K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2010, 21:01   #1
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Hjælp er knækket :(..Førtidspensionist ?

hej allesammen ...starter lige en ny tråd omkring min situation ..
Er 31 år
kort fortalt : efter at have gået i næsten 2år sygemeldt (har haft et sygdomsforløb gennem de sidste 5 år hvor jeg har været indlagt 1år og hvor jeg har mistet mit arbejde pga sygdom)

Efter at jeg fortalte min psykiater at han godt nu måtte skrive til komunen at de måtte finde ud af hvad der skulle ske med mig ..har jeg først været i en slags kursusforløb på 6 uger ..istarten kom jeg et par dage senere for jeg gik og kastede op om morgenen af bar stress over jeg skulle afsted ...

Men i et par uger gik jeg næsten hver dag i en kantine 2 timer om dagen(har været køkkenmedhjælper i 10 år .) ..havde en dag fri om ugen .jeg klarede 2 timer hvor jeg så gik hjem og sov 4 timer og alt derhjemme blev ikke passet ...
gik tilsidst ned med flaget og lagde mig syg ..

efter forløbet kom jeg til samtale hos min sagsbehandler og fik af vide eg skulle i jobtræning for hun ville visitere mig til fleksjob ...pyha sagde jeg ..jeg var bange for at fp kunne komme på tale pga jeg gik ned i kursusforløbet..

neeej nej en fp har slet ikke været i tankerne svarer hun.

jeg kom ud i samme sted nu ville kontaktpersonen have at vi skulle presse mig lidt og sige 3 timer om dagen ..hvis der var noget skulle jeg bare komme til hende ..
de 3 timer om dagen gik ikke det kunne jeg mærke bare efter to dage ..det blev sat ned til 2 timer .....men men men gik ned med flaget igen og har sygemeldt mig og gået hjemme lidt over en uge ...jeg er fuldstændig knækket !

Jeg har været dum og naiv at tro at jeg skulle kunne klare det fleks .Da jeg gik hjemme kunne jeg også tit have problemmer bare med at klare det daglige .

har idag været hos min psykiater og han ville indlægge mig idag på psykiatrisk afdeling ....
vi blev enige om tilsidst at jeg har fået 10 dage til næste møde hvor jeg skal blive hjemme og medicinere mig lidt mere og hvis der ikke er bedring til næste gang vi ses skal jeg indlægges ...
Jeg har dianogsen : svær kronisk psykotisk depression samt panik angst.


Hans ord: det er fuldstændigt forbudt for dig at arbejde mere og jeg vil bakke dig op til hver en tid .
Han mener at fordi de har presset mig forværre min sygdom sig.

og ja må indrømme at mit humør samt psykotiske tanker er forværret jeg har lige levet 5 dage i min seng med en kæmpe nedtur ...det er meeeeeget lang tid siden jeg har haft det så dårligt .
Som alle har sagt omkring mig søg fp !!! efter at have skulle betale denne pris må jeg indse at min kamp er tabt ...jeg tør ikke mere at være naiv ...
Jeg føler mig så fortabt og er så skuffet over migselv ...

tænker på at ringe til sagsbehandleren imorgen og sige at det her tør jeg ikke mere ...
skal jeg komme ind på fp??

er bange for de smider mig på kontanthjælp så kan jeg slet ikke for tingene til at gå op økonomisk ..ikke fordi jeg kan i forvejen ..står nok til at miste mit hjem ..

Hvad ville i råde mig til at sige til hende??

åh kan bare ikke klare alle de ting jeg skal gøre ..ville ønske man kunne komme uden om ..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 21:20   #2
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Hej Leduce, Jeg gik selv ned med flaget under jobprøvning, og det er på trods af at jeg ikke har nogle psykiske problemer, det er ikke unormalt at de presser folk til det yderste, og du er langt fra den eneste der har fået det værre pga. kommunens behandling, kan kun give dig et råd, tænk på dig eget helbred, det er det vigtigste, hvis du ikke kan klare flex, så lad være med at tvinge dig selv til det, du forværre kun din egen situation..

Sig til hende som det er, forklar hvad din læge siger, og hvordan du har det, dit helbred er det vigtigste.

Kæmpe kram herfra.

Håber at det lysner forude

Mvh
Steen
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 21:25   #3
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Åhh kære du :-)

Håber du har nogen hos dig der kan give dig et stort knus for det trænger du til. Det lyder som om du har det rigtig skidt.

Jeg kan godt forstå du føler dig fortabt, og dybt frustreret, men du må bestemt ikke være skuffet over dig selv, men du er i din gode ret i at være skuffet over din kommunen og at de ikke passer på dig når du befinder dig en en sårbar situation, det ikke ok og du må ikke finde dig i det.

Jeg ville ikke ringe til din sagsbehandler, det ville jeg få din psykiater til at gøre, og få ham til at fortælle om jeres 10 dages aftale.

Jeg ville når de 10 dage var gået, mærke rigtig godt efter hvordan jeg havde det, og såfremt jeg kunne mærke at jeg ikke ville kunne klare arbejdsprøvning p.t ville jeg finde det godt for mig at blive indlagt og komme mig lidt igen oven på den tur du har været igennem.

Dette ville også sende et signal til din kommune.
Lige til at starte på ville jeg ikke gå i videre dialog med kommunen, før jeg vidste hvordan jeg havde det om de 10 dage.

Tænk på noget der gør dig glad, åben et vindue, føl den friske luft og lyt til fuglene. Gør ting der for dig er dejlige :-) og ros dig selv, du må ikke tænke at det er din skyld, husk vi alle gør det bedste udfra de ressourser vi har og vær da stolt at det. Vær stolt af at du evt. fik taget et bad i dag, handlet ind eller hvad det kan være, find de små ting at glædes over og så fu.. din sagsbehandler og kommune de skal sku ikke have lov til at behandle dig på den måde og husk det ok at blive vred på dem, men du skal bestemt ikke blive vred på dig selv over dette.

Lys og glæde herfra :-)

Sidst redigeret af Bassemanden; 27-05-2010 kl. 21:29.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 21:38   #4
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Mange mange mange tak for de søde ord ..det varmer virkelig at der findes sådan nogle mennesker der kan forstå og støtte en når man er på bunden og det er svært at se lyset ...

men jo som min psykiater sagde i dag : Det er dig der håber du kan det hele ...men du må/skal passe på digselv!!
som i også skriver

ja min hund er nærmest blevet kvalt af kram idag ...

men er det ikke min pligt at ringe til hende og fortæller hvad der er sket ??
vil bare ikke have at hun kan bruge noget imod mig
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 21:55   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Leduce Se meddelelser
ja min hund er nærmest blevet kvalt af kram idag ...

men er det ikke min pligt at ringe til hende og fortæller hvad der er sket ??
vil bare ikke have at hun kan bruge noget imod mig
Har sagsbeh. bedt dig om at kontakte hende?

Hun ved vel at du har sygemeldt dig, så jeg er sikker på at du hører fra hende.

Men hvis du ved næste møde med psyk. kan få ham til at give dig noget på skrift, så kan du tage en kopi af det og aflevere det på kommunen, men husk at få en kvittering på, at du har afleveret det.

Hvis sagsbeh. fortsætter med at snakke om flex, så kan du jo fortælle hende, at der ikke var noget du hellere ville, men at du ærligt talt synes det ser noget håbløst ud, når du ikke engang kan klare 8 timer om ugen uden at gå helt ned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 22:04   #6
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
nej hun har ikke bedt mig om at kontakte hende ...
ja hun får jo nok af vide fra jobtræningsstedet at jeg har meldt mig syg ..

ja hvis jeg ikke bliver indlagt ber jeg om noget på skrift som jeg kan aflevere ..medmindre han ikke har kontakte hende selv ..man må sige min psykiater var pæn sur over hvad der var sket ..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 22:32   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
SKRIV!!! du kan ikke bevise hvad du eller sagsbehandler har sagt i telefonen, sagsbehandler kan meget ment love et men gøre noget andet, med henvisning til jeres telefoniske samtale.

Skriver du, har du ikke kun beviser, på hvad det er du har skrevet (brug det brev når en gang din RP skal opdateres, de ting, omkring at du er gået ned, skal også med der) men også noget andre sagsbehandlere kan holde sig til, som er meget mere detaljeret end sagsbehandlers notater, i tilfælde af at du får ny, lige så kan det muligvis være brugbart ifb en evt FP ansøgning.

Men vigtigst af alt, du får (forhåbentlig) skriftligt respons, = du kan hænge sagsbehandler/kommune op på evt lovninger.

Det med at ringe er noget af det værste man kan gøre, også selv om at man stoler på sin sagsbehandler, for hvad hjælper det h´vis man får ny, og notaterne ikke er fyldestgørende? der til kan man ikke klage over mundtlige fejl, for man kan ikke bevise de har været der (med mindre man er usandsynlig heldig at de er anført i sagsbehandler notaterne)

Vi har desværre flere gange set en sag der var liiige ved og næsten at falde på plads på en fornuftig måde, med en god sagsbehandler folk har stolet på, og så har borgeren inden skulle skifte afdeling, eller sagsbehandler er blevet fyret, 1 2 3 er der gået kage i sagen, og den er i stedet blevet forhalet, ol ubehagelige ting, fordi sagsbehandler har strukket sig lidt mere end er anført som ok oppe fra, og derfor ikke har fuldendt notaterne, og borger ikke kan bevise at det og det er lovet og foregået, for man stolede jo på sin super gode sagsbehandler.

Jeg ved fra min egen sag hvor lidt der faktisk indføres i de forbannede notater, jeg kan pege på mange steder hvor de har "glemt" at anføre "alle" vigtige detaljer, som fx da min sagsbehandler LOVEDE min gemal at FP var en smal sag... der står intet sted at målet/meningen med den generelle helbredsundersøgelse jeg blev sendt til, var FP (det skal lige siges at det var sagsbehandler der bragte FP på bane, min gemal er super dygtig til at spille totalt idiot, hvilket ofte får lidt flere ting frem under en samtale) at det mangler at FP var målet... hvis nu jeg selv ønskede det, men af den ene eller anden årsag mistede den sagsbehandler (og det vil jeg, da jeg i så tilfælde skal skifte afdeling) ville den nye INTET ane om det, og så ville det altså være forfra.

Så skriv, både for din egen skyld, og for evt fremtidige sagsbehandleres skyld.

Om du skal nævne FP, er op til dig at vurdere, om du sys er en god ide.

Vil du gerne selv søge en § 17 (så er du sikker på at få en FP ansøgning) vil jeg råde dig til at bede om hjælp her inde, til at få fundet ud af hvad du har i din sag, og hvad du mangler, for at få kørt dine ting i stilling, det har vi, altså k10, "eksperter" der har så meget styr over at de nærmest kan det baglæns i søvne *gg* (ja jeg roser jer )
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 22:56   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Leduce,

Du er nødt til at sætte klamperne i NU og tænke på dig selv frem for alt andet og alle andre. Det duer ikke at du tænke hvad hvis nu og hvordan så, du må sige det som det er, du må have en førtidspension.

Jeg ved ikke hvor lang tid der er tilbage af din sygedagpenge periode, men måske kan din sagsbehandler "nå" at sætte en §18 igang i din sygedagpenge periode således at du kan få den forlænget?

Jeg har selv været i job prøvning hvor jeg pressede mig selv alt for hårdt uden at indse at det kunne gå galt for det gjorde det. I dag jeg utroligt sensitiv overfor de mindste stress relaterede øjeblikke. Jeg er lykkelig når jeg kan have mine børn på besøg uden at føle al for meget angst. Presset har i den grad ødelagt mit helbred, jeg er selv igang med en §18 hvor det helst skal ende med at sagsbehandleren indstiller en til pension og sådan må det bare være.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 23:14   #9
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Jeg har fuld sympati for din situation, forstår så udmærket, at du er gået helt ned ovenpå det beskrevne forløb. Jeg har selv været og er et eller andet sted stadig sådan en, der kræver det perfekte af mig selv (faktisk noget, som min psykiater så og bemærkede allerede under vores første samtale). Det er svært at vænne sig af med, når man har øvet sig på at perfektionere sit eget krav om perfektionisme hele livet igennem. Men det bliver vi nødt til, når filmen først er knækket.

Altså, jeg vil også anbefale dig at skrive til din sagsbehandler, hvordan din situation er for nærværende. Gem selv kopi af dine egne skrivelser og bed hende om at svare dig skriftligt og sæt gerne en tidsfrist på. Du kan roligt skrive, at du ønsker alt på skrift fremover i dokumentationsøjemed. Det har jeg selv gjort overfor min sagsbehandler, og det burde der ikke være noget odiøst i.
Du bør desuden søge aktindsigt hos kommunen - der ligger en formular til den brug inde under "nyttige links" på forsiden, og tilføj, at du ønsker løbende aktindsigt!
Du kan også søge aktindsigt hos lægen, hvis du finder behov for det, men her kommer du formentlig til at betale. Lægen må tage op til 200 kr. for udskrifterne.

Før du evt. søger en førtidspension, som jeg da selv står på nippet til og også forestiller mig, at du vil stå dig bedst med på langt sigt, så må jeg også anbefale dig, at du konsulterer de mange erfarne brugere her på K10 desangående. Og tag endelig dine overvejelser op med din psykiater og evt. egen læge, så du sikrer dig, at du har dem på din side, før du henvender dig til kommunen vedrørende pensionsansøgning. Jeg har selv skiftet læge, da min tidligere læge åbenbart mente, at "hvis det er så sundt at arbejde, så lad de syge gøre det". Min nye læge lader til at være en knag. Det er en kolossal lettelse for mig.

Vær rigtig god ved dig selv de kommende dage og stol ikke på alle de tanker i dig, som skælder dig ud for det, en del af dig opfatter som din mangelfuldhed eller svaghed. Det er jeg begyndt at øve mig på. Jeg tror, at sygedagpengesystemet netop hedder sygedagpengesystemet, fordi man bliver mere og mere syg, jo længere tid man er i det.
Ind imellem alle kampene er man også nødt til at få hvilet sig og samlet kræfter.

De bedste tanker til dig.
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 00:28   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, kun skriftlig henvendelse, gerne mail.

Henvis gerne til din læge, for uddybning. Så kan sagsbehandler indhendte status eller en GH.

Ringer hun til dig, må du be hende skrive, fordi du ikke kan samle dig, huske, eller ...

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn som førtidspensionist JBR Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 10-09-2013 09:56
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Førtidspensionist Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 20-11-2010 12:44
Ny førtidspensionist - hjælp... lolacalam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-10-2010 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension