K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2012, 08:49   #1
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
En fantastisk positiv historie

Hej Derude.
Jeg var inde på CChobby´s hjemmeside, som er en side hvor man kan købe billige hobby artikler.
Ude til højre er der en overskrift der fanger min opmærksomhed. Der står: fra syg til ansat. Der er et link til en tv-udsendendelse som jeg giver her:
http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=13431

Programmet handler om Linda, der for år tilbage står på kanten af livet, og er på vej på førtidspension som følge af psykisk sygdom.
Men hendes liv tager en dramatisk drejning, da hun starter på et afklaringsforløb hos CChobby.
I dag er hun fuldtidsansat på virksomheden, er stoppet med alt sin medicin, har tabt 70kg efter en fedme-operation og venter sit første barn.

Se programmet og hør hvordan direktøren for CChobby, fortæller at virksomheden bevist har valgt at tage et socialt ansvar. Hvordan han prøver at få flere virksomheder til at gøre det samme.
Hør Lindas fortælle hvordan CChobby blev hendes frelsende engel.

Jeg synes det er dejligt, at høre sådan en succes- historie. Og jeg synes det er dejligt at høre at hjælpen ikke nødvendligvis kommer fra det offentlige (altså at der er virksomheder, der er parate til at hjælpe medmennesker).

Med andre ord se programmet, og bliv inspireret.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 10:05   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Hej Derude.
Jeg var inde på CChobby´s hjemmeside, som er en side hvor man kan købe billige hobby artikler.
Ude til højre er der en overskrift der fanger min opmærksomhed. Der står: fra syg til ansat. Der er et link til en tv-udsendendelse som jeg giver her:
http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=13431

Programmet handler om Linda, der for år tilbage står på kanten af livet, og er på vej på førtidspension som følge af psykisk sygdom.
Men hendes liv tager en dramatisk drejning, da hun starter på et afklaringsforløb hos CChobby.
I dag er hun fuldtidsansat på virksomheden, er stoppet med alt sin medicin, har tabt 70kg efter en fedme-operation og venter sit første barn.

Se programmet og hør hvordan direktøren for CChobby, fortæller at virksomheden bevist har valgt at tage et socialt ansvar. Hvordan han prøver at få flere virksomheder til at gøre det samme.
Hør Lindas fortælle hvordan CChobby blev hendes frelsende engel.

Jeg synes det er dejligt, at høre sådan en succes- historie. Og jeg synes det er dejligt at høre at hjælpen ikke nødvendligvis kommer fra det offentlige (altså at der er virksomheder, der er parate til at hjælpe medmennesker).

Med andre ord se programmet, og bliv inspireret.

Velcro
ja, så inspirete blev vi jo alle på Reva - kurserne - men virkeligheden er søreme en anelse anderledes......de der rigtig rigtig gode og skønne "historier" er der desværre alt for få af.

tak fordi du delte den
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 10:33   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvor er det dog dejligt, at se, sidder med et ønske om at flere virksomheder vil tage et socialt ansvar,og ansætte folk med nedsat erhvervsevne.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2012, 00:53   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Hvor er det dog dejligt, at se, sidder med et ønske om at flere virksomheder vil tage et socialt ansvar,og ansætte folk med nedsat erhvervsevne.
Det ville da være fantastisk,men jeg tænker mit nor der siges vi har 10-15 % ansat,han ved godt om det er 10 eller 15 %,og i samme åndedrag siger han, vi har også 15 % i afprøvning. "gratis arbejdskraft" selv om de ikke kan vide hvad de får ind af døren.

Hvem er de 10-15 % i arbejde hvor mange timer kan de arbejder ?
Som ledig flexer på 8.år har jeg altså svært ved at sluge det råt uden at stille spørgsmål også.

Så måske er der 10 % i arbejde af de beste og 15% i afprøvning,jo de er da socila bevisthed .
Eller også er jeg bare for mistroisk
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2012, 06:35   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg ved nu ikke hvor skøn den historie er. Det fremgår tydeligt at hele forestilling gik og går under “Linda projekt” og jeg tænkte straks på “Karinas sag”. Sådan nogle arrangementer som har meget lidt med virkeligheden at gøre.
Dog synes jeg at det kunne være interessant, at møde Linda efter hun få sit første barn…..

Sidst redigeret af Karo; 15-04-2012 kl. 06:40.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2012, 10:14   #6
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 38
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
Til jer der er så mistroske over Creativ Company så kan jeg kun sige at i tager så ganske gruelig fejl og at i skulle tage at læse om virksomheden inden i udtaler jer så negativ om dem.

Jeg er lige begyndt på Creativ Company i afklaring og det er et kanon godt sted at komme i afklaring/arbejdsprøvning, de har så meget erfaring med det og det er en special lavet afdeling som de kalder servicecenteret.

De har den bedste personalepolitik ever.


http://om.cchobby.dk/historien.html

Jeg synes i skal gå ind på denne side og læse alt hvad der er derinde for det er altså ikke bare endnu virksomhed der udnytter de svage i samfundet som "gratis" arbejdskraft men de gør vitterligt et enormt stykke arbejde og en enorm indsats for at hjælpe dem tilbage til arbejdsmarkedet om det så er på fuldtid eller som fleksjob eller skånejob.

Creativ Company er virkelig unik og er den eneste virksomhed i flere miles omkreds der gør som de gør og de har holdt info/fordrag hvor flere virksomheder kom og hørte om det de gjorde for tage del i det sociale ansvar og hvor de opfordret alle de virksomheder som var kommet til at begynde at tage deres del at det sociale ansvar.

Det er sku da ikke for sjov skyld at de er den 3 bedste arbejdsplads i hele europa
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2012, 10:35   #7
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Dog synes jeg at det kunne være interessant, at møde Linda efter hun få sit første barn…..

efter min bostøtte fik tvillinger har jeg ikke set så meget til ham
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2012, 17:02   #8
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Inspireret til hvad? At så kan alle andre bare gøre det samme?
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2012, 18:01   #9
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Hvad skete der lige med Karo´s og mit indlæg?
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2012, 21:24   #10
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Til Klep.
Nej, desværre har alle ikke mulighed for det.

Men jeg er sku glad for at høre succes-historierne også.

Som det fremgår af indslaget er der stiftet en forening Code of Care, og så vidt jeg har forstået det, er målet at få et mere rumeligt arbejdsmarked.

For når Mette Frederiksen fremtuer med flexjob på 2 timer ugentligt, så er vi vel mange der spørger, hvor de job skal komme fra. Hvor mange "stærke" flexjobbere har ikke svært ved at finde et job i dag. Det er næsten umuligt. Så jo, synes det er dejligt når der kommer initiativer fra virksomhederne selv.

Af indslaget fremgår det også at der er et antal afklaringspladser på virksomheden. Og ja, jeg har tænkt tanken, smart, det er jo gratis arbejdskraft. For det er vel det, det er. Men omvendt, hvormange har ikke ventet på at finde et sted at blive arbejdsprøvet? Så der er vel både for og imod.

Men altså, f'ørst og fremmest glædes jeg på Lindas vegne

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Positiv ny fleksjobvisiteret Susanne Spørgsmål ang fleksjob 7 03-10-2013 23:05
Ha' en fantastisk jul Mumrik Alt det andet 1 24-12-2012 15:25
Fantastisk!! Connie Politik og Samfund 31 06-11-2009 12:52
En positiv historie Trine47 - Slettet medlem Din historie 4 18-10-2006 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension