K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2011, 15:51   #91
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Måske du kunne ringe til nævnet og fortælle det, kommunen prøver på. Det virker som en "forhandling"... At hvis I frafalder klagen, så vil de give særlig ydelse... Hmmm Hør hvad nævnet synes om det, om det kan være rigtigt, at de må vente med at udbetale ydelsen til der er truffet en afgørelse i den sag, som ligger hos nævnet...

Ellers prøv at ring til arbejdsmarkedsstyrelsen, de har en del af ansvaret for, at kommunerne følger retningslinjer rigtigt...

Det at klage over selve sagsbehandlingsforløbet vil ikke kunne ændre en afgørelse eller lignende... Det nævnet f.eks. vil se på i en klagesag er, om kommunen har fulgt lovgivningen korrekt eller ej. Der kan gives medhold, hjemvisning eller ikke medhold. Ved en hjemvisning vil det sige, at kommunen skal gøre en sag om, eller de skal bare "justere" nogle småting og gøre de ting, som nævnet forlanger de skal gøre. Det vil stå i afgørelsen fra nævnet.

Tja...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 09:08   #92
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Følg Curls råd.

Ring til BAN og arbejdsmarkedsstyrelsen.

Mener bestemt ikke at det har opsættende virkning, da særlig ydelse spørgsmålen, har 2 helt forskellige vinkler.

Med det nye burde de promte starte udbetalingen, selvom anden sag kører.

De vil gerne spare og presser jer til, at eftergi, noget i langt tidligere var berettiget til.
(er jeg overbevidst om).

Lad os høre hvad det ender med, og held og lykke

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 17:20   #93
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
Nå, men det endte med at vi valgte at være kyllinger, og trak klagen tilbage. Lidt surt, men den økonomiske situation var ikke rigtig til andet.
JC ringede igår og havde et fleksjob, men er ikke helt sikker på at det er muligt at opfylde alle skånehensyn i dette job. Og så var det at jeg læste brevet hvor min kone bliver visiteret til fleks.
Der står: Den endelige vurdering af arbejdsevnen foretages når fleksjobbet er fremskaffet.....er det normalt?
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 19:59   #94
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser
Der står: Den endelige vurdering af arbejdsevnen foretages når fleksjobbet er fremskaffet.....er det normalt?
Det vil jeg mene.

Forud for etablering af et fleksjob plejer der at være en måneds praktik på arb.pladsen, denne er netop for at afstemme skånehensyn og for at se om det vil kunne fungere.

I et job kan en fleks'er måske klare 20 timer pr. uge, men i et andet job kan fleks'eren måske klare 24 timer om ugen, eller måske kun 16.

Der kan også være andre skånehensyn end den nedsatte arbejdstid, der skal justeres.

Den konsulent jeg havde hos anden aktør (et ordentligt og fornuftigt menneske) sagde til mig, at hvis en arb.giver ønsker at forlænge praktikperioden udover 1 måned, så kan man lave den aftale, at hvis det ender ud i et fleksjob, så betaler arb.giver løn for den ekstra måneds praktik, hvis det derimod ikke ender ud i et fleksjob, så har den ekstra måned været gratis for arb.giver.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 20:01   #95
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
Tak Vovse, det giver jo egentligt også mening når jeg lige tænker nærmere.
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 20:41   #96
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser
Tak Vovse, det giver jo egentligt også mening når jeg lige tænker nærmere.
Velbekomme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Særlig ydelse?? Road66 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 08-02-2012 10:01
Særlig ydelse Pædagogen Alt det andet 8 03-12-2011 13:26
særlig ydelse ozzi Alt det andet 0 22-09-2011 12:29
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10
særlig ydelse sannesus Spørgsmål ang fleksjob 3 06-04-2006 07:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension