K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2010, 08:56   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Unhappy Gik lige 3000kr ned....

brutto nu jeg får sygedagpenge efter fyreing fra fleksjob pga. af sygdom...
Det er saftsuseme mange penge ud af en i forvejen lille løn da jeg kun får for 25 timer....
Jeg er gået fra 13.187kr. til 10.164kr inden skat, det kommer til at kunne mærkes og jeg bliver nok nød til at overdrage datterens SFO til hendes far, for en raskmelding har lange fremtidsudsigter hvis der bliver nogen raskmelding....
Alt ramler om ørerne på mig i øjeblikket, jeg selv har det ad h til i øjeblikket både psykisk og fysisk men mest fysisk, min store søn har indenfor den sidste mdr. fået stjålet mobil og cykel, skal på studietur til 3300kr (er betalt) skal have 1500kr. med til kost og lommepenge, og cykel bliver vi også nød til at finde da han jo skal i skole og forsikringen giver ikke mange øre for den han havde og mobil har vi også måtte købe....
Gid dog man kunne være sygemeldt på kontanthjælp for så ville jeg få det samme ud af det økonomisk som med min løn, og samtidig er ATP på sygedagpenge højere end ved min løn, den fatter jeg ikke.....
Jeg går sg snart hjemmefra, siden alt det her startede for 4 år siden har størsteparten af det der sker været negativt og opslidende.....
Ja og så for at det ikke skal være løgn, læste vi i avisen i torsdags, at vores kommune vil lukke 9 skoler, deriblandt den vores datter går på, en af byens mest søgte skoler og den 3. største, og det er fra næste skoleår af.... tag den....

Sidst redigeret af Susanne2412; 24-08-2010 kl. 08:59.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 09:20   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg føler med dig - for kender jo det der med at det ikke er en ting sjældent kommer alene.

Men når nu din indtægt er gået så meget ned,så kan du hvis du ikke allerede har gjort det,søge boligsikring el.husk at få den reguleret,sfo kan du søge tilskud til.

det er utroligt som man ikke kan have sin cykel og mobil i fred,men skal jo ikke bebyrte sine børn om sin økonomi, man de har godt af at vide at nu skl a der strammes ind.


Da jeg gik fra løn til sygepenge gik jeg hele mit byget igemmen - tog mindre tv pakke en billiger forsikring osv. for mange kan det betale sig at skifte tele selskab også,men må bare indratte sig som men best kan.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 24-08-2010 kl. 09:24.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 10:19   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Det lyder ikke rart.

Med den nye "indtægt" kan du måske få friplads til sfoén.

Cykler fåes meget billigt på DBA.

Mobiler fåes også meget billigt brugte. Måske ikke den nyeste model, men den er brugbare.

Lav dig en liste, og så tag en ting af gangen. Stille og roligt.

Kender sagtens følelsen af alt ramler sammen..
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 10:27   #4
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Det kender jeg godt.

Jeg er flexer på kontanthjælp, samlevende med kontanthjælpsmodtager.

Min søn (ikke fælles barn) skal også på studietur der koster 3000 kr.

Jeg skynder mig at betale, for selvfølgelig skal han med, han undværer så meget andet til hverdag, pga vores økonomi.

Går derefter på kommunen for at søge overlevelseshjælp til resten af måneden, men det får jeg afslag på (det finder jeg ud af tre dage efter ansøgningen, da jeg mailer til sagsbehandler. Afslaget modtages aldrig pr brev?)

Så...100 kr til tre mennesker resten af måneden...æv!

Dernæst skal jeg til møde i morgen, for jeg skal sørme da aktiveres nu (har fået afslag på en pgf 17)

Men....jeg er af den holdning: Det kan godt være de er seje at slås med, men de får mig ikke ned med nakken.

Håber du kan finde det samme gå-på-mod
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 11:21   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Syntes det lyder vildt med 3000 for studietur, min datter skal til Prag i uge 37, de har tjent penge ved at omdele flyvers, holde banko osv... så resultatet er at vi skal betale 360 kr + lommepenge... havde "regningen" været på 3000 så havde hun meldt afbud!
Kan man ikke søge kommunen om hjælp til sådan noget ? det er jo på sin vis vigtigt at de unge kan deltage på lige fod med vennerne selvom at vi forældre ramler ned i et hul
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 11:35   #6
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Ved ikke om 3000 kr. er dyrt. Han skal 1 uge til Spanien, og det er inclusiv kost og logi.

Jeg søgte overlevelseshjælp, netop fordi jeg ikke kunne søge om hjælp til betaling af turen.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 12:25   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja vi kender det så godt... men du er en af de få som kan få hjælp fra faren. det er vi en del som ikke kan. men må finde andre muligheder.

så for at overleve må vi se på vores bugtet udgifter og mad. og her får vi ikke varmt hver dag.

jeg skal også lige høre om alderen på dine børn.og hvad måned de er fra. for måske har jeg en endnu advarsels du skal være obs på
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 12:31   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
[QUOTE=Lizzy;120125]Ved ikke om 3000 kr. er dyrt. Han skal 1 uge til Spanien, og det er inclusiv kost og logi.


Det synes jeg er billigt, vores skal 7 dage til München på vandrehjem og kun morgenmad..... for 3300kr.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 12:36   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
lizzy det er alla den pris det koster for alle de studerernes ture. der bliver jo af beløbet betalt for forsikring og lærerne også. så det kan der ikke ændres ved.

jeg har også måtte slippe til turen. men da han fik de første oplysningen om den kommende tur. måtte min søn lække penge til side til lomme penge og turen af hans SU. for ellers kunne vi ikke overleve. jeg betalte så de 2000kr for at hjælpe.

og må sige at når vi er banket ned til fattigdom. så er det hele familien. og det er hårdt som enlig.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 12:40   #10
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Susanne..

jeg skal lige høre om alderen på dine børn.og hvad måned de er fra. for måske har jeg en endnu grim advarsels du skal være obs på..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
dr 2 lige nu østerbro Politik og Samfund 12 24-05-2013 03:34
Har lige trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 27-07-2011 21:38
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28
Læs lige med her Maj-Britt Alt det andet 0 03-07-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension