K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2012, 11:05   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
frivilligt men "betalt" arbejde??

Halløj

Som sports dommer inden for dansk idræts forbund, må man modtage op til 400 kr i vederlag plus kørsel - uden at skulle betale skat af det... Det er en deal som dansk idræts forbund har lavet med skat...

MEN hvad med i forbindelse med ens pension??

Ved at man må tjene x antal kroner ved siden af (og jeg kan ikke huske beløbet)... og at man må lave alt det frivillige arbejde man vil...

Men skal dem som sidder med pensionen osv, have noget info omkring hvis man fungere som sports dommer og får skattefrit vederlag???
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 11:08   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan jo spørge kommunen om du kan varetage et sådant "job" på fp.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 11:14   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som udgangspunkt har man oplysningspligt og skal derfor angive ALLE forandringer - så kan kommunen selv trække fra og lægge til. Noget har ikke betydning for pensionen, andet har.
Men når man altid oplyser om forandringer - store som små, så gør man sig selv en mega tjeneste, da der derfor aldrig opstår nogen misforståelser......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 11:50   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som fleksjobber må du gerne tjene penge som frivillig sport træner dog max. nogle få timer om ugen.

Tjener selv 3500kr årligt uden det trækkes i ledighedsydelsen, som alm boger må du tjene lidt over 30t uden de skal beskattes, så jeg tror ikke det er et problem for pensionister.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 12:11   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
som fleksjobber må du gerne tjene penge som frivillig sport træner dog max. nogle få timer om ugen.

Tjener selv 3500kr årligt uden det trækkes i ledighedsydelsen, som alm boger må du tjene lidt over 30t uden de skal beskattes, så jeg tror ikke det er et problem for pensionister.

Hej jjsonn

Tror dig -men har du aftalt med kommunen hvor grænsen går(både kr. og timer) for indtægten som "frivillig" sportstræner?
Og, ved du hvilken lov, bekendtgørelse el.lign. denne indtægt vedrører?

Den med: ,,,som alm. borger må du tjene lidt over 30t uden de skal beskattes,,, -hvad mener du med det ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 12:19   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er en lov, sage de på jobcentret, at man måtte have frivilligt arbejde så længe det ikke gik ud over ens arbejdsevne.

Alle har ret til, at arbejde frivilligt, hvis du er rask og ikke under systemet må du tjene kan ikke huske om det er 30- eller 36 t skattefrit om året fordi det er frivilligt arbejde, har en ven der tjener max.

man må selvfølig ikke sige pga, min sports int. kan jag arbejde færre timer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 22:08   #7
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
jjson - nu er jeg jo ikke flexjobber, men førtids pensionist


Og på pension må man jo gerne tjene x antal kroner ved siden af pensionen, uden at pensionen røres ved... (kan ikke huske beløbet)... Men ved at beløbet er i et niveau, hvor det ikke bliver aktuelt at der skulle røres ved min pension...

Men altså jeg har fået det på det rene igennem dansk idræts forbund, at det er skattefrit vederlag for frivilligt arbejde...

Men spørgsmålet er så, om hvordan kommunen/pensionen ser på sådan noget :-)
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 22:28   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ja det er en lov, sage de på jobcentret, at man måtte have frivilligt arbejde så længe det ikke gik ud over ens arbejdsevne.

Alle har ret til, at arbejde frivilligt, hvis du er rask og ikke under systemet må du tjene kan ikke huske om det er 30- eller 36 t skattefrit om året fordi det er frivilligt arbejde, har en ven der tjener max.

man må selvfølig ikke sige pga, min sports int. kan jag arbejde færre timer.
har jeg aldrig hørt om, hvis man tjener 36000 kr og ikke skal betale skat
så er det netop ikke frivilligt arbejde men må være sort arbejde, alt hvad man tjener i lønindkomst skal man betale skat af

men det kan bestå af vederlag

eksempel

•Telefonudgifter og internetforbrug: Op til 2.000 kr. pr år.
•Kostudgifter ved endagsarrangementer, der varer mindst fem timer: 60 kr. pr. dag.
•Administrative omkostninger til for eksempel kontorartikler og porto: Op til 1.200 kr. pr. år.
•Til køb, vask og vedligeholdelse af beklædning, som fx sportstøj:Op til 1.650 kr. pr. år.

Citat:
Oprindeligt indsendt af sandie86 Se meddelelser
jjson - nu er jeg jo ikke flexjobber, men førtids pensionist


Og på pension må man jo gerne tjene x antal kroner ved siden af pensionen, uden at pensionen røres ved... (kan ikke huske beløbet)... Men ved at beløbet er i et niveau, hvor det ikke bliver aktuelt at der skulle røres ved min pension...

Men altså jeg har fået det på det rene igennem dansk idræts forbund, at det er skattefrit vederlag for frivilligt arbejde...

Men spørgsmålet er så, om hvordan kommunen/pensionen ser på sådan noget :-)
hvis det er få timer og ikke kan laves om til arbejdsevne
så kan du udmærket gøre det
men havde meldt det til kommunen, så alt er på det rene
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 00:01   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Sandie86

Ved flg. googling på skat fremkom flg.:

Citat:
Du er frivillig i idrætsforening eller sportsklub

Arbejder du frivilligt og ulønnet for idrætsforeninger og sportsklubber, behøver du ikke at oplyse det til SKAT. Du kan få dækket eventuelle udgifter inden for nogle beløbsgrænser, uden at blive beskattet.

•Hvis du arbejder frivilligt og ulønnet i en sportsklub eller en idrætsforening, behøver du ikke oplyse det til SKAT.

•Du kan desuden skattefrit få dækket nogle udgifter, når du er ulønnet, fordi foreninger kan udbetale visse skattefrie godtgørelser til sine ulønnede hjælpere.

•Får du løn for dit arbejde, skal du betale skat som af alt andet arbejde. Det skal klubben eller foreningen indberette til SKAT.

Hvis du får et vederlag på mindre end 1.500 kr. om året, bliver det dog ikke indberettet af foreningen. Du skal selv skrive det ind i rubrik 15 i din årsopgørelse.
Citat:

Foreninger kan skattefrit udbetale:

•Kørselsgodtgørelse (befordringsgodtgørelse)

•Telefonudgifter og internetforbrug: Op til 2.000 kr. pr år.

•Kostudgifter ved endagsarrangementer, der varer mindst fem timer: 60 kr. pr. dag.

Link: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789798&vId=0
•Administrative omkostninger til for eksempel kontorartikler og porto: Op til 1.200 kr. pr. år.

•Til køb, vask og vedligeholdelse af beklædning, som fx sportstøj:Op til 1.650 kr. pr. år.

Hvis foreningen udbetaler godtgørelser med højere beløb end de satser, der er nævnt ovenfor, bliver alle godtgørelser, som du har modtaget skattefrit, gjort skattepligtige.
Min fremhævning.

Link: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789798&vId=0

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 00:13   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Harpen Se meddelelser
Fortrød indlæg og prøvede at slette...

hvordan sletter man et indlæg?
Man kan ikke slette det helt, men kun gøre som du der har gjort

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34
Skal "gamle" førtidspensionister arbejde? zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension