K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2012, 16:37   #1
træt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
træt er ny på vejen
Question arbejdsprøvning

Er der nogen herinde, som ved om man kan søge førtidspesion, uden at have været i arbejdsprøvning? Grunden er min sag, som er fuldstændig fastlåst og der sker ikke noget. Min sygedagpenge ophørte 1. dec og jeg har ikke haft indtægt siden. Jeg blev sendt hjem til ingenting, ingen planer eller andet. Det ligger nu i klagenævnet. Men jeg har fået at vide at man kan søge fp og selv om det sikkert bliver afslået, skal de komme med et foreslag til, hvad der evt skal ske i stedet? Håber nogen kan hjælpe, da situationen er uholdbar.
Jeg fik at vide til sidste møde, at jeg jo bare kunne søge et job ?
Dette til trods for at to speciallæger og egen læge fastholder at jeg stadig er fuldtidssygemeldt.
træt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 17:03   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
stadig er fuldtidssygemeldt

men stadig betyder alså ikke varigt og uden nogen form for behandlingsmuligheder
uden at kende din sag, vil du bare få afslag på en §17 hvis din tilstand ikke er dømt varigt med et svært funktionsnedsættelse og har været i gennem en arbejdsprøvning
så det vil du ikke få noget ud af

hvis et jobcenter mener du godt kan arbejde, så indstiller de i hvertfald ikke til pension
på en §18
har selv væet uden indtægt i et par år og har været i gennem en masse undersøgelser og alt er dømt varig og uden behandlingsmuligheder.
Men derfor skal jeg alså stadig i arbejdesprøvning
for at undgå en arbejdsprøvning skal dine læger skrive du kan få varig skade og det er meget få som kan undgå det
alså ikke fordi man blivere dårligere i den periode man er i arbejdsprøvning, det tæller ingen steder

ikke for at gøre dig mere træt, men udfra de få oplysninger jeg kan læse
så er der lang vej til en pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 15:05   #3
træt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
træt er ny på vejen
Wink

Tak for dit svar.
grunden til at jeg vil forsøge at søge pension, er for at få kommunen til at vågne op og netop sende mig i arbejdsprøvning. De er hverken til at hugge eller stikke i, de begrunder det med at jeg har to drenge herhjemme med ADHD og at jeg vil få det bedre når de engang flytter.
træt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 17:42   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg vil tro at det er et fuldtids job at have to drenge med ADHD

Det kan være en hård hverdag for dig ,med årene kan man sikkert godt blive kørt stille men sikkert ned, med stress og træthed.

Hvor gamle er dine drenge ,får de den støtte de har brug for og dig selv har du støtte nogle stæder fra.

Der skrives nogle gange meget i en lægeerklaring,og har din læge skrevet at drengene er yderlig en belastning for dig ,så må man vi give sagsbehandleren ret,at du kan få det bedre når de flytter hjemmefra-derfor spørger jeg til om du og dine får den hjælp og støtte i kan have brug for .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 18:20   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det må være hårdt, men for at få fleks eller pension er det din arbejdsevne og udelukkende den. som skal være varig nedsat
sagt lidt hårdt, men din sagsbehandler skal ikke tage hensyn til din private situation

så hvis læger ikke skriver du har et varigt og meget stærkt nedsat funktionsniveau
og uden nogen form for behandlingsmuligheder
så tror jeg ikke du skal tænke i de baner, på nuværende tidspunkt
samt hvis kommunen vurdere du godt kan passe dine børn uden at kommunen er indblandet
det er så baggrunden for din sagsbehandler siger det på den måde

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-05-2012 kl. 18:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 22:39   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af træt Se meddelelser
grunden til at jeg vil forsøge at søge pension, er for at få kommunen til at vågne op og netop sende mig i arbejdsprøvning. De er hverken til at hugge eller stikke i, de begrunder det med at jeg har to drenge herhjemme med ADHD og at jeg vil få det bedre når de engang flytter.
Ja, Træt, du kan sparke liv i manglende sagsbehandling ved at søge en førtidspension (FP)!
Enhver borger har ret til at søge en FP, hvis man mener "løbet ER kørt" :-)

Eftersom du ikke får udbetalt nogen ydelse overhovedet, risikerer du intet økonomisk ved en FP-ansøgning.

Hvis du søger en FP på foreliggende dokumentationsgrundlag (Pensionsloven § 17, stk. 1, 2. punktum), skal ressourceprofilen opdateres, du må ikke deltage i flere lægefaglige undersøgelser og du må ikke arbejdsprøves. Sagen skal hurtigst muligt overgå til den instans, som træffer afgørelse om FP og denne sidste instans skal træffe afgørelsen indenfor en 3 måneders frist.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension