K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2009, 15:45   #21
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Julcha,

Vedrørende din kvalme kommer her nogle alternative råd, da jeg tror du synes, du får rigeligt med medicin, ikke sandt? Og skade kan de i hvert fald ikke

Et gammelt husråd er ingefær: det kan rives og kan bruges i mad eller blandes med grøntsager eller blandes i en smoothie. Det er ret stærkt, så det er nok for voldsomt at spise det ”bart”. Det kan skæres i små stykker og overhældes med kogende vand og drikkes som the.

På apoteket kan man købe et ”armbånd”, som især bruges til børn med køresyge. Det har en ”knop”, som trykker på et akupunkturpunkt (Pericardium 6), som skulle afhjælpe kvalme.

Du kan også selv massere dette punkt – se et videoklip, hvordan man finder punktet her:
http://www.expertvillage.com/video/6...ent-nausea.htm

Denne artikel giver en mere udførlig forklaring på, hvor man kan trykke for selvbehandling (desværre på engelsk):
http://www.altmd.com/Articles/Acupressure-for-Nausea

Og endelig er der på dette link flere forslag til ”gode punkter” for alverdens lidelser, incl. flere for kvalme. Led efter ”nausea” på listen. Der er punkter flere steder på kroppen. Det er fra dette link, at denne tegning stammer – den viser Pericardium 6.
http://www.geocities.com/wwwtimto/ac...acupoints.html

Hilsen vim

PS til WEB: hvis jeg har overtrådt en copyright, beklager jeg.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 17:03   #22
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Hej igen alle sammen:-)
Jeg tager jer lige fra en ende af.

Jsn: PTSD ved jeg ikke så meget om, lægen har nævnt det et par gange, men det har været i forbindelse med noget helt helt andet, så tror ikke det er det der er årsagem til jeg har det sådan. Og ja jeg døjer meget med halsbrand, jeg æder Alminox som sindsyg nogen gange. Og tak for rådet omkring HUSK, den vil jeg lige prøve at få fat på og se om det kan hjælpe. Og så skære ned på krydderier... Øv ;-)

LUM: Det ar netop af en der kun har erfaring med graviditets kvalme, der gav mig rådet om vand is:-) Så kan absolut godt bruge dine råd. Jeg har skrevet det hele ned, da min hukommelse jo heller ikke lige er den bedste;-)

Fløden holder jeg mig så lige fra ha ha. Drak appelsin juice en dag og da det så kom op igen... Puha.

Enteneller: Smerter er jo smerter, så der er ingen her det har det værrer end andre tror jeg. Og som du siger findes der mange former for smerter. Jeg sidder og gyser helt over din historie, puha. Det du skriver her:

"De fortæller mig hvornår grænsen er nået, jeg overskrider mine grænser dagligt for de er meget hårfine og er desværre blevet strengere med årerne. Jeg arbejder dog med mig selv og prøver at opdrage mig selv til at respektere det min krop siger, for det er det det handler om for mig, og for mange andre tror jeg, at man lytter til sin krop for så svarer den igen med glæde. Lytter man ikke bliver den ved med at skrige og jeg tror ofte, at det er det derfor nogle desværre ender med en hjerneblødning, kræft og lignende alvorlige sygdomme. !!!"

Er så sandt, så sandt. Jeg er meget meget dårlig til at sætte mine grænser, og har svært ved at lære hvornår min krop siger fra. Jeg har jo gået i 4 år og benægtede at der var noge galt med mig, og passede ikke på mig selv. Det lider jeg for nu. Min krop kunn eikke skrige mere, så den valgte at sætte ud. Håber jeg kan blive bedre til det med tiden. Som du også nævner så tager jeg mange pauser i løbet af dagen. Slukker alt, giver hunden et ben så der er ro, og bare lukker øjnene. Det må jeg indrømme er dejligt.

Shylock: ja jeg har også hørt så meget godt omkring de smerteklinikker, så jeg håber, når jeg har diagnosen at jeg kan komme i et forløb ved dem.

Hr. Luko: Ja, den side fik jeg faktisk anbefalet af en anden, den er fantastisk. Og ja jeg har meget tæt kontakt med min læge når jeg har prøvet forskellige naturpræperater, jeg tør ikke andet, da jeg år så meget medicin.

Gadefejer: Ja det er meget skræmmende at der findes så mange mennesker der lever med kroniske smerter. Jeg håber og beder til at så snart de finder ud af hvad jeg fejler at de kan tilpasse medicinen. Problemet er bare at Morbus Bechterews, som de tror jeg har, er en meget svær sygdom at medicinere. Der findes oseaner af medicin, og folk oplever sygdomsforløbet forskelligt. Jeg oplever desværre de helt stærke smerter, og min ryg er blevet godt stiv. Andre kan leve med sygdommen i mange år før de mærker noget til den.

Vim: Tusind tusind tak, det var nogle rigitg gode hjemmesider, dem vil jeg helt sikekrt afprøve. Og jo, jeg får vist rigeligt med medicin ;-) Ingefærd har jeg desværre prøvet, men kun i 3 dage, ved du noget om jeg måske skulle tage det i længere tid, før jeg mærker en virkning?

Tak alle sammen for jeres gode råd og input. Jeg har kun været bruger herinde i meget kort tid, men at opleve der findes mennekser som vil hjælpe andre, og at der findes mennesker der kender til ordet empati og forståelse er bare vidunderligt. Jeg føler mig ikke længere så alene.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2018, 14:37   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad sker der med medicinen i kroppen?

http://min.medicin.dk/Indledningsafsnit/Afsnit/3301

Medicinens vej til maven

Når du tager medicin gennem munden, passerer medicinen gennem spiserøret til mavesækken. Efter et kort ophold i mavesækken føres det videre til tyndtarmen og tyktarmen. I mavesækken og tyndtarmen går tabletterne eller kapslerne i opløsning, og det frigivne lægemiddelstof passerer mavesækkens og tyndtarmens slimhinde.

Optagelse af medicin til blodet

I mave og tarme bliver lægemiddelstoffet optaget (absorberet) i et finmasket blodkarnet, som findes i mave- og tarmvæg.

Lægemidlet findes nu opløst i blodet, og føres med blodet igennem leveren og videre til hjertet. Ved passagen gennem leveren bliver mange lægemidler kemisk omdannet af de mange enzymer, der findes i leveren.

Fra hjertet føres lægemidlet via lungekredsløbet tilbage til hjertet og gennem hovedpulsåren ud til alle organer og kropsdele, hvor blodkarrene danner et netværk af meget tynde forgreninger (kapillærnettet).
Gennem kapillærernes vægge kan lægemiddelstoffer, salte og næringsstoffer føres til og fra kroppens celler, fx muskelceller.
Via venesystemet føres lægemidlet tilbage til hjertet og herfra igen ud til alle organer. Nu cirkulerer lægemidlet i blodbanen.

phhmw

God viden for patienter, som ordineres medicin.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seroquel og bivirkninger MTVRV1 Dit og Dat 56 13-08-2014 21:10
Medicin og bivirkninger? tm1978 Alt det andet 39 07-08-2013 09:00
Bivirkninger ved forhøjet dosis? TinaB Alt det andet 5 13-05-2011 09:05
Stofskiftemedicin Eltroxin ændret fuld af bivirkninger. Ametyst Alt det andet 45 28-03-2010 09:53
Nyt Om Bivirkninger! buster Alt det andet 2 22-03-2010 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension