitalets Øre-Næse-Halskirurgisk Klinik (seneste 5 år), som tager aktion ved behov.
Forslag om hovedpinecenter er ikke et lægefagligt forslag, men sidste mulighed for at afvise FP.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 23:02   #167
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Afgørelsen ER truffet.

Jeg er aldrig, i Jobcenter Kbh., blevet partshørt FØR en afgørelse.

.
Nå okay det er bare det, du skriver ordet partshøring som overskrift i indlæg nr. 152 - derfor troede jeg det handlede om partshøring...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 00:41   #168
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Nå okay det er bare det, du skriver ordet partshøring som overskrift i indlæg nr. 152 - derfor troede jeg det handlede om partshøring...
Det kaldes også partshøring, Curls :-)

Men som sagt er det pseudohøring, idet det foretages EFTER en afgørelse.

Når partshøring er modtaget findes et standardsvar, der lyder:
Parthøring/kommentarer modtaget - vurdering, konklusion, afgørelse... whatever... fastholdes!

Believe it or not :-)


P.S. Har lyttet til, hvad du sagde tidligere og har opstillet på en lidt anden måde, en det, jeg spurgte Hans om :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 11:03   #169
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Synes I, at nedenstående er en okay/fuldgod revurdering af flexbevilling (især set i lyset af LAS § 74 c)?
Svaret må være nej

For mere uddybbende information om, hvad en revurdering jf. 74c skal indeholde, se nedenstående link punkt 5.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=133912


Var det mig, der skulle skrive svaret på din revurdering til kommunen, ville jeg nok i første omgang tage udgangspunkt i vejledningens krav til formalier, og ikke så meget de mere overordnede skrivelser om "den gode afgørelse".
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 19:26   #170
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Hans, for link og svar - vender tilbage senere :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må jeg også bede om hjælp. Bella67 Spørgsmål ang fleksjob 66 03-10-2011 14:46
Været til Møde igen. Jeg er målløs. Wodpoulsen Alt det andet 9 24-06-2011 22:15
Danske Stasi-tendenser og retsløs klapjagt på ledige buster Politik og Samfund 6 14-10-2010 09:55
Målløs over pressen... Stella Det er da strengt ! 3 17-02-2009 23:30
Jeg er målløs hvad gør jeg forkert? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 1 26-10-2008 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension