K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2009, 19:07   #1
elise
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
elise er ny på vejen
Red face mindste timeantal?

Er der nogen der kan hjælpe mig med et spørgsmål? Jeg er på flexjob 20 timer om ugen på grund af kraftig fibromyalgi. Sad og snakkede med et par kollegaer igår, og den ene spurgte mig hvor få timer man kunne have om ugen når man var på flex, for han kendte en der kun arbejde 1 time om dagen men fik løn for 37 timer.
Det tændte så den anden kollega af, og det skulle gå ud over mig. Hun syntes vi snyltede på samfundet når vi fik løn for 37 timer og så kun arbejde 20 timer ( for mit vedkommende) så jeg sad helt mundlam og forsøgte at forsvarer mig, men hvad folk taler åbentbart som de har forstand på.
Men nu er jeg jo blevet lidt nysgerrig, ikke fordi jeg ønsker at gå ned da jeg sætter en ære i at have mit arbejde så længe jeg kan.
V.H. Elise
elise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 19:15   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Elise

For at det kan svare sig for en arbejdsgiver at have en flexer, skal man kunne arbejde minimum 12 1/2 time om ugen.
Tror der er ganske få der arbejder under dette.
Det med en time om dagen tror jeg ikke rigtig på, men det er en anden snak.
Du skal ikke have dårlig samvittighed, du skal vende det om og tænke/sige til vedkommende der er en årsag til at jeg er i flexjob, det er ikke noget man bare får. ( Personen er uvidden ).
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 20:02   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej elise

Mig bekendt er der intet officielt timeantal på flexjob MEN som futtefreja siger, handler det om refusion

Ak ja, folk taler som de har forstand til og ja, jeg har da lært mig selv(hvis misundendelsens grimme fjæs dukker op) at sige: ved du hvad jeg bytter TIL HVER EN TID gerne mine skavanker/sygdom for dit liv -hvis du tror at det kan glæde dig

Held og lykke fortsat i dit job, må det bringe dig mange gode timer
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 22:07   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig! Man kan i princippet have et fleksjob på en time om ugen, såvel som man kan have et fleksjob på 37 timer. Der er ingen regler, blot skånebehovene er til stede og arbejdsgiver er med på den....

Dem der arbejder i jobs med ekstremt lave timetal (1, 2, 3, 4 timer) om ugen, arbejder somregl for noget familie som godt vil se gennem fingere med det tab det medføre, blot familiemedlemmet er glad og holder sig en smule aktiv. Men det er ikke jobs man kan gå ud og søge som sådan. De helt lave timetal udløser oftest førtidspension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 23:30   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg har på mine" snart, utallige Privat Aktør kurser, mødt mange der var visiterede til 10 timer om ugen..

Så jeg tror heller ikke der er NOGEN grænser, sålænge kommunen sparer penge.

Men hold hovedet højt du!! Det er sq ikke for sjov man, får et fleksjob bevilliget!

Jeg ville Aldrig være i dette lor. system, hvis jeg kunne arbejde fuldtid, så prøv, at spørge din søde kollega, om hun vil bytte med dine smerter??

Nej ..jeg ved godt at det siger" man ikke... men bliver så gal, når jeg hører sådan noget shit.

Jeg har personligt hørt fra et sted, jeg var i arbejdsprøvning: hvis du skulle fastansættes, så ville alle afdelinger jo have sådan en`

LOLOL, jeg er altså en ting, nå men det slog mig nu ikke ud, personen var ikke klogere.

Jeg håber du beholder dit job, og sender dig mange knus og kærlige tanker. Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 23:58   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nemlig! Man kan i princippet have et fleksjob på en time om ugen, såvel som man kan have et fleksjob på 37 timer. Der er ingen regler, blot skånebehovene er til stede og arbejdsgiver er med på den....

Dem der arbejder i jobs med ekstremt lave timetal (1, 2, 3, 4 timer) om ugen, arbejder somregl for noget familie som godt vil se gennem fingere med det tab det medføre, blot familiemedlemmet er glad og holder sig en smule aktiv. Men det er ikke jobs man kan gå ud og søge som sådan. De helt lave timetal udløser oftest førtidspension.
Hvor har du dog læst det, Helenekr?

Er det noget, der foregår i Gentofte, Hellerup... eller på Lolland?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 00:36   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza det sker da over hele landet , det kommer også an på en selv jeg kender også flere der er visiteret til kun 5-6 timer,. men flere af dem jeg kender til de er nu også på deres gamle arbejdspladser og det er jo nok også bare af medmenneskelighed...

Men under 12½ time så er det sgi svært ...

Der burde jo være en mindste grænse men desværre ser det ikke ud til at det nogen sinde kommer
  Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 08:49   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvem gider som arbejdsgiver og ansætte en på 5-6 timer og skånebehov.
Med mindre det er ens tidligere arbejdsplads som kender en. eller en familevirksomhed
ellers lugter det langt væk af kassetænkning fra kommunen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 09:15   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
MTVRV1 kan kun give dig helt ret, og netop kassetænkning tror jeg har en stor andel i hvordan vi ser lige pt at flere og flere får afslag på fleksjob selv om de dårligt kan krybe eller gå...

Nu er der jo lavet den fantastiske ordning at kommunerne mister refusion hvis en flekser er ledig mere end 12 ud af 18 mdr jeg ved at det i dette år 09 rigtig er slået igennem ude i mange kommuner (loven blev jo lavet i 06 ) så derfor mærker mange kommuner nu at det gør ondt i økonomien at have alle de ledige flekser fordi de mister refusion og skal stå for hele ledighedsydelse i stedet for og hvordan ordner man så det ??

Tjjaaa for alt hvad det ser ud til , så sørger man bare for at lade være med at visitere syge uden fuld arbejdsevne til fleks men sætter dem i stedet for på kontanthjælp og sådanne ting som virksomhedsrevalidering ... fuldstændigt vanvittigt ..

Og helt latterligt at der ikke laves meget klare regler for hvad man skal kunne for at være flekser , førtidspensionist, revalidering ..

Jeg er heldigvis flekser og jeg hygger mig meget godt når jeg tænker på at kommunen har mistet min refusion .. men har sgi godt nok ondt af de nye der skal visiteres til fleks .. det bliver svære og svære ...
  Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 09:44   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hvor har du dog læst det, Helenekr?

Er det noget, der foregår i Gentofte, Hellerup... eller på Lolland?

Nææ, det er her i København

Jeg kender en dame der har fleksjob ca 3 timer om ugen på et advokatkontor (som godt nok ligger i Hellerup) som hendes bror har - hun er der om Torsdagen hvor hun bla kommer breve i kuverter og efterfølgende sender dem ud. Så broderen betaler vel ud af egen lomme op til de 12 timer

Men alle ser ud til at trives med ordningen, kommunen betaler ikke førtidspension, damen holder sig i gang og broderen føler vel at han hjælper søsteren til en bedre tilværelse. Sådan er der mange der gør, men jeg synes at det kun foregår i familier, og har endnu ikke hørt om nogen der kan arbejde så lidt og så selv finde jobbet hos fremmed virksomhed....

Dog kender jeg ingen fleksere med 37 timer om ugen, men ved at det kan lade sig gøre......

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Timeantal på RevaCenter Dancer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 02-02-2013 19:54
Nyt omkring § 100, mindste beløb til udbetaling 500 kr Indiansummer Alt det andet 1 17-01-2013 19:26
hvad er mindste lønen for flexer ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 2 26-03-2010 19:08
Timeantal? Malene2450 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 09:22
Timeantal & flexjob andi1975 Jeg er kommet i praktik. 6 14-11-2007 18:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension