K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2009, 16:33   #11
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hun er fortsat på kontanthjælp, men har anket afgørelsen.

Hun har lidt af anorexi i 20 år, så det er en varig tilstand som har det med at blusse op.
Selv mener hun at hun er for rask til førtidspension, og ligger også stabilt på 12-14 timer under arbejdsprøvningerne....

Synes bare det er tragisk.
Det er dybt forkasteligt når hun ligger stabilt på det timeantal, at de så ikke vil visitere hende til fleksjob. Man kan undre sig over, om kommunerne bevidst spænder ben for at få folk længere ned med nakken.

Hvor man dog græmmer sig over det system vi lever med og i
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 22:28   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er to gange blevet opfordret til at søge job i et fitnes center ,hvor jeg har sagt ja send du bare mig ud der, jeg vil da være en FED reklame der ... Min vækt siger 35kg for godt istand . Jobkonsulenten syntess det var noget pjat, og har selfølig noteret det i mine papir ....Men jeg har også lige fået noteret i min profil at jeg har en overvægt på 35 kg det kan da godt bekymmer mig ,selv om jeg også har papir på at letter motion giver ekster smerter........men det k10 skyld jeg selv fik det skrevet i profilen denne gang for alle siger man skal sørge for at få det helle med Og jeg er jo L A N G T fra en pansion så det har nok ingen betydning,jeg kan jo holde mig oppe 12½ time med en evne på 10 timer i nedsat tempo med div. hendsyn ,så jeg holder en eller to sasonger endnu MEN det er totalt for langt ude med de sager jeg har læst om her .. Det næste bliver vel tvangs afmaring/fodring
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 10:28   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Buster.
Jo, 3F er rimmelig fremme i skoende her i Hillerød, desværre som eneste fagforening.
Min egen fagforening, samt andre sover voldsomt i timen.

Som før nævnt, FAGFORENINGER er med til at TILLADE denne overskridelse af folks retssikkerhed. Var kommunerne hevet i retten hver gang de trådte ved siden af, så systemet ikke sådan ud idag! MIN PÅSTAND.

Kommuner har idag 2 gode undskyldninger for at give afslag på fleks og førtidspension, når vi taler fortsat behandlingsmuligheder, og der er fedme og psykiske sygdomme.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 11:33   #14
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Kom til at tænke på følgende dom fra Højesteret, der er til fordel for en overvægtig klager:

Citat:
Dom - Højesteret
06.10.2009

Højesteret afviser, at overvægt kan tillægges betydning ved fastsættelsen af erhvervsevnetab efter en arbejdsskade
http://www.kammeradvokaten.dk/da/hom...ejesteret.aspx

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension