K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2011, 08:39   #11
Annc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Annc er ny på vejen
Man kan jo bare ikke ændre på fakta. Og har man ME/CFS står man også rigtig skidt uden diagnose hvis man allerede er der hvor man ikke kan passe et arbejde. I kategorien fuktionelle lidelser er jo ikke kun ME/CFS, men også andre sygdomme som fibromyalgi, piskesmæld og irriteret tyktarm.

Jeg fik selv min diagnose af Henrik Isager i marts måned, men kommunen ville ikke læse hans papirer fordi man ikke kan blive henvist til ham af lægen og derfor er jeg nu også henvist til to andre og kommer nok også forbi Per Finks klinik, men hvad pokker kan man gøre?? De har dog fået papirerne fra Isager alligevel og det er ret vigtige ting han skriver, så derfor må de tage hans ord i betragtning

Jeg ved ikke om ME/CFS er godkendt i sundhedsstyrelsen. Det er altid kun WHO man hører om. Jeg synes dog det er skammeligt at man tvivler så meget på den her sygdom, men det er vel lidt ligesom med sclerose, der blev kaldt for de dovnes syge inden man opfandt mr.scanneren. Endnu mere skammelig er det, at man i udlandet nu undskylder overfor alle patienterne fordi der snart er så mange beviser på de er syge og fylkdt op med infektioner. Her i DK er man bare slet ikke nået så langt og da man ikke ved hvad man skal stille op med os, kommer vi ind under psykomatikken. Men ærgeligt er det ihvertfald
Annc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 22:22   #12
henry
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2009
Lokation: køge
Indlæg: 1
Styrke: 0
henry er ny på vejen
Me-patient

Hej! Jeg er ny i dette forum, men har brugt k10 til at søge mange oplysninger og erfaringer fra andre som er havnet i den kommunale trædemølle.

Jeg er selv blevet syg, og har fået stillet diagnosen ME i 2009. Har fået stillet
diagnosen hos Anne Korsgaard i Odense, men ved at der er lang ventetid. I mine lægepapir står der ME (på dansk kronisk træthedssyndrom) der bliver
lagt vægt på at det er ME-delen jeg lider af. Jeg har været syg i mange år,
ingen kan sige hvornår præcis, men ca. 14 år, måske mere. Men sygdommen kan ikke afsløres igennem blodprøver, så derfor er der gået så mange år.
Jeg forstår godt at jer som mistænker at i har ME, gerne vil have klar besked.
Er altid rart at få sat navn på sin sygdom, men da denne sygdom er så ukendt, så kræver det virkelig sin sag at komme igennem det kommunale net-
værk. Og ens lægepapir skal virkelige være gode, og der er intet der må kunne misforståes. Så ens læge skal vide hvad det drejer sig om.
Jeg har været i kontakt med blodbanken på mit lokale sygehus, da jeg har fået
blod derfra for ca. 20 år siden, de har testet mig yderligere og intet fundet, men kan ikke udelukke at smitten evt. kommer derfra. Men de synes at jeg skulle tage kontakt til Bente Danneskjold, og jeg betalte for en udredning hos
hende (kr. 2000,-) og medbragte papirerne til jobcenteret. Det stillede mig ikke bedre, så jeg vil anbefale andre at overveje at selv betale sig til privat
udredningsforløb. Jobcentrerne kan ikke lide dem, så måske hellere gå den offentlige vej, selvom det tager en krig.
Jeg kan helt klart anbefale at i/man besøger den danske hjemmeside for ME-
patienter (dmef.dk) De arbejder for at udbrede forståelsen for sygdomsramte
ME-patienter, og der er kan man læse om sygdommen. Det var lidt fra mig, synes jeg lige ville give mit besyv med.
henry er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 11:27   #13
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej henry.

Tak for dette. Meget fin information.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 22:12   #14
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Så kom brevet.
Her er konklussionen:

Diagnose: Fibromyalgosyndrom.

Som det fremgår af sygehistorie og symptombeskrivelse, er funktionsevnen svært nedsat, først og fremmest på grund af ekstrem lav tærskel for udmattelse, der især rammer motoriske og kognitive funktioner. Udtalt overfølsomhed for lyde og visse typer af lys(lystofrør) begrænser livsudfoldelsen yderligere.

Tilstanden må anses for varig, med riciko for forværring, når den grænse for aktivitet, der udløser langvarig symptomforværring, overskrides(som det f.x skete i forbindelse med aktiveringsforsøg i 2010).
Der kan ikke peges på behandlingsmuligheder, som vil ændre denne status.

Erhvervsevnen skønnes reduceret til et ubetydeligt minimum.Anne-Lise har brug for andres hjælp for at klare sin hverdag.

Der må advares mod yderligere forsøg på aktivering. Først og fremmest på grund af risikoen for langvarig, i værste fald blivende forværring af tilstanden, med yderligere funktionstab til følge.

med venlig hilsen





Ja, det siger vel det hele. Een gang til.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 06:43   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Der må advares mod yderligere forsøg på aktivering. Først og fremmest på grund af risikoen for langvarig, i værste fald blivende forværring af tilstanden, med yderligere funktionstab til følge.
Og hvis kommunen så vil sende dig ud i noget hiver du lige denne frem, og beder dem skrive under på, at de tager ansvar for eventuel forværring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 08:15   #16
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
tillykke Wodpoulsen.

Nu bliver det spænende at høre fra kommunen.

kh Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 08:32   #17
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og hvis kommunen så vil sende dig ud i noget hiver du lige denne frem, og beder dem skrive under på, at de tager ansvar for eventuel forværring.

Min læge vil skrive nogenlunde det samme, helst ved direkte forespørgsel og det har SB lovet at gøre.

Lysner det derude
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 10:16   #18
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Wodpoulsen.

Jeg synes, Henrik Isager har gjort det rigtigt godt. Håber, du nu kommer videre.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 12:38   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Bingo.. det var da en skøn konklussion fra Henrik Isager at ha med i bagagen.. mon ikke at du skal kan skrive jubiiiiiiiiii herinde.. håber det for dig ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 09:38   #20
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Bingo.. det var da en skøn konklussion fra Henrik Isager at ha med i bagagen.. mon ikke at du skal kan skrive jubiiiiiiiiii herinde.. håber det for dig ♥
Knus Lone
DET vil jeg glæde mig til.


Det kostede iø. "kun" 900 kr....(troede det var 2000kr)
Håber De er givet godt ud.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Henrik Day Poulsen psykiater mugge Politik og Samfund 126 12-02-2017 00:58
Fra Velfærdssamfund til Arbejdssamfund af Henrik Herløv Lund Webmaster Politik og Samfund 10 19-12-2012 00:41
Henrik Isager Erfaring søges? Mulle63 Alt det andet 5 28-11-2011 10:53
Blinde pletter - Henrik Isager Jørgine Et godt link! 4 29-10-2011 16:16
Henrik G.J: Vandt over kommunen(Næstved) buster Politik og Samfund 0 05-05-2011 23:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension