K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2011, 23:41   #1
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Fleksbevilling deltid

Nu har jeg endelig efter 6 år fået lov til at arbejde igen. Jeg fik tilkendt fleksjob pr 15. marts, dog på 30 timer, da mit sidste ordinære job var på 30 timer.

Jeg har naturligvis klaget over afgørelsen, da jeg mener at jeg er berettiget til fleks på 37 timer - eftersom min arbejdsevne er nedsat med 50%, jeg har været fuldtidsforsikret via a-kassen (altid), modtog sygedagpenge for 37 timer (fuldt uarbejdssygtig).

Jobcentret har revurderet og fastholder afgørelsen. Sagen ryger nu videre til Beskæftigelsesankenævnet.

Jeg er endnu ikke i fleksjob, men i praktik. Har ikke modtaget fleksbevilling, men har bedt om den. Dvs., at det jeg ved mht. antal timer mv., er dét jeg fik oplyst pr tlf af lederen af kontanthjælpsafd. på jobcentret, da jeg ringede for svar efter at min sag havde været oppe.

I praktikken arbejder jeg 15 timer pr uge. jeg er bevilliget fleks på 15 timer med en effektiv arbejdstid på 13 timer. Nu har praktikstedet bedt mig trappe op i tid. Jeg har holdt fast på, at de 15 timer er absolut max for mig, men er gået med til at ændre mine mødetider til fordel for virksomheden (ikke for mig).

Der er opfølgningsmøde på mandag. Mine spørgsmål lyder på om praktikstedet i det hele taget MÅ bede mig trappe op i tid, når bevillingen og praktikaftalen lyder på de 15 timer?

Jeg ved, at de i en anden afdeling har en 20 timers flekser ansat, som er der 37 timer pr uge. Jeg er opmærksom på, at vedkommende godt kan have skånehensyn der gør, at han sagtens kan være tilstede 37 timer med kun være effektiv de 20.... men føler bare (i mit tilfælde), at de forsøger at presse mere ud af mig end jeg kan give - og ønsker IKKE at gå ned på dét hér... det har jeg vist gjort rigeligt af gange.....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 04:14   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Nemli'... -lad dig endelig ikke presse til for mange timer, det er kun dig der ved hvad netop du kan klare
Men din praktik er jo nok at regne for en arbejdsprøvning, så en vis form for afprøvning af arbejdstid skal de jo forsøge...

Det burde være en let klagesag med de 30 kontra 37 timer, utrolig mange fleksere har jo netop selv nedsat deres arbejdstid pg.a. sygdom, og det er nok det du skal køre på...

Og ja, det er meget svært(umuligt) at sammenligne to fleksjob, så der er nok ingen gode argumenter at hente i den anden afdeling

Ps. Og lad dig endelig IKKE presse... -for det er jo kun noget man gør, når man føder


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 14:19   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af cl8 Se meddelelser
Der er opfølgningsmøde på mandag. Mine spørgsmål lyder på om praktikstedet i det hele taget MÅ bede mig trappe op i tid, når bevillingen og praktikaftalen lyder på de 15 timer?
Eftersom der ikke er 2 jobs der er helt ens, så er resultatet fra din arb.prøvning kun vejledende.
Der kan være jobs hvor du kun vil kunne klare f.eks. 12 timer og omvendt er det også muligt, om ikke andet så teoretisk, at der vil være jobs hvor du måske kan klare 17 timer.

Det er en stor fordel, at skrive dagbog når man er i sådan en praktik, hvis du har gjort det kan du sikkert "bevise", at du ikke kan klare mere end de 15 timer.
Du må simpelthen argumentere for, at din tilværelse ikke kan hænge sammen med et højere timetal.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 20:38   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du har allerede fået gode svar, synes jeg.

Vær dog opmærksom på, at dit praktiksted har da ingen ret til at presse dig op i timer. Det er jobcentret, der skal bestemme. Men du skal også kun udføre de timer, som du kan. Hvis du ikke kan det, så må du sige fra. Hvis praktikstedet bliver ved med at presse dig op i tid, så oplys det til jobcentret - det synes jeg ikke, det kan være rigtigt. Det er altid en sagsbehandler/jobkonsulent, der skal afgøre de antal timer i samråd med dig.

Hvis det går helt galt med dit helbred i forbindelse med flere timer i praktik, så må du få lægen med indover, og lægen må sygemelde dig helt 100 %.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 07:38   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg fik at vide dengang, 2½år siden, at jeg fik fleksjob at havde jeg arbejdet mindst 29 timer havde jeg fået løn for 37 timer, men da jeg "kun" havde arbejdet 25 timer, blev det løn for 25 timer. Det var 3F der gav mig den forklaring....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 22:11   #6
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Tusind tak for jeres svar!!
I er altså guld værd herinde

Har netop haft 1. opfølgning i dag. Min arbejdstid er lavet om de næste to uger, hvorefter der er opfølgning igen. Fremover får jeg en noget længere arbejdsdag, men har så to ugentlige fridage istedet for. Jeg holdt fast i de 15 timer - og det gjorde min jobkonsulent også - for som hun sagde, så er det dét der står i praktikaftalen og dét der står i min fleksbevilling, så som hovedregel skal man holde sig til dét, medmindre man selvfølgelig gerne vil have flere timer og KAN.... Så havde jeg nok gjort det forlængst og dermed sluppet ud af systemet.....................

Virksomheden forventer en engageret medarbejder og helst på 25 timer. Div. fællesmøder, to daglige personalebriefings mv., betragter de IKKE som effektiv arbejdstid... men det gør jeg... og min jobkonsulent.
De ville meget gerne forlænge min praktik - men det vil jeg ikke.... jeg er jo gratis for dem så længe... og MIT mål er at få et fleksjob. Kan jeg ikke være den medarbejder de ønsker NU, så kan jeg heller ikke være det om 2 mdr...

Mht. deltid/fuldtidsfleks har jeg fået at vide, at selvom jeg var fuldtidsforsikret medlem hos a-kassen, så gælder det ikke i forhold til aflønning af fleks. I a-kassen er man fuldtidsforsikret hvis man arbejder over 28 timer pr uge. I kommunens "regelsæt" skal man have arbejdet 31 timer for at være berettiget til fuldtidsaflønning i fleksjob... så der er altså endnu et "fortolkningshul"!!
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 07:26   #7
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Det kommer helt bag på mig, det der med fuldtids-/deltidsfleks.
Jeg anede ganske simpelt ikke, at begrebet eksisterede.

Mit sidste job, inden jeg blev syg og røg i fleksudredning, var på 30 t/uge. Men ALLE ansatte på stedet arbejdede 30 timer, det var ganske enkelt normen og sådan, stedet og stillingerne var skruet sammen.

Jeg kan godt huske, at der i udarbejdelsen af min ressourceprofil blev nævnt (fra kommunens/anden aktørs side) at det var vigtigt at få med, at jeg ikke havde været på nedsat arbejdstid, men blot havde fulgt de retningslinjer, min ansættelse indebar.
Det er faktisk først nu, det giver mening for mig hvorfor det var sådan

Er nu i fuldtidsfleksjob; arbejder 15 - får løn for 37.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 09:38   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Godt du klager over ikke at blive kompenseret for en fuldtidsstilling.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 14:51   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Det kommer helt bag på mig, det der med fuldtids-/deltidsfleks.
Jeg anede ganske simpelt ikke, at begrebet eksisterede.

Mit sidste job, inden jeg blev syg og røg i fleksudredning, var på 30 t/uge. Men ALLE ansatte på stedet arbejdede 30 timer, det var ganske enkelt normen og sådan, stedet og stillingerne var skruet sammen.

Jeg kan godt huske, at der i udarbejdelsen af min ressourceprofil blev nævnt (fra kommunens/anden aktørs side) at det var vigtigt at få med, at jeg ikke havde været på nedsat arbejdstid, men blot havde fulgt de retningslinjer, min ansættelse indebar.
Det er faktisk først nu, det giver mening for mig hvorfor det var sådan

Er nu i fuldtidsfleksjob; arbejder 15 - får løn for 37.

Ja nemli', der er jo også visse overenskomster hvor fuldtid kun er 30-32 timer


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
revalidering på deltid?? Randerspigen Alt det andet 4 24-08-2013 21:55
Jobsøgning med fleksbevilling Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2013 20:34
kan jeg miste min fleksbevilling ved et af slag fra ban på pension sanne mor Alt det andet 2 04-05-2011 21:03
så fik jeg bevilget fleksbevilling MEN! kurttrold Spørgsmål ang fleksjob 8 11-09-2009 10:49
Frakendt fleksbevilling af ankestyrelse zuza Nyt om loven 0 02-05-2009 01:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension