K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2012, 17:13   #11
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej Superus.

Socialmedisinsk enhed er en selvstændig afdeling af Aalborg sygehus, som modtager 12 millioner om året for at lave lægekonsulent arbejde for kommunen.

Mange syge i Aalborg er sendt til samtale/undersøgelse hos deres afdelingslæger på sme som også kaldes klinkprojektet, de deltager i samtlige møder ved kommunen, samtidigt fungerer de som lægekonsulent, efter de har lavet vurderinger på os, de opdigter personlighedsmæssige, psykiske og sociale problemer som ikke findes, så henviser de os til psykologer, men ved de samtidigt,er afdelingslæger så hopper folk på de løgne de kommer med. Men det er ulovligt det de gør, lægen må ikke være begge dele og de er inhabilie da de sidder og henviser borgere til sig selv.

Men samme læger fungerer samtidigt, som almindelige lægekonsulenter for kommunen og de har kun en holdning og det er at gøre folk til psykisk syge i stedet for fysiske syg..

Vi er en facebook gruppe som står sammen om dette problem, og vi har også representanter i svenborg i morgen I morgen kommer der også noget i nordjyske om problemet, så vi arbejder på at få dette belyst så ikke flere skal komme i klemme
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 17:14   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
at man ikke har noget større overskud i sin hverdag
personligt har jeg kun mine med bebor på mit bosted som venner
der er heldigvis to jeg snakker rigtig godt sammen med
har absolut ikke noget overskud til at pleje en venne kreds

og Nej det behøver ikke at være psykisk og hvad er der i vejen for noget er psykisk. det kan jeg alså ikke se
brugte selv alt for lang tid på at finde alle mine problemer som værende fysiske
har begge dele
jeg siger ikke du har nogen psykiske problemer
men om noget er fysisk eller psykisk er der i min verden ingen forskel på
Det var nu mere ment som at så kunne de trække sagen endnu længere, og det orker jeg bare ikke.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 17:24   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan jeg udmærket forstå, har selv været i systemet snart i 4 år
skal selv i arbejdsprøvning 6 uger, ellers mente min sagsbehandler en pension ikke vil gå igennem, da den sidste er 3 år gammel.
har i hvertfald brugt 1.5 år på ingen ting, alså bare at vente.

men en kommunen kan absolut ikke ud af den blå luft påstå noget er psykisk
uden noget belæg fra en læge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 17:31   #14
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Det er desværre, derfor de bruger oplysninger om ens fortid, så bruger de det som undskyldning for at opfinde noget psykisk, og kommuner bruger disse oplysninger i stedet for speciallægernes diagnoser

Jeg har selv været med i flere programmer på tv2 nord, hvor andre borgere også har stået frem omkring dette problem... Så desværre er dette en realitet
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 19:25   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Hvad vil de så konkludere ud af et manglende netværk ?
At det er en barriere for tilknytning til arbejdsmarkedet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 19:51   #16
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg skal jo have afgjort min flexsag her om 14 dage, og i den forbindelse er der jo lavet ressorceprofil som jobkonsulenten og mig egentlig troede var færdig.

Den faglige kordinator fik den så til gennemlæsning for at se om der manglede noget, og nu har jobkonsulenten lige ringet, at de havde nogle flere spørgsmål, og dem klarer vi så sammen på tirsdag.

Jeg spørger så til spørgsmålene bare for at være lidt forberedt, og må indrømme min første tanke da jeg hørte dem var hvad rager det dem, for det er da virkelig personlige ting.

Det ene spørgsmål var bla hvorfor jeg ikke var sammen med min datters far ? Ja men han er jo død, ja men de vil vide hvorfor jeg ikke var sammen med ham før han døde Sidder med den største lyst til at svare at det var fordi at jeg fik for lidt sex Hvad mon de vil bruge den oplysning til.

Nå men sandheden er nu at han var gift med en flaske, men har bare ikke den vilde lyst til at åbne op for gamle minder, for hvad kan de finde ud af at bruge / misbruge de oplysninger til.

De vil også vide noget om mine forældre, og sikkert også hvorfor de blev skilt, og de vil sikkert også gerne vide at min far var alt for glad for øl, har bare så lidt lyst til at rode op i min barndom, og det er jo det de prøver på kan jeg godt regne ud.

De vil også vide noget om mit manglende netværk...

Det pisser mig bare af, for syntes virkelig at det er private ting, og frygter lidt at det er noget de vil bruge imod mig. Det jeg frygter og tror er at de vil se om de kan finde noget psykisk på mig og dermed udsætte en afgørelse.

jeg kan bare ikke se hvad dette har med min erhvervsevne at gøre som er en arbejdsskade i mine albuer.

Nogen der kan fortælle mig hvad de vil med de oplysninger, og hvad de kan konkludere ud af dem ?

Det eneste jobkonsulenten kunne fortælle var at de skulle indgå i den samlede vurdering.
Hej Sus.

Du skriver at din sag skal for om 14 dage, og at din ressourceprofil ikke er færdig lavet! Du har jo 14 dages partshøring i sagen? Har din sagsbeh. glemt denne lille detalje eller?

Du skal huske at du skal have din ressourceprofil til gennemlæsning så du har mulighed for at gøre indsigelser.

Pia
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 22:35   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Supersus,

Nu har du vidst været på nogle af mine tråde, så er jeg lige på een af dine.

I øjeblikket, tror jeg simpelt hen at der er et stort stand-by ved mange af landets kommuner i form af, at tildele eller arbejde på, at få folk på fleks og ikke mindst på førtidspension får deres sag tilkendt. Dette er vi nok nogle, der bliver tage til gidsler for indtil reformen er på plads.

Mht. det manglende netværk, der troede jeg da at de mest så på dette i forhold til tilkendelse førtidspensionister, men ok fleksjobbere skal vel også have netværk!! Men altså det er vel op til folk selv. Jeg har det samme netværk jeg altid har haft, meget begrænset.

Forstår dig godt Supersus, men prøv af lad være med at tage det for personligt, de har deres sager i kommunen. Ikke mindst har alle kommunerne deres for i øjeblikket. Regeringen er helt oppe at ringe over den nye reform, men er der nogen, der ved hvornår den kommer for/evt. vedtages?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 09-03-2012 kl. 22:39.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 22:42   #18
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Supersus,

Nu har du vidst været på nogle af mine tråde, så er jeg lige på een af dine.

I øjeblikket, tror jeg simpelt hen at der er et stort stand-by ved mange af landets kommuner i form af, at tildele eller arbejde på, at få folk på fleks og ikke mindst på førtidspension får deres sag tilkendt. Dette er vi nok nogle, der bliver tage til gidsler for indtil reformen er på plads.

Mht. det manglende netværk, der troede jeg da at de mest så på dette i forhold til tilkendelse førtidspensionister, men ok fleksjobbere skal vel også have netværk!! Men altså det er vel op til folk selv. Jeg har det samme netværk jeg altid har haft, meget begrænset.

Forstår dig godt Supersus, men prøv af lad være med at tage det for personligt, de har deres sager i kommunen. Ikke mindst har alle kommunerne i Danmark deres dag, fordi regeringen er helt oppe at ringe med den nye reform, der hele tiden kommer meldinger om. Er der nogen der ved hvornår den kommer for/evt. vedtages?
Jeg har kontaktet min sagsbehandler, og spurgt om min sag nu blev puttet i en syltekrukke indtil en ny reform evt. bliver vedtaget. Fik det svar at de i kommunen arbejdede videre som før efter gældende lovgivning, ingen ved jo hvor reformen ender, eller hvornår det bliver fra - men man forventer det bliver fra 1/1-13.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 23:14   #19
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaTT Se meddelelser
Jeg har kontaktet min sagsbehandler, og spurgt om min sag nu blev puttet i en syltekrukke indtil en ny reform evt. bliver vedtaget. Fik det svar at de i kommunen arbejdede videre som før efter gældende lovgivning, ingen ved jo hvor reformen ender, eller hvornår det bliver fra - men man forventer det bliver fra 1/1-13.
Det lyder da også mere rigtigt, for de kan da ikke lade sager stå stille indtil 1/1 - 2013
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 23:27   #20
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Supersus,

Nu har du vidst været på nogle af mine tråde, så er jeg lige på een af dine.

I øjeblikket, tror jeg simpelt hen at der er et stort stand-by ved mange af landets kommuner i form af, at tildele eller arbejde på, at få folk på fleks og ikke mindst på førtidspension får deres sag tilkendt. Dette er vi nok nogle, der bliver tage til gidsler for indtil reformen er på plads.

Mht. det manglende netværk, der troede jeg da at de mest så på dette i forhold til tilkendelse førtidspensionister, men ok fleksjobbere skal vel også have netværk!! Men altså det er vel op til folk selv. Jeg har det samme netværk jeg altid har haft, meget begrænset.

Forstår dig godt Supersus, men prøv af lad være med at tage det for personligt, de har deres sager i kommunen. Ikke mindst har alle kommunerne deres for i øjeblikket. Regeringen er helt oppe at ringe over den nye reform, men er der nogen, der ved hvornår den kommer for/evt. vedtages?
Det der pisser mig mest af er at de nu vil vide hvorfor jeg ikke er sammen med min datters far ? og det er 9 år siden jeg flyttede fra ham, og 1 år siden han døde.

De vil så åbentbart også høre lidt om familie og netværk, og de kan da sikkert få meget sjovt ud af at jeg ikke ser min far ( han bor i Thailand ) og han siger mig intet.

Måske det er kommunens sidste krampetrækninger ? og så skal de lige se om de kan fiske noget frem der kan udsætte sagen.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål angående indestående i banken ved gæld til politiet og kommunen Twincam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2013 08:21
Trolls og deres dagsorden anfo Politik og Samfund 7 01-07-2012 01:49
Syge ofrer deres sygedagpenge for at slippe for kommunen Pyt Politik og Samfund 0 19-06-2012 22:25
Spørgsmål vedrørende frist i forbindelse med indkaldelse fra kommunen Kiarra Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 23-04-2012 18:12
Tilfældige sagsbehandlere og deres spørgsmål. mukke Alt det andet 4 10-04-2012 09:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension