K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2014, 13:35   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
dsb kort

Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er jeg skal vise til en dsb medarbejder for at få pensionist rabat kort til bus og tog. Der står pensionsmeddelelse inde på deres hjemme side men kan det passe? for på min pensionsmeddelelse står der private ting såsom hvad jeg får udbetalt, mit cpr nr, osv det rager da ikke en dsb medarbejder er det virkelig den man skal vise?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 13:54   #2
Kimmie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Indlæg: 29
Styrke: 12
Kimmie er ny på vejen
Ja det er den, du skal vise, men ikke hver gang du skal med bus/tog.

Du skal tage din pensionsmeddelse med til en DSB station sammen med et pasfoto, så udstedes der et legitimationskort, der beviser at du har ret til pensionistrabat.

Dette legitimationskort skal du medbringe på rejsen og vise sammen med din billet, i bus skal du vise chaufføren legitimationskortet og bede om en pensionistbillet.

Sidst redigeret af Kimmie; 28-01-2014 kl. 13:57.
Kimmie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 13:55   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kan du ikke dække fx beløb over og tage en kopi af resten? Nogen steder kan man også fp en pensionsbekræftelse på kommunen, som i al fald har kunnet accepteres..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 14:26   #4
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
God ide stampe vil prøve og dække cpr og beløb og så se om DSB godtager den ellers må jeg høre kommunen ad
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 22:56   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kimmie Se meddelelser
Ja det er den, du skal vise, men ikke hver gang du skal med bus/tog.

Du skal tage din pensionsmeddelse med til en DSB station sammen med et pasfoto, så udstedes der et legitimationskort, der beviser at du har ret til pensionistrabat.

Dette legitimationskort skal du medbringe på rejsen og vise sammen med din billet, i bus skal du vise chaufføren legitimationskortet og bede om en pensionistbillet.
Det er korrekt, som Kimmie skriver - selvfølgelig skal man da ikke sidde og vifte med selve pensionsmeddelelsen, hver gang man bruger offentlig transport.

Og det legitimationskort du kan få udstedt, i f.eks enhver DSB-7/11, som i forvejen står for billetsalg m.m., gælder for ét helt år af gangen.

I kommunale svømmehaller skal man derimod fremvise selve pensionsudbetalingsmeddelelsen, for at kunne købe klippekort/månedskort med stor rabat - til gengæld er det kun den ene gang ved kortkøbet, og du kan folde arket, så det kun er dit navn og cpr.nr. der kommer frem, som sammen med en anden id-form, gerne med billede, skal bevise at du ER pensionisten der har ret til rabatten.



HUSK
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 04:19   #6
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Og det legitimationskort du kan få udstedt, i f.eks enhver DSB-7/11, som i forvejen står for billetsalg m.m., gælder for ét helt år af gangen.
Nej, nu gælder de DSB legitimationskort 3 år af gangen.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 08:44   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Min erfaring er, at medarbejderne hos DSB ikke kigger så meget på pensionsmeddelelsen, at de kan nå, at læse det hele.

Jeg er ret sikker på, at de blot tjekker, at der står "pensionsmeddelelse", at årstallet passer og, at navnet er det rigtige.

Alt det andet tror jeg overhovedet ikke de er interesseret i.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 20:21   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads87 Se meddelelser
Nej, nu gælder de DSB legitimationskort 3 år af gangen.
Lækkert! - så er det kun ubehag hvert 3.år ;-)






HUSK
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 21:52   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg diskuterer med dem hvert år.,,,om hvorfor de skal se mine private oplysninger,,,,

Men ingen pensions meddelse - ingen fornyelse,,,desværre ...

Men på den anden side er der gode rabatter og jeg vælger at bide i det sure æbler efter år,,,,men så ka jeg jo glæde mig over rabatten


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 19:26   #10
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg har det næsten altid på mig DSB kort bruger det når jeg skal med tog og bus har blive bedt om ag vise det en gang og det var i en meget lille svømmehal ude på landet. Der havde jeg det ikke med mig. Vi var næsten aldrig kommet der end. Jeg ville bare gerne ha nogle timer i jeres lille svømmehal hvor der næsten aldrig kommer nogle. Så lukke os dog end når nu så gerne vil der end. Jeg kommer altså i nogle store svømmehaller hvor der aldrig er på problemer med at komme end. Det er nogle hvor der kommer en del mennesker i løbet at dagen
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension