K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2013, 18:01   #1
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Skift fra mulig fleks til ordinært arbejde?

Jeg har netop modtaget brevet om forlængelsen af mine sygedagpenge i min e-boks.

I den forbindelse er der imidlertid en formulering, der undrer mig meget.

I SDP-forlængelsesbrevet af den 25. juni 2012 står der følgende:

"Årsagen er, at du ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Det er samtidig endnu ikke endeligt afklaret og det vurderes at der er behov for at afklare din arbejdsevne. Derfor forlænges sygedagpengeperioden i op til 39 uger." (I praksis fik jeg så kun sygedagpengeforlængelse i 26 uger.)

I SDP-forlængelsesbrevet af d.d., dvs. den 7. januar 2013 står der til gengæld følgende:

"Årsagen er, at vi på det foreliggende grundlag anser det for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at du kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked. forlængelse af sygedagpengeperioden ophører, når den jobplan der udarbejdes i forbindelse med din eventuelle revalidering, iværksættes."

Hvordan forklarer man denne ændring fra at jeg IKKE kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked til man nu mener, at jeg sandsynligvis vil kunne vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, når min helbredsmæssige tilstand ikke har ændret sig til det bedre i mellemtiden, men tværtimod, at jeg efterfølgende har fået konstateret en kritisk sygdom (Parkinsons sygdom)?
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 18:10   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men hvad har din udredning vist i forhold til erhvervsevnen..
Hvad siger din arbejdsprøvning..

For ja, det ser ud til at de har bedømt at din erhvervsevne ikke er nedsat nok til at du kommer ind under fleksreglerne..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 18:37   #3
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Har endnu ikke været i arbejdsprøvning

Der er sket det, at der har været tale om en meget lang ventetid med at komme til videre udredning af min parkinsons i BBH og er lige begyndt med en behandling, hvad den angår, men behandlingen eller udredningen er endnu ikke helt på plads.

Fik et foreløbigt tilsagn om fleks på baggrund af skoliose (rygskævhed) på 60 grader i maj måned 2012.

Har endnu ikke været i en arbejdsprøvning, men er idag begyndt på et forløb hos Plan og Handling, og i denne forbindelse skal der eventuelt igangsættes en arbejdsprøvning (men hvorfor taler man om "praktik"), når der er kommet mere klarhed kring min parkinsonsituation.
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 19:33   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det virker mærkeligt...specielt hvis du ikke har været i arbejdsprøvning eller fået lægepapirer der siger du har fået det bedre...

Jeg ville skrive til dem og spørge ind til det...tving dem til at svare skriftligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 19:58   #5
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Jobcentret besvarer ikke mine mails

Kære Webmaster,

I virkeligheden har jeg belyst min situation langt mere end sygedagpengeloven forudsætter især ved at sende utallige mails, herunder lægelig dokumentation, til min sagsbehandler, med kopier til andre relevante personer. Også mails til relevante personer i den neurologiske ambulatorium/afdeling i BBH. Jeg har sendt masser af dokumentation, hvad angår relevante skånebehov i forbindelse med parkinsons. Herudover har jeg rejst en hel række spørgsmål, som jeg har bedt Jobcenter Baldersgade eller BBH om at besvare. Problemet er at ingen af parterne gider at besvare mine mails, Jeg har bedt min sagsbehandler om at få lægekonsulenten til at tilføje relevante skånebehov, hvad angår parkinsons, i min sag og også om at få opdateret min ressourceprofil, som jeg i sin tid selv formulerede (bl.a. med oplysninger om skoliose) på et tidspunkt, hvor jeg selv ikke havde kendskab til min parkinsonsdiagnose. Men intet af dette er sket på trods af flere påmindelser fra min side. Hvem kan jeg dog henvende mig til i denne situation?
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 20:02   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser

Har endnu ikke været i en arbejdsprøvning, men er idag begyndt på et forløb hos Plan og Handling, og i denne forbindelse skal der eventuelt igangsættes en arbejdsprøvning (men hvorfor taler man om "praktik"), når der er kommet mere klarhed kring min parkinsonsituation.
Plan og handling finder sammen mad dig et sted hvor du kan komme i praktik for at afprøve din arbejdsevne.

man kalder det bare praktik det helt nomalt.
Jeg har selv lige underskrevet en praktik aftale,hvor jeg skal arbejdsprøves.

Læge kunsulenten skal ikke skrive om skåne hen syn, for det er jo dem i skal finde når du bliver arbejdsprøvet.
Det er vigtigt at du i din afprøvning selv siger til og fra,det er dig og kun dig der kan mærke hvad du kan klare.

Når der så ligger en beskrivelse på din arbejdsevne så vudere lægekonsulenten om der er over enstemmelse med det du fejler og det du har kunnet prestere i din praktik/arbejdsprøvning.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 07-01-2013 kl. 20:10.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 20:10   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Med hensyn til din ressourceprofil...ja så kan du ikke rigtigt gøre andet end at klage første gang de laver en afgørelse i din sag....

Det er nemlig den eneste mulighed man har for at klage over sin ressourceprofil..

Ved en evt klage....der vil du stå meget bedre hvis du kan vise BAN at du faktisk har haft skrevet til kommunen om at de mangler at opdatere din ressourceprofil...

Det virker jo hen i vejret at man først siger du ikke kommer tilbage på ordinært arbejde...og så helt uden at der sker mere i sagen.....og du endda får en diagnose mere....så mener noget helt andet...

Så det virker som en klar fejl....og du kan desværre ikke gøre andet end at du kan skrive til dem hele tiden at de skal opdatere din ressourceprofil og dine lægepapirer...

Hvis du husker at få en kvittering hver gang så du kan bevise du har skrevet til dem...ja så vil kommunen have et problem når du klager....fordi de ikke har lyttet til dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 20:11   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men er der overhovedet noget som hedder arbejdsprøving efter de nye regler
det bliver vel en praktik i gennem et ressourceforløb

havde i hvertfald sat som krav og få en skriftlig redegørelse for hvordan de har tænkt sig og afklare din arbejdsevne efter de nye regler
og nej ikke en gang snak, men får det på papir eller mail

for jeg ved ikke hvordan de har tænkt sig og afklare folk efter de nye regler
det tror jeg faktisk ingen på k10 har et overblik over

men det er da super du har fået forlænget dine sygedagpenge
rigtig mange får taget dem efter 52 uger.


grunden er de mener efter en revalidering
alså en ny uddannelse eller et andet arbejde, så kan du komme tilbage på det almindelig arbejdsmarkedet

glem den del for nu, for kommuen bliver nødt til at tage stilling igen, når de netop har vurderet din arbejdsevne
for din arbejdsevne skal også vurderes hvis det ender med et fleksjob

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-01-2013 kl. 20:17.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 20:14   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Men er man i plan og handling lige nu så opdater de jo resurseprofilen.

Skriver vilke læge papir der kan indhentes

Sender i arbejdsprøvning og beskriver skånehendsyn når de er fundet .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 22:08   #10
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Tusind tak for indput!

Jeg er meget taknemmelig for alt det indput, som jeg har modtaget, og som har beroliget mig en lille smule. Jeg vil nok bruge lidt tid til at undersøge de forslag, jeg jeg fået, nærmere. I princip ville jeg ikke have noget imod at f.eks. gennemføre en ny uddannelse, men problemet er, at jeg er allerede 55½ år gammel og at parkinsons har medført en del problemer med at huske og at lære nye ting. Hvor kan man læse om de nye regler, hvad angår arbejdsprøvning og andet? Jeg vil også oplyse, at under mit første møde hos Plan og Handling sagde konsulenten (Kamilla - meget rar person), at min vil afvente min parkinson-udredning og behandling, før man sender mig i praktik, og at i øjeblikket behøver jeg ikke søge jobs. I stedet har jeg fået tilbudt undervisning i form af afspænding, smertebehandling og mindfulnes - hvilket jeg synes er meget godt for mig, da jeg oplever en del angst og stress især i forbindelse med min parkinson-udredning, hvor man endnu ikke ved, om jeg lider af almindelig Idiopatisk Parkinsons Sygdom (hvilket godt nok er slemt i sig selv) eller om der skulle være tale om nogen form for Atypisk Parkinson, hvilket er livsforkortende og bl.a. derfor endnu værre.
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Syg til at arbejde, men for rask/ung til fleks Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 4 04-05-2012 09:08
Forlængelse af SDP, når ordinært arbejde er udelukket gunvor Et godt link! 3 27-06-2011 14:22
revalidering til ordinært arbejde fra fleksjob ComBo Spørgsmål ang fleksjob 0 30-03-2010 14:25
Skift af fleks job tfvinter Spørgsmål ang fleksjob 11 31-01-2010 19:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension