K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 00:58   #21
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Nu er det jo langt fra alle der har muligheden for at arve aflagt tøj og sko til hverken børn eller sig selv og at skralde fra containere er altså ikke lovligt.

Så det er da super det fungerer for jer, men det er vel næppe en mulighed man kan generalisere over og sige, at alle på den måde kan slippe for at skulle ud og købe.
Det var faktisk noget af det første jeg skrev, at ikke alle har den mulighed at kunne arve

Hvis containerene står på offentlig grund er det faktisk fuldt ud lovligt, så du ikke programmet med Bubber om skraldere??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 10:01   #22
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Jeg glæder mig til at se, hvor mange han får. Jeg håber det kommer i nyhederne. Det koster ikke alverden at sende sådan et par syrebasser.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 18:40   #23
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Han har i hvert fald selv fået sig et par sko, for han kunne i dag gå ud på fattigdoms-sightseeing hos en enkelt borger sammen med Özlem - kunne vi se på DR Update ...

Måske har han aflyst en date med en kone eller to for at nå det ;-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 10:37   #24
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Han har i hvert fald selv fået sig et par sko, for han kunne i dag gå ud på fattigdoms-sightseeing hos en enkelt borger sammen med Özlem
Det var så bare ærgerligt, at de ikke kunne finde en, der var fattig...

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1665776.ece
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 15:07   #25
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Martin, jeg tror du sir/har det som Lord Nelson:

"Jeg ser ingen fattige" ...sagde han, mens han satte kikkerten for det BLINDE øje!

-men vil da medgive at hun ikke havde gjort sit forarbejde godt nok for nu blir fokus rettet et helt andet sted end ønsket.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 16:35   #26
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Ja,det var bestemt ikke det bedste eksempel hun,havde fundet

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...r.html?forside

Sidst redigeret af LOS; 29-11-2011 kl. 16:45.
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 16:52   #27
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Martin, jeg tror du sir/har det som Lord Nelson:

"Jeg ser ingen fattige" ...sagde han, mens han satte kikkerten for det BLINDE øje!
Buster, jeg tror du som Cekic fordrejer historien, for det der har Lord Nelson aldrig sagt.

Lord Nelson satte kikkerten for sit blinde for at undgå at se signalet om tilbagetrækning af sine styrker.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 21:48   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Om en enlig mor på kh er fattig eller ej, det tør jeg ikke vurdere, men at nogen kan få det til at lyde som om, at hun virkeligt har sit på det tørre, den fatter jeg ikke.

Jeg er alene med 2 børn, og jeg var i en længere årrække på kh.
Mine børn har aldrig lidt nogen nød, de har altid haft ordentligt tøj o.s.v.

Men med et rådighedsbeløb på 4.000-5.000 kr. pr. måned så er det altså ikke særligt fedt, hvis man vel at mærke vil give sine børn ordentlig mad, frugt og grønt o.s.v.

Jeg har aldrig haft nogen dyre vaner, har hverken røget eller drukket, men 1.000 kr. om ugen til det man nu køber når man er ude og handle, det er for lidt.

Jeg har nu fået fp og bruger 1200-1500 pr. uge, alt efter om der f.eks. skal købes medicin, hundefoder o.s.v.

Man kan godt leve på en kh, men der er sandelig ikke råd til større nyanskaffelser o.l.

Sådan noget som en høj tandlægeregning kan vælte det hele.

Efter 13 år på kh må jeg konstatere, at alt hvad jeg ejer er mere eller mindre slidt op, sofaen er hulrøvet, TV'et synger på sidste vers, fryseren snart ligeså, og tandlægeregningerne kommer stadig dumpende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 22:00   #29
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg synes, at 5000 kr. i rådighedsbeløb til en voksen med to børn, er meget lidt. Men omvendt, det er jo kontanthjælps præmisser, eller ville det virkeligt , for mange, ikke betale sig at arbejde.

Og jeg tror at faktisk der findes folk som er i arbejde og som har ikke meget mere i rådighedsbeløb, efter alt er blevet betalt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 22:40   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg synes, at 5000 kr. i rådighedsbeløb til en voksen med to børn, er meget lidt. Men omvendt, det er jo kontanthjælps præmisser, eller ville det virkeligt , for mange, ikke betale sig at arbejde.

Og jeg tror at faktisk der findes folk som er i arbejde og som har ikke meget mere i rådighedsbeløb, efter alt er blevet betalt.
Det første kan vi kun være enige om.

M.h.t. det andet, så sætter man sig jo ofte i udgifter efter hvad man tjener. En med en høj(ere) indkomst har måske købt flere ting på afbetaling, sidder med højere husleje o.m.a., sådan, at de efter, at alt er betalt har et rådighedsbeløb som en kh-modtager, men dette kan jo være selvvalgt.

Men jo, der findes da også mennesker, som har en lav indkomst, og ikke har mere end en kh-modtager.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en gang Joachim B Olsen pladder Lunasdatter Politik og Samfund 16 30-04-2012 14:33
Joachim B. Olsen aflyser fattigdomsturné Agnes XXX Politik og Samfund 28 01-12-2011 01:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension