K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2011, 15:09   #21
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Jeg kender desværre ikke alle de "tekniske" regler om indrivelse.

Men sådan lige på en studs, så kan jeg ikke se at en uafklaret sygedagpengesag/økonomi har noget at gøre med gæld til SKAT - du har da en vis "fast" indkomst alligevel. Folk på understøttelse skal også betale deres gæld, og kan jo ved arbejdsløshed få henstand eller en mere human aftale.

Det var ærgeligt at du ikke kan søge gældssanering - fordi din økonomiske situation er uafklaret. Men reglerne for gældsanering har intet med indrivelse af gæld at gøre. Det er to forskellige ting, i to forskellige instanser.

Sats på at blive insolvent - så du får fred 6 mdr. af gangen. På 6 mdr. kan meget ske og måske det lysner økonomisk hen af vejen alligevel.

Gæld skal jo betales - alt andet er både tungt og besværligt. Så jeg håber i finder en udvej eller får en aftale, alle kan leve med.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 15:20   #22
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis i selv lukker op så har låse smeden ikke mere at gøre og h#n skal så ikke ind.
Når andre kan komme i hjemmet så kan de også,del masker og en gangs handsker ud til dem,og de blå fusser.
så bliver det hurtig overstået jo.
Tror ikke du kan slippe for et besøg af dem.der er vist strammer regler for der har været for mange der siger de ingen ting har,og sluppet på den måde,den går vist bare ikke mere-vilket vel også rimeligt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 16:09   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Prøv at kontakte.......

http://www.sn.dk/Gratis-hjaelp-til-g.../artikel/37307

"Hver måned bliver over 500 danskere erklæret konkurs. Gældssanering er en mulighed for at komme videre, og her tilbyder Jørgen Juel Hansen fra Hørsholm nu sin hjælp. Helt gratis.

I 2001 udgav han bogen "Vejen til gældssanering - undgå faldgruber", og i aftes lagde han sit nyeste værk "Sådan søger du gældssanering" ud på sin hjemmeside "www.jjh.dk", hvor det kan hentes kvit og frit."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 18:48   #24
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Smile "Afbrydelse af forældelse ved en forgæves udlægsforretning"

Citat:
Oprindeligt indsendt af 221160 Se meddelelser
Hej Håber,

Jo, men jeg har sendt info. om henstand/budgetskema etc. til dette Skattecenter, men de virker at være totalt kolde over for disse fakta. Jeg har en Generel helbredsattest fra min læge hvori, der bl.a. står at jeg har "immundefekt - mannanbindende lectin mangel" og "tåler ikke at være sammen med andre, da han hurtigt bliver smittet med sygdom.... - desuden spontan feberreaktion".
Jeg har redegjort for min sygdom til SKAT indrivelsescenter, men jeg kan selvfølgelig sende denne erklæring - men tror du det hjælper? -

Mvh.
221160
Jeg tror ikke du behøver bekymre dig særlig meget i dette tilfælde. Skattefogeden vil selvfølgelig altid forsøge at inddrive skattegæld og vil helt sikkert forsøge under besøget, men i dit tilfælde, tror jeg at fogedens bebudede besøg drejer sig mest om "afbrydelse af forældelse ved en forgæves udlægsforretning".

Hvis SKAT ikke gennemfører en udlægsforretning - "forgæves" hvis man ikke ejer omsættelige aktiver - vil skattegælden blive forældet og SKAT mister retten til at inddrive den. Det er derfor, at man med mellemrum bliver tilsagt til et møde på skattekontoret, eller tilsagt til møde i eget hjem, uanset at der ellers er bevilget henstand. I eget hjem mest for ved selvsyn at konstatere hvad der er op og ned på borgerens økonomi, bedømt efter hvordan hjemmet ser ud (malerier på væggene, ægte tæpper på gulve, Armaniskjorte på kroppen, designermøbler osv. osv.).

Man får aldrig på forhånd at vide, at skattefogeden i virkeligheden kommer for at foretage en "forgæves udlægsforretning", og man må påregne, at inden det sker under besøget, vil man blive forsøgt presset til at betale, uanset at man ikke har råd. SKAT har endda en slags intern instruks om, at hvis man kan presse skyldneren til at forsøge at opnå privat lån hos venner og familien, er det helt OK med SKAT. Bare du husker det mens fogeden er hos dig, skal du nok komme OK gennem dette besøg.

Det er vigtigt at du lader dem (det er altid en foged og en ledsager) komme hjem til dig, ellers risikerer du mistanken på forsøg på at skjule "din rigdom" med henblik på unddragelse.

Det skal nok gå.

Sidst redigeret af Tante Ana; 17-11-2011 kl. 18:57.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 19:23   #25
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvordan kan du overhovedet holde bakterier og vira ude med 2 mindreårige børn? De får da forhåbentlig lov til at være børn. Bakker dem op, der siger: Luk SKAT ind og lad dem ved selvsyn se dine"værdier" - det giver fred på længere sigt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 20:24   #26
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er korrekt hvad Tante Ana skriver. Gælden bliver nemlig forældet hvis de ikke indkalder dig.
Skat sender så et brev som du skal underskrive om at du accepterer gælden, og gør du ikke det bliver du indkaldt til møde på skat, hvor du bliver spurgt om værdier og passiver.
Udebliver de ja så kommer de hjem på din adresse.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 09:54   #27
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu er det sådan, at enten møder du op ellers kommer de ud (og det bliver meget dyrer ,så skal du også betale penge for det besøg)
Men men der er en anden løsning, du kan sende din mand med en fulmagt far dig, så kan han skrive under på i intet ejer og så er den pot ude, i denne omgang.

ps. skatte gæld er det sværeste, at få gældseneret.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 15:13   #28
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Gældssanering

Jeg er lige kommet på førtidspension og har søgt gældssanering. Det så altsammen godt og korreskt ud, men min gæld er for ny. Så de afviste sagen. Jeg kunne sikkert med held søge igen i 2013...
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:37   #29
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Jeg er måske dum pga min hjerneskalde.
Men du kan ikke tåle andre mennesker i huset eller omkring dig...
Hvordan kan det være du kan tåle din nærmeste familie, kone og børn, men INGEN andre, jeg tænker jo at hver gang de er ude slæber de noget med hjem. Render nogen af jer især dig rundt i beskyttelsesdragt eller......
Kan regne ud at alt anden kontakt med familien ikke eksisterer...

Eller som du skrev tidligere....
Du må da gerne spørge! - Vi har helt klare regler i hjemmet, men hensyn til håndvask etc. når man kommer hjem fra skole/arbejde. Børnene kan desværre ikke have andre børn med hjem - og hvis de undtagelsesvis har, så er det et barn, der kender til forholdsreglerne. Samt så færdes de ikke i den ende af boligen, hvor jeg befinder mig - når de er gået er der grundig rengøring med sæbe/sprit etc.


Hvad er forskellen på SKAT og andre fremmede børn???
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:47   #30
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Jeg er måske dum pga min hjerneskalde.
Men du kan ikke tåle andre mennesker i huset eller omkring dig...
Hvordan kan det være du kan tåle din nærmeste familie, kone og børn, men INGEN andre, jeg tænker jo at hver gang de er ude slæber de noget med hjem. Render nogen af jer især dig rundt i beskyttelsesdragt eller......
Kan regne ud at alt anden kontakt med familien ikke eksisterer...
Altså Keld60.

Man kan da ikke bare smide sin familie ud, når der er sygdom i huset.

Børn f.x med visse kræftformer må også beskyttes i deres hjem, det betyder nul kammerater på besøg også for søskende. Familien der bor i huset, er instrueret i, f.x at vaske hænder meget tit og undgå andre med en forkølelse eller andet smitsomt.

Sygdomme i imumforsvaret, er meget alvorligt og det er grimt at hakke på folk fordi de ikke tåler almindelig omgang med andre, og ikke vil lukke hvem som helst ind.

Er f..... ikke rimeligt, at der hakkes på trådstarter eller trådstarter skal forsvare at have en familie.

Bare min mening. Vi skal alle være her.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fogeden banker mest på hos enlige mænd L.S. Politik og Samfund 6 12-02-2013 18:53
Alvorlig kritik af sagsbehandlingen ved tre enheder under Beskæftigelses- og Integrat L.S. Skal kommuner ikke overholde loven? 1 03-07-2012 23:26
alvorlig kritik af jobcenter, silkeborg østerbro Politik og Samfund 1 07-10-2011 14:34
Skriv til DR, har du oplevet at blive presset i aktivering trods alvorlig sygdom bla-bla Politik og Samfund 6 18-07-2010 10:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension