K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2013, 15:32   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Havde taget hatten af, hvis du havde skrevet at han havde fundet sig et reelt arbejde. Det havde gjort en endnu større forskel. Både som skatteyder, men også for fælleskassen generelt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 15:38   #12
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Talte for et par dage siden med person, der er på kontanthjælp.- Han har henvendt sig til kommunen for at være med til at holde byen ren. Han var klar over, han så ville være med til at gøre en forskel. Hatten af for ham.
En sølle skrubrækker er nok en mere passende betegnelse. Han bevæger sig med næsten 100 pct sikkerhed ind på et overenskomstdækket område , eksempelvis varetaget af teknisk forvaltning , skov og naturstyrelsen mm.

Én ting er hvad man i ny og næ benytter sin fritid til. En helt anden ting er en henvendelse til en arbejdsgiver , med tilbud om billig arbejdskraft langt under tariffen.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 15:42   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Thumbs up

Lige præcis pointen, Halse!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 15:57   #14
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Ja vi to er jo enige om det meste Helene
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 16:06   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Absolut ikke. Alternativet er at tingene ikke blive udført. Som mange vel ved; Riget fattes penge. Og han er nok ikke den eneste. Det er jo mere eller mindre den slags nyttejob, der bliver normen. Så sænk paraderne. Fint nogen yder noget for de penge, de modtager.
Kan heller ikke se noget ødoøst i, at folk i arbejde udfører frivilligt arbejde. Det er jo næsten samme sag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 16:45   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kommer aldrig til at forstå det!!

Hvis man vil gøre en forskel, så gør man vel bare en forskel?? Hvorfor rende op på kommunen og spille belejligt åndsfraværende?

Jeg er sikker på vi er rigtig mange der går og gør en forskel, helt uden at gøre et nummer ud af det, og gøre opmærksom på det.

Jeg hader den der plade der engang i mellem spilles i den bedste sendetid, hvor hjerneskadet Poul Hansen vil takke for sin førtidspension og bidrager med at samle skrald de dage hvor han ikke ser dobbelt, og hvor kontanthjælpsmodtageren takker kommunen for de mange afslag der hjalp hende til at stå på egne ben.

Er det i virkeligheden ikke bare en form for sygelig accept, når man hele tiden skal gøre andre opmærksomme på, hvor udmyg man er og hvor meget man nu hjælper til frivilligt??

Det er da røvslikkeri.

Hvis man vil gøre en forskel, så gør man en forskel, helt stille og ubemærket, så andre glædes og forundres. Da ikke ved at råbe "se mig" (og beløn og ros mig for min hjælpsomhed).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 17:31   #17
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ stampe

Det er bestemt ikke det samme at udføre frivilligt arbejde for eksempelvis dansk røde kors , uddele mad til hjemløse , eller yde lignende håndsrækninger til andre humanitære organisationer.

Din ven bevæger sig ind på et helt ordinært overenskomstdækket beskæftigelsesområde.

Uanset økonomien , får alle kommuner gjort byen ren. Så foregøgl ikke dig selv at arbejdet ellers aldrig ville blive udført. Den sang har vi hørt lige siden de første aktiveringsprojekter blev sat i værk. Virkeligheden viser desværre noget andet.

Som Helene skriver , vil han gøre en forskel kan han holde byen ren i sin fritid , så godt han nu formår.

Men at henvende sig til en arbejdsgiver med tilbud om billig arbejdskraft de kan sætte i rammer og kalkulere med , er såvel usolidarisk som det er usmageligt. Det vil utvivlsomt kaste andre ud i arbejdsløshed.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 19:38   #18
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Hvor bor du henne af i lille Danmark? Det du beskriver der er FULDSTAENDIG som Struer's Projektenheden jeg dengang var aktiveret i, bortset fra at det var at skulle sy frugt-poser til en boernehave...
Storkøbenhavn.. jeg tror at kommunerne lærer hinanden Dum i arbejde værksteder...
For man føler sig virkelig dum når man feks er syg med ryg smerter og og gigt sygdomme og det man skal er samlebånds arbejde.. giver ligesom sig selv at den går ikke...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mette Frederiksen erkender: Ikke let at finde nyttejob Webmaster K10 Nyheder 0 15-05-2013 10:50
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension