K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2010, 00:23   #1
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
visiteres til ledighedsydelse

Hejsa

Min forlængelse af sygedagpenge udløber her den 31. oktober. Hold da op det har krævet mange ressourcer fra min side at få kommunen i gang med min sag. En mail til borgmesteren satte heldigvis gang i min sag.
Nu har kommunen så købt en privat aktør til at gøre min sag færdig. Hun ringer og fortæller mig, at de vil visitere mig til ledighedsydelse og jeg skal i arbejdsprøvning på Reva (igen). Jeg fortæller hende hvad der er sket siden den 15. april 2010 hvor jeg stoppede på Reva og ikke har haft kontakt med en sagsbehandler siden.
Det er kun gået ned af bakke for mig siden. Jeg har været gennem et forløb på en smerteklinik hvor jeg har afprøvet nogle forskellige former for smertestillende medicin. Desværre uden held.
Smertelægen har skrevet at min tilstand er stationær samt alle behandlingsmuligheder er udtømte.
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de igen vil sende mig i arbejdsprøvning på Reva. Sidst jeg var der skrev de i deres rapport, at de ikke kunne se at der var nogle former for erhverv jeg kunne bestride i et fleksjob.
Fik beskeden at hun ikke kunne søge FP når lægekonsulenten skrev jeg skulle afprøves.
Skal til læge på tirsdag, er spændt på hvad han siger, da hans mening er at jeg IKKE skal arbejdsprøves igen.
Kan jeg få lægen til at gøre noget?
Socialrådgiveren i min fagforening siger at alt er bedre end kontanthjælp og vi skal lave en anke når jeg bliver bevilliget ledighedsydelsen sådan at der er mulighed for at søgen en FP.
Nogle der kender til min situation?

Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 08:04   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 15
Andersine85 er ny på vejen
Det lyder som om, at du er kommet under den berømte "Ymerparagraf" (kælenavnet for en principafgørelse, der officielt hedder A-38-02).
Det betyder, at hvis man ved, at din arbejdsevne er nedsat så meget, at det minimum hedder fleksjob, men muligvis pension, så får man ledighedsydelse, indtil det er afklaret.

Siden lægekonsulenten siger, at du skal afprøves, ved du så, om det bare ét sted, står noget om, at din arbejdsevne/funktionsevne er varigt nedsat, men at man måske ikke ved med hvor meget?
Hvis det gør det, så er det nok det lægekonsulenten kigger på, og så ville jeg bare tage den sidste arbejdsprøvning med og så sige, at det er det sidste krumspring for kommunen.

Men hvis det ikke står nogen steder, og du kan få din egen læge med på banen ift. at en arbejdsprøvning er en unødvendighed for at konstatere, at du ikke kan varetage et fleksjob, jamen så synes jeg du skulle presse på for en forklaring på, hvorfor du så lige skal det!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 10:05   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mams Se meddelelser

Kan jeg få lægen til at gøre noget?
Hvis du kan få lægen/lægerne til at skrive, at yderlig afprøvning er kontraindiceret (altså, at det vil forværre din lidelse), så må de ikke afprøve dig yderligere.

Hvis du ender med at må tage denne sidste arb.prøvning med, så kan det varmt anbefales, at skrive dagbog og dertil bruge smerteskala.

Se evt. denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 01:50   #4
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Hej Andersine85

Tak for dit svar.
Det er ymerparagraf jeg kommer ind under der står SM A 38-02.

Lægekonsulenten skriver at min arbejdsevne skønnes væsentlig begrænset pga. smerter og styringsbesvær af venstre ben. Behandlingsmulighederne skønnes udtømte. Der skønnes i forhold til arbejdsmarkedet at være en varig og væsentlig begrænsning af funktionsevnen. Tilbagevenden til ordinær beskæftigelse skønnes urealistisk.
Ved en konkret afprøvning af arbejdsevnen skal der tages hensyn til skånebehovene, være mulighed for hvilepauser og skiftende arbejdsstillinger og begrænset transporttid.

Sidst jeg var i arbejdsprøvning på Reva kunne jeg ikke holde til 2½ time pr. dag. Jeg kunne arbejde 10 minutter af gangen og skulle så have 45 minutters liggende pause.
jeg har fået det værre siden. Denne formåen kan det bruges i et fleksjob?

Selv håber jeg på en FP. Jeg kan så lidt derhjemme og har min 4 årige datter i aflastning hver 2. weekend da jeg ikke magter at lave de fysiske ting som hun har brug for i forhold til hendes sociale udvikling. Min mand er psykisk syg, så derfor har vi valgt at sende hende i aflastning (en meget svær beslutning).
Jeg mener bare at så længe jeg ikke engang kan passe min egen datter, hvordan skulle jeg så kunne passe et job?


Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 01:55   #5
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Hej Vovse

Jeg skal til læge på tirsdag og han har tidligere sagt, at hvis de ville sende mig i arbejdsprøvning skulle jeg bare melde mig syg da jeg ikke kan nægte dette.

Det ved jeg godt ikke er smart for så kan de jo ikke vurdere hvad jeg kan og ikke kan. Mener bare det er dybt godnat at sende mig på Reva igen, de har jo beskrevet 1 gang hvad jeg kan og ikke kan.

Jeg vil huske det du skriver med dagbog og smerte skala. Bare lidt svært da den kun går til 10 og til dagligt hvor jeg laver den smule jeg kan i mit eget tempo ligger den på 8-9,5 så den kan næsten ikke komme højere op.

Har desværre også dette problem, at der ikke findes noget medicin der kan dulme min smerter. Har været igennem et smerteforløb hos en smertelæge og afprøvet forskellige slags medicin uden held.

Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 10:39   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
mams, jeg kan ikke se hvad du fejler, hvad det er der giver dig smerter, men hvis det er ledproblemer (f.eks. ryggen) så kan man gøre en del via kosten, faktisk mere end mange forestiller sig.

Det er syre-base balancen i kosten du skal have fokus på, ofte spiser/drikker man mange syredannende ting og det er med til at forværre ledsmerterne.

Prøv at studere denne side: http://www.kropogkost.dk/syre-base/S...op-og-kost.htm

og se om der er noget du kan ændre på.

For mit eget vedkommende kan jeg meget tydeligt mærke i min ryg hvis jeg har spist en del sukker dagen før.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
ledighedsydelse she Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 11 18-11-2010 18:37
24.000 på ledighedsydelse Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 04-05-2009 09:49
Syge kan visiteres til skånejob Kimse Politik og Samfund 2 25-12-2008 12:52
Der visiteres for mange ledige til fleksjob, som burde have fået en førtidspension Stella Politik og Samfund 4 27-11-2007 16:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension