K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2007, 12:55   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken trussel

Gad vide, om staten vil til at sagsbehandle for kommunerne?!

Venstres kommunalpolitiske ordfører Erling Bonnesen...

Citat:
...retter et uhørt skarpt angreb mod landets kommuner, efter at Stiftstidende søndag kunne afsløre, at tusindevis af handicappede er blevet ufrivillige ofre for kommunalreformen.

Lange sagsbehandlingstider og problemer med at få den hjælp, de har krav på, er dagligdagen i mange af landets 98 kommuner for nogle af samfundets svageste.

- Det er helt urimeligt. Og jeg køber ikke forklaringen om, at det er kommunalreformens skyld. Den er snart seks måneder gammel, og nu bør tingene være kørt ind. Samtidig skulle kommunalreformen også være med til at gøre det lettere for kommunerne at løfte de tunge og ofte vanskelige sager på handicapområdet. Derfor handler det om, at kommunen må leve op til de krav, som loven giver, siger Erling Bonnesen.

Han peger også på, at hvis kommunerne allerede på nuværende tidspunkt har problemer, kan det på sigt betyde, at andre - læs staten - må overtage de opgaver.
- Jeg vil tage sagen op med indenrigsminister Lars Løkke Rasmussen, når jeg senere på ugen skal mødes med ham. Det harmer mig at høre om sådanne sager som sagen om Louise Johansen fra Svendborg, der har penge til gode fra Svendborg Kommune. Det er helt uacceptabelt, at noget sådan kan ske , siger Erling Bonnesen, der er folketingskandidat for Venstre i Svendborg-Langelandskredsen.
http://www.fyens.dk/article/811358
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trussel om sygedagpengestop på en lørdag Suk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 07-11-2010 20:38
sikken fejlprocent bobo Det er da strengt ! 3 25-10-2008 14:35
Sikken en gang ROD!!! Helle Smith Dit og Dat 5 03-02-2007 18:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension