K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2013, 16:46   #1
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Jeg er startet i en arbejdesprøvning på 8 timer fordelt på 4 ugentlig dage.Men allerede den første uge mærker jeg en sygdoms forværring og har måtte sygemelde mig på dag 4.
Det er et kæmpe nederlag for mig,da jeg havde håbet at klare det noget bedre.
Jeg kan se, at jeg skal stige til 37 timer i løbet af nogle mdr.Det er helt urealistisk og det tror jeg godt jobkonsulenten ved.
Derfor vil jeg spørge jer andre skal man møde, når man er syg i en arbejdsprøvning eller møder man op og slæber sig hjem?
Hvad gør man, når timeantallet blir for højt og man bare ingenting kan, når man kommer hjem?
Jeg bor alene og skal kunne klare mig selv herhjemme med madlavning,tøjvask osv
Hvordan fører man bedst dagbog over arbejdsprøvningen?
Hvem har ansvaret for, hvis ens helbred blir dårligere af arbejdsprøvning,når speciel lægerne flere gange har vurderet det er for dårligt til det?
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 17:53   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuller Se meddelelser
Jeg er startet i en arbejdesprøvning på 8 timer fordelt på 4 ugentlig dage.Men allerede den første uge mærker jeg en sygdoms forværring og har måtte sygemelde mig på dag 4.
Det er et kæmpe nederlag for mig,da jeg havde håbet at klare det noget bedre.
Jeg kan se, at jeg skal stige til 37 timer i løbet af nogle mdr.Det er helt urealistisk og det tror jeg godt jobkonsulenten ved.
Derfor vil jeg spørge jer andre skal man møde, når man er syg i en arbejdsprøvning eller møder man op og slæber sig hjem?
Hvad gør man, når timeantallet blir for højt og man bare ingenting kan, når man kommer hjem?
Jeg bor alene og skal kunne klare mig selv herhjemme med madlavning,tøjvask osv
Hvordan fører man bedst dagbog over arbejdsprøvningen?
Hvem har ansvaret for, hvis ens helbred blir dårligere af arbejdsprøvning,når speciel lægerne flere gange har vurderet det er for dårligt til det?

Hej Nuller,

Det er primært dig selv, der har ansvaret for din egen arbejdsprøvning, det vil være en mega lang vej at få kommunen eller andre til at "indrømme" noget.

Det bedste du kan gøre for dig selv er ,at holde et niveau du kan klare. I mine egne afprøvninger fra 2007 - 2012 kom jeg frem til, at de maks var på 1 time to gange ugentligt og dette med en maks arbejdskapasitet på ½ time ugentligt. Det havde jeg aldrig set komme heller, sikkert som dig.

Jeg var igennem alt for mange hårde arbejdsprøvningerne, som jeg slæbte mig selv igennem, dette tillige med det derhjemme. Det har kostet mega på hjemme fronten og måske også bonnet til at jeg idag er førtidspensionist.

Så pas på dig selv og søg hjælp i dine arbejdsprøvninger. Der er ikke noget man SKAL eller har NØDE at gøre, det er dig og din krop der bestemmer hele vejen igennem.

Hvis de 8 timer allerede nu er rødt lys, så råb vagt i gevær og sig/skriv hvad du kan og vil være med til og hold dig til det. Måske er det også for højt sat når det kommer til stykket, men så laver I om på det igen, det handler jo ikke om hvad du kan klare af smerte, det handler om hvad du kan trives med.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 11-10-2013 kl. 17:56.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 22:16   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuller Se meddelelser
Derfor vil jeg spørge jer andre skal man møde, når man er syg i en arbejdsprøvning eller møder man op og slæber sig hjem?
Hvad gør man, når timeantallet blir for højt og man bare ingenting kan, når man kommer hjem?
Jeg bor alene og skal kunne klare mig selv herhjemme med madlavning,tøjvask osv
Hvordan fører man bedst dagbog over arbejdsprøvningen?
Hvem har ansvaret for, hvis ens helbred blir dårligere af arbejdsprøvning,når speciel lægerne flere gange har vurderet det er for dårligt til det?
Du kan se eksempler på dagbog her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Når du er i en arb.prøvning bør du, så vidt du overhovedet er i stand til det møde op hver dag.

Ellers kan kommunen ikke vurdere din arb.evne, så skal du i en ny arb.prøvning senere, og sådan kan det ellers fortsætte.

Men til gengæld bør du også sige fra når du ikke kan klare mere.

Når du er mødt op, og når dertil hvor du ikke kan klare mere, så henvender du dig til en overordnet/kontaktperson og fortæller, at du har det skidt (eller hvordan den nu kan forklares i forhold til dine helbredsproblemer) og går hjem.

Spørg (helst på skrift, så du får et skriftligt svar) om der er andre du skal give besked om, at du går hjem før tid.
Ellers kan du evt. sende din sb en mail, og fortælle hvordan det går.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 22:41   #4
ptc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
ptc er ny på vejen
min erfaring efter at have slæbt mig igennem 24 timer er flg:

Sygemeld dig hvis det er det du føler du ikke kan magte det

Skriv dagbog over forløbet / opgaver

Hvis du ikke kan klare 37 timer så kom så langt ned i timer at det evt kan handle Flex ( langt under ½ tid )
ptc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 22:54   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Udgangspunket er altid 37 timer, så det er standard.. det skal du ikke lade dig forskrække af, de vil vurdere dig undervejs og kan du ikke nå derop, så er det bare det.

Men det er vigtigt at de har noget at vurdere, så det er vigtigt at komme afsted hver dag, og kan du se det begynder at ramle, så bed om et møde, hvor I får skruet på kravene.. måske har du brug for en ekstra hviledag.. måske kan du klare en time mere hvis du får lov til at hvile en time undervejs osv.

Da jeg var i afprøvning havde jeg fast indlagt hviletid.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 19:06   #6
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
Tusind tak for de gode råd. jeg kan godt se, det er langt mere struktur over den dagbog.
Hvad gør man, hvis man ikke kan benytte offentlig transport og ikke har bil?
Det bliver nemlig mit næste problem i ugen som kommer.
Jeg er nu så dårlig med svimmel og smerter, at jeg har ligget hele weekenden.
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning Timmy Spørgsmål ang fleksjob 34 16-11-2011 21:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension