K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2014, 10:07   #11
Madulla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Madulla er ny på vejen
Jeg har siden hen fået en diaknoise i min sindstilstand.

- Og, ja håber da også at det går for mig..
Held og lykke til jer også jjsonn!

VH. Madulla
Madulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 08:36   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kunne og bør måske(vend det med fagforeningen) spørge skriftlig, hvor det står i loven, hvorfor du skal vendte 3 mdr. og hvorfor du ikke kan få behandlet sagen nu, således at du kan overgå direkte til ressourceforløb.

Be om skriftlig svar(henvis evt til dit helbred).

(Så hvidt jeg ved, må man ikke begrunde udsættelse i sager pga ferie).

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 16:31   #13
Madulla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Madulla er ny på vejen
Jaaa, det har du da ret i.. Jeg er nok meget godtroende, derfor meldte jeg min netop ind her..

Jeg vil lige ringe til min sagsbehandler i Foa.

Tak for dit svar..

V.H. Madulla
Madulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2014, 19:13   #14
Ingeman
Medlem
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2014
Lokation: Hjørring
Indlæg: 11
Styrke: 10
Ingeman er ny på vejen
Også uden indtægt i 3 mdr.gik fra sygedagpenge ,ventede 3 mdr. Før jeg kom for teamet.pr.D. 1-6-2014 på ressorce forløb,stor nedgang i hyre,sammenlignet med sygedagpenge ,men trods alt bedre end ingen indtægt.

Man lærer at sætte kryds ved tilbuddene fra købmanden. :-) tror 3 mdr. Er normalt ventetid. Måske
Ingeman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2014, 08:50   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er modsat lovens hensigt at skulle vendte.

Den er lavet således at man overgår, og/eller bliver vurderet, FORUD, for ophør af et forløb/ydelse(feks sygedagpenge/ressourceforløb oa), således at man overgår direkte, uden ophold i ydelse.

Det er til enhver tid, kommunes ansvar og forpligtigelse at tilrette sagsbehandlingen hensigtsmæssigt, således at borgeren ikke mister rettigheder oa, pga dette.
Det betyder bl.a. at de IKKE må begrunde udsættelse med at der afholdes ferie? Det er en kendt og tilbegaevendende ting de ansatte har krav på hvert år, og skal derfor tilrettelægges således at borgeren ikke svigtes ift frister mv.

Vh Popiae

Sidst redigeret af popiae; 29-06-2014 kl. 08:54.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2014, 20:14   #16
Ingeman
Medlem
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2014
Lokation: Hjørring
Indlæg: 11
Styrke: 10
Ingeman er ny på vejen
En udtale fra læge,der sagde det var uvist hvornår jeg kunne afprøves i job,gjorde kommune sagde stop for dagpenge,selvom jeg jo var i arbejdsprøvning.kommunes begrundelse var så at jeg ikke kunne prøves. 2 ud af 3 læger sagde god for praktik,men de lukkede kassen og sagde jeg måske kunne tilbydes ressorce forløb,der gik så 3 mdr.
Ingeman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2014, 23:26   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Afprøvningen kan kun bruges som dokumentation, såfremt at ens helbred vurderes stationær, og/eller uden behandlingsmuligheder der kan bedre tilstanden.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension