K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2010, 12:42   #21
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
De har forretsen stadigvæk de 2 inde ved HK. Den ene tog jo også min sag. Men efter 1 telefon samtale med min sagsbehandler, var konklusionen jo så bare, at han havde fået A-kassen til at tage mig ind igen, så havde jeg da trods alt penge... men hvad med de menneskelige hensyn.. ved skisme ikke om man bare skal give op. Men han tager da trods alt med til den første samtale med A-Kassen..

Tusind tak for jeres råd indtil videre
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 13:13   #22
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Ærligt, så syntes jeg ikke det er godt nok af denne person fra HK. De burde da lige komme ind i kampen, det er derfor man betaler sit kontingent. Ikke for at måtte klare det hele selv.

Ja, der er virkeligt noget grueligt galt i det system, håber du får fat i hovedafdelingen og spurgt hvad de kan hjælpe dig med, så ved du også lidt mere om hvad du kan forlange af dem (HK)!

Jo systemet er sørme rigtigt fint og brugbart, når man ikke har brug for det og aldrig prøvet at blive fanget ind. Men ellers er det ofte en hård kamp.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 09:38   #23
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Question

Jeg er blevet rådet til af, en privat sagsbehandler.. at klage over hele forløbet og samtidig prøve at få svar på nogle spørgsmål. Så jeg også har svarene på skrift. H*n siger jeg skal sende et brev til min sagsbehandler og dennes leder. Mine spørgsmål lyder følgende...
1. Skal de svare på mine spørgsmål. ?
2. Har de en bestemt svarfrist. ?
3. Skal jeg skrive at det er en klage.. evt. som opstartstekst !! ?
4. Skal jeg beskrive hele sagsforløbet (chefen kender jo intet til sagen) selvom det næsten bliver en hel roman (gyser) ?

På forhånd tak.

doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 08:01   #24
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Var der nogle råd ang. det med klagen... ??
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 22:21   #25
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af doggerbanke66 Se meddelelser
Jeg er blevet rådet til af, en privat sagsbehandler.. at klage over hele forløbet og samtidig prøve at få svar på nogle spørgsmål. Så jeg også har svarene på skrift. H*n siger jeg skal sende et brev til min sagsbehandler og dennes leder. Mine spørgsmål lyder følgende...
1. Skal de svare på mine spørgsmål. ? JA det skal de
2. Har de en bestemt svarfrist. ? JA det har de, og du brude kune se dem på din kommunes hjemmeside under svarfrister3.
Skal jeg skrive at det er en klage.. evt. som opstartstekst !! ? JA det skal du og du skal skrive hvad klagen drejer sig om. Du kan skrive således.
Til kommune XX
Att. Sagabehandlers navn

KLAGE! Vedr. Sygedagpengestop

4. Skal jeg beskrive hele sagsforløbet (chefen kender jo intet til sagen) selvom det næsten bliver en hel roman (gyser) ?

Ja du skal skrive det du vil klage over og det kan du gøre i kronologisk orden, det vil sige i punktform, med evt uddybende bemærkninger og du skal stille de spørgsmål som du gerne vil have svar på
Du skal vedlægge den dokumentation du har vedr. sygedagpengestoppe, hvis du har noget ??


Sådan plejer jeg at skrive min klage, men andre kan gøre det på en anden måde og du kan gøre det på din
På forhånd tak.

Det var så lidt

venlig hilsen, M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 11:39   #26
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Sidder og har endelig fået lavet min klage til kommunen... Endelig.. Det tog sin tid, hver gang jeg har forsøgt har jeg fået det rigtig dårligt. Nåh men... kan ikke rigtig få den sendt !!! Ved ikke hvorfor jeg er så bange.. Det er jo ikke mig der har lavet fejl. Måske er jeg nok bare lidt for meget et "ordentligt" menneske. Ligger ikke til mig at vise klør.. Er så S---- Autoritetstro !!!
Prøver at sige til mig selv ..... Pyt det kan jo ikke blive værre....... Men hvad nu hvis det kan !!!!
Blot nogle tanker !!
God dag til jer alle
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 09:01   #27
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Exclamation

Hej
Så skal vi lige have en af hajérne på banen igen...

Har jo indsendt en klage over min sagsbehandler/sagsbehandling til Afdelingsleder og Social-og Sundhedsdirektøren.

Nu er der gået over 1 måned uden svar, hvor lang tid kan jeg med rimelighed forvente at svartiden bør være, og hvad gør jeg som næste skridt, i så fald der intet svar kommer. Sendte en rykker for svar efter knap en md.

Bor i Frederikshavn kommune. Kan ikke lige se hvor lang svarfrist de selv giver på deres hjemmeside.. Andet en 3 uger.

På forhånd Tak for hjælpen

doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 09:48   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Normalt skal du da have respons indenfor 8 dage, at den er modtaget og hvornår du får svar.

Men ellers må du regne med de 3 uger.

Skriv til socialdirektør, og/eller borgmester.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 10:31   #29
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Doggerbanke66.

Kan fra link her under Fr.havns kommunne se, at de selv mener at skulle overholde de lovgivne 4 uger, som svarfrist i klagesager.

Udover din egentlige klasesag, har du nu også en klagesag over sagsbehandlingen:

1. manglende kvitering for modtagelse af din klage og rykker på samme
2. manglende overholdelse af svarfrist, 4 uger

I den forbindelse tænker jeg på om du fik en skriftlig klagevejledning, da du fik skriftligt afslag. Hvis ikke så er også dette et klagepkt. over sagsbehandling iflg. god forvaltningsskik.

Har været inde på deres hjemmeside og fundet flg.:

"Klagevejledning

Giver Frederikshavn Kommune dig som borger ikke fuldt ud medhold i en afgørelse, skal kommunen efter forvaltningslovens § 25 ved skriftlige afgørelser, der kan påklages til en anden forvaltningsmyndighed, give en klagevejledning.

Klagevejledningen skal indeholde oplysning om, hvem der er klageinstans, og hvordan fremgangsmåden ved klagen er, og om der er frister for klagen.
Klagevejledning

Giver Frederikshavn Kommune dig som borger ikke fuldt ud medhold i en afgørelse, skal kommunen efter forvaltningslovens § 25 ved skriftlige afgørelser, der kan påklages til en anden forvaltningsmyndighed, give en klagevejledning.

Klagevejledningen skal indeholde oplysning om, hvem der er klageinstans, og hvordan fremgangsmåden ved klagen er, og om der er frister for klagen."

Her er oplyst flg. navn for denne information:
"Mikkel Mose Baltsersen
Centralforvaltningen, HR Løn & Personale
9845 8683
[email protected]"


Samtidig skriver de også i forhold til hvem klagen skal tilsendes: "Henvendelse til konkret sagsbehandler eller afdeling"

Hvor har du sendt klagen til?

Jeg synes, du nu skal også skal sende en klage over sagsbehandlingen af din klage, hvor du nederst i klagen skriver C.C., og alle de du også sender denne til. Dvs. skriv en klage over sagsbehandlingen, hvor du henviser til forvatlningsloven § 25, og gør opmærksom på dato for første klage og derpå på dato for rykker, og du inet har hørt. Altså en enslydende klage, hvor hoved er udskiftet afhængig, hvem du sender klagen til.

Selvfølgelig til sagsbehandler el. vedkommendes afd.

Socialdirektør. Social- og Sundhedsdirektør
Jan Nielsen
Tlf: 9845 5100
E-mail: [email protected]

Kommunaldirektør
Jane Wiis
Tlf: 9845 5002
E-mail: [email protected]

Tror dette er borgmesteren:
Lars Mejlvang Møller Byraad 9845 5001
[email protected]

Og faktisk bør du også klage til ombudsmanden over manglende overholdelse af forvaltningsloven §25, se hans hjemmeside!

Sidst redigeret af gunvor; 02-11-2010 kl. 10:35. Årsag: manglende mellemrum
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 10:42   #30
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Ps. klagen skal selvfølgelig have overskriften:

Klage over manglende svar på klagesag i henhold til forvaltningenslovens § 25

Og skal selvfølgelig munde ud i at du efterspørger, hvornår du får din klagesag behandlet, idet de har overskredet tidsristerne, og så bilag:
1. kopi af din oprindelige klage over afgørelse
2. kopi af din rykker over manglende svar
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smidt ud misse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-02-2013 13:28
Ny i Sygedagpengesystemet - har brug for råd/vejledning MLT Spørgsmål ang fleksjob 43 08-12-2012 10:08
Udvalg ser på sygedagpengesystemet Reika Politik og Samfund 4 07-02-2012 14:51
Ny her - Smidt Smidt Din historie 103 09-12-2009 00:21
Smidt på kontanthjælp???? Odenseaneren Politik og Samfund 1 16-12-2008 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension