K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2011, 19:56   #1
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Kommende børn og evt ftp?

Eftersom jeg gerne vil ha børn, så kunne jeg godt tænke mig at tænke lidt frem af, hvis jeg skulle være så heldig at få tilkendt ftp som Samlevende, så bliver jeg i forvejen trukket i min ftp med omkring 2200 brutto. Det er OK, men hvad så når og hvis der kommer børn ind i billedet, det synes jeg sq ikke man kan læse noget om........ Så er det den samme sats eller hvad?

Knus Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 20:14   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Ja, det er den samme sats, om der er børn, der skal forsørges eller ej.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 20:54   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal tænke på du får FP, pågrund af din nedsatte arbejdesevne,
du kan stort set kun få boligsikring, hvis alså man opfylder kravene her til

det er noget helt andet end kontanthjælp hvor man kan få tilæg
kontanthjælp er en midlertidig ydelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 21:16   #4
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Pengene er ligegyldig for mig. En afslutning på et forløb i kommunen i 11år, ville være en gave i sig selv.
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 21:43   #5
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Hejsa

Lisapigen:

Jeg ved at børn er dyre. Det koster rigtig meget at have børn men det vigtigste du kan give dit barn er en glad og stabil mor med masser af kærlighed og overskud. Børn fra hjem med masser af matriel velstand har det ikke nødvendigvis altid så godt som man lige går og tror.
Jeg synes du skal tænke på om i kan få det til at løbe rundt og dernæst ikke hvor meget du kan give dit barn rent økonomisk. KÆRLIGHED er det vigtigste.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 21:53   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kan ikke siges bedre, adi
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 01:27   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja børn er DYRE, specielt de første år, fordi sådan noget som fx bleer ikke er noget hvor man kan sige "det har vi bare ikke pengene til, gå på WC i stedet for" som man kan med større børn... mine unger deltager da også kun i gratis fritidsaktiviteter, og dem er der heldigvis stadig en del af... lige som at jeg tit giver dem alternativer til hvad de ellers gerne vil have, så det hele ikke bare handler om ikke at have råd.

Du skal være opmærksom på børnefamiliechekken, den dækker, langt de fleste steder end ikke dagpleje/vuggestue børnehave udgifterne, og nogle steder betaler man ekstra til bla frugtordning (hvor man så ikke kan få tilskud eller er dækket af evt friplads)

En anden lidt større post er værelset, de "skal" 3-4 gange have "nyt" fordi de vokser fra først baby, så børne så unge værelserne, eller man har fået sig en møgunge, der liiige skal pille i tapetet, eller tegne på vægene (ja det skal de fleste børn prøve, og det er altså ikke ku på deres eget værelse det foregår, kan jeg hilse og sige... selv satte jeg en gang ild til mit værelse, ud over tapetet blev pillet af og tegnet på møblerne, og snittet i min reol, og brugte hylderne i skabet som stige og og og)
Gulv tapet maling seng skab reol... prøv lige at se hvad det koster, jo man kan naturligvis tage det over ret lang tid, men det ændrer ikke på at det er ret store poster, som man ikke lige tænker over også er en del af det at have børn/barn.

Det er faktisk det, det (værelserne) der genere mig mest, at vi ikke har råd til nyt tapet, på trods af det gamle er overtegnet og mange stedder helt mangler på deres værelse, jeg ved godt hvad folk tænker når de ser det (men hvad skal jeg gøre, jeg kan ikke stampe 200 op af jorden) lige som at de HÅRDT trænger til nyt gulv og møbler, men vi er nød til at nøjes, med hvad vi kan få, og lave selv af matrialer vi rander ind i (heldigvis er gemalen i byggebranchen, så det er tit han har maling en reol og meget andet sjovt med hjem, det hjælper en del på økonomien... fx er jeg læsehest, og en bunke gamle bøger, det sikdte så tosset, det er mange penge at spare i forhold til at skulle ud og købe) sådan er det bare... men hey de har en seng at sove i og får mad hver dag, så de overlever vel.

Ej faktisk tror jeg de lærer noget MEGET værdifuldt ved netop ikke at have en guldske i rumpetten, jeg er overbevist om at de bliver langt mere tolorente mennesker, over for mennesker, fordi de oplever at man ikke er et dårligere menneske bare fordi man ikke har råd til fx at tage på ferie, altså at penge ikke har noget med det at gøre, at den fattige bums, er lige så meget et menneske som den rige diriktør (især hvis ens omgangskreds spænder netop lige fra bums til rig)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 08:08   #8
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Lisapigen.

Først for at svare på spørgsmålet, nej du får ikke flere penge af den grund.

Derefter vil jeg sige at du ikke kun skal se på økonomien!

Det er utrolig givende at have et barn, men ja det koster også.

Men kig rundt i genbrug og div. loppeannoncer der er utrolig mange penge at spare på brugt udstyr. Hør rundt ved familien om der ikke står noget tilbage fra deres småbørn som ikke er i brug længere.

Ja bleer koster, men det er en relativ kort periode. Der er jo ingen som siger det patu skal være de dyre mærker.

Igen når de bliver større, tag turen rundt til div genbrug. Du kan få mange fede møbler og tøj til små penge. er møblerne lidt kedelige kan lidt maling og kreativitet gøre underværker.

Og stabile og fornuftige børn, ja det er dem som er opdraget med kærlighed og klare grænser. Dem som har forældrenes nærvær istedet for at blive plantet med en Nintendo DS fordi man ikke har tid!
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 12:26   #9
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Jeg er utrolig ked af i tror jeg ikke påtænker børn i pga det. Det gør jeg. Penge er ikke alt, og jeg vil give mine børn det som jeg kan, fremfor noget andet. Jeg spurgte ud af ren nysgerrighed, for hvis man bliver mor på Kontanthjælp, stiger man til 13400 før skat.... Hvor jeg får 10044 nu før skat. Når alt kommer til alt, er det manden min der kommer til at trække slæbet med at få pengene hjem. Når jeg beregner min EVTUELLE pension, vil det ligge på godt 8500 udbetalt, hvis jeg ellers har regnet det korrekt. Det er som også fint, det er 1000 mere endnu, men de får jo ben at gå på, til børnene hurtigt... Jeg tænker med sikkerhed formeget..

LUM, mange tak for dit lange og dejlige svar. Peppe, samme til dig

Og tak til jer andre der også har svaret Dejligt med lidt dialog

Jeg HÅBER trods, personlighedsforstyrrelser, ADHD, angst og lettere depri og extrem sensitiv overfor negativ stress, at kunne klare få et barn. Det er familie ambulatoriet ikke i tvivl om jeg ville kunne, min bostøtte, mine veninder der er mor og min egen mor. Jeg tror man selv er svært hård ved sig selv, især fordi man ikke ønsker volde sit kommende barn nogen form for last. Sociallast, du ved. Jeg ved ikke om jeg giver det ADHD, man jeg kan ligeså godt give det, Intelligent, GODT udseende og ligefrem være fremragende i det sociale, fordi jeg netop, selv har problemer med disse ting... Jeg ser ikke mine sygedomme som nogen lænke om foden, ser det som en force. Det er muligt det er forkert, men det er sådan jeg vælger overleve og HÅBE og drømme videre om børn(barn i første omgang)

Lidt fra mig
Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 13:20   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Selvfølgelig er det ikke billigt, at have børn, men hvis din mand/samlever har en fornuftig løn, så skal i nok klare det.

Jeg var på kh de første 13 år af min datters liv, lillebror'en er så 4 år yngre, det har ikke altid været nemt, men der er ingen af os, der har manglet noget.
Mine børn har f.eks. altid haft både cykler, løbehjul og rulleskøjter, og alt har været købt fra nyt på nær en sølvfarvet cykel, som gik i arv fra den ældste til den yngste.

M.h.t. tapet og møbler m.m., det eneste der er blevet ødelagt her var min datters seng, som jeg havde overtaget fra en veninde, min datter hoppede i den så den knækkede sammen, det var på hendes 8-års fødselsdag og den nye seng var allerede bestilt, så skaden var jo ikke så stor.

Og mine 2 børn har ellers altid haft godt med krudt bagi.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det kommende valg ! FrkSilverfox Politik og Samfund 3 01-09-2011 08:00
Kommende kæmpende førtidspensionsansøger. anniss Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 18-03-2011 11:45
Ventetid for kommende politikere mokkasine Politik og Samfund 0 15-11-2007 13:25
Kommende førtidspensionist. Dauch Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 21-01-2007 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension