K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2014, 18:45   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
At blive ønsket god weekend som ledig

Måske et underligt emne, men hvordan har I det med at blive ønsket god weekend som ledige. Personligt bliver jeg ked af det, og undrer mig over at f.eks. sagbehandlere gør det. Har været ledig i 3 år og kæmper med overhovedet at vide hvilken ugedag det er.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 19:20   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så er man hvis lidt overfølsom, de fleste har jo familie de holder weekendt med og har man ikke lige det, er det jo også tiden man bruger sammen med de venner der arbejder, ville nok blive mere såret hvis folk gik ud fra jeg ikke havde nogle, at holde weekendt.
så jeg tro du skal tage det som det det sikkert er, en venlig hilsen ligesom god aften.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 19:22   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan nu heller ikke se at der skulle være noget galt i det for weekender er jo anderledes end hverdage...også for ledige...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 20:03   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den med weekenden synes jeg er ganske normal og tillægger ikke bemærkningen nogen særlig betydning. Jeg ønsker faktisk også altid folk en god weekend - både i supermarked, i skolen, hos lægen, eller hvor jeg ellers lige har anledning til at sige det.

MEN, jeg kan så ikke fordrage sætningen ''hav en FORTSAT god dag'' - for hvem siger lige min dag har været god?? Og så god, at den kan fortætte med at være det!?
Måske har jeg bare haft den værst tænkelig dag EVER, og så er det flabet at nogen siger, hav en fortsat god dag

Så jeg kan desværre ikke frasige mig retten til også, at undres over bestemte sætninger (selvom jeg jo godt VED, at de nok mener det godt, eller bare ikke forstår flueknepper-dansk)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 02:48   #5
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
En psykiater ved psykiatrisk center HH. ønskede mig en rimelig week end. Det syntes jeg var hensynsfuldt og det kunne jeg forholde mig til.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 08:52   #6
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Jeg synes det er møgirriterende at der bliver sagt god weekend, men det er kun når det kommer fra komunnen heller andre der har med min sag at gøre, fordi jeg sidder og venter svar på min sag og der arbejdes jo ikke i weekenden, det kan godt være nogle vil sige at det er jo kun 2 dage, men oplever meget tit at fra torsdag bliver der sagt det kigger vi på i næste uge, så jeg synes vi skulle afskaffe weekenden, men kun hos dem der sidder og trækker vores sager i langdrag...(synes sku min sag har været længe nok undervejs) ellers synes jeg der er ok med god weekend..
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 10:19   #7
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Måske et underligt emne, men hvordan har I det med at blive ønsket god weekend som ledige. Personligt bliver jeg ked af det, og undrer mig over at f.eks. sagbehandlere gør det. Har været ledig i 3 år og kæmper med overhovedet at vide hvilken ugedag det er.
At din sagsbehandler ønsker dig god weekend, skal du se positivt på, at vedkommende er et empatisk imødekommende menneske med forståelse for din situation.

Håber du besvarer kontakten med "Tak skal du have, du må også have en god weekend"

Jeg har den tro, at hvis man nærmest kan gøre ens sagsbehandler til "en ven i perferien", kommer man hurtigere gennem sin sagsbehandling. Det betyder selvfølgelig IKKE, at du skal gøre sagsbehandler til ven på facebook, hvilket sagsbehandler helller næppe vil, for ikke at risikere at blive kaldt inhabil.

Desuden gør den positive relation, at det reducere lidt i de negative tanker, hvis man altså prøver at komme op af suppedasen.
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 11:49   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg arbejde engang i en butik, hvor jeg skiftet en batteri for en kunde , det var ikke mit job vi arbejde i en tiger butik men jeg havde god tid om det var en ældre dame, so ikke ville forbi en urmager og give 70 kr. for det hun kunne købe for en tier.
da hun gik sagde jog også, sådan kan du så have en forsat god dag, hvorefter hun overfuste mig med hendes dag abselut ikke havde været god.

Og så stod jeg tilbage med en underlig føles jeg havde været sød og bruge min tid på hende, så hun kunne sparre penge og det vat takken.

men var det var jo ikke sikkert det var nok for at rede hendes dag.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 11:58   #9
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg arbejde engang i en butik, hvor jeg skiftet en batteri for en kunde , det var ikke mit job vi arbejde i en tiger butik men jeg havde god tid om det var en ældre dame, so ikke ville forbi en urmager og give 70 kr. for det hun kunne købe for en tier.
da hun gik sagde jog også, sådan kan du så have en forsat god dag, hvorefter hun overfuste mig med hendes dag abselut ikke havde været god.

Og så stod jeg tilbage med en underlig føles jeg havde været sød og bruge min tid på hende, så hun kunne sparre penge og det vat takken.

men var det var jo ikke sikkert det var nok for at rede hendes dag.
Det kunne jo være hun lige var kommet fra jobcenteret *S'
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 00:01   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Åh alt det der man bare siger for at være høflig,det kan man let være overfølsom over for i perioder .

Jeg kan for tiden have det svært med den der,Hvordan har du det,for det er der jo ikke nogle der vil vide når det kommer til stykket jo,men man kan godt have en periode hvor man har lyst til at skrige det ud hvordan man har det.Det hjælper bare ikke hvis der ikke er nogle til at høre det ,eller det gør det måske hvem ved

Men det er jo for at være venlig og afslutte på en ordenlig måde.
Tror bare man skal sige tak i lige måde og så kan man tænke sit bag efter,der jo ingen der kan se der ind hvor vi andre mærker vi er til på godt og ondt.

Selv kan jeg godt blive ireteret over "forsat god dag" man står i en hag kø til kassen og får mere og mere ondt i ryggen,og høre 17 gange "forsat god dag" når jeg så får den sætning tænker jeg den er s - - ødelagt,men siger i lige måde.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension