K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2011, 12:41   #51
denuheldige85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Indlæg: 71
Styrke: 14
denuheldige85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af garage50 Se meddelelser
Hej denuheldige85


Jeg gik hos en terapeut som sagde nogle kloge ord, som jeg i den grad tog til mig og brugte.

Hun sagde: Hvis du er oppe i et fly, og at der pludselig er problemer, og kaptajnen beder jer om at tage iltmasker på. Så bliver du nødt til selv at tage iltmasken på, før du kan begynde at hjælpe dine børn. Hvis du hjælper dine børn først, kan det være du dør af iltmangel inden du er færdig...... - og hvis du ikke er der, kan du ikke hjælpe dine børn...


Mange tanker og knus fra mig
Det kan hun jo bestemt have ret i.. Men svært at efterleve...


Men tager alle jeres gode og kloge ord til mig.. Der er rigtig mange ting jeg vil tænke over nu når jeg skal vælge fra og til...
For i har skrevet mange ting der er vigtige at huske på og overveje...
denuheldige85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 22:19   #52
missemøge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: djursland
Indlæg: 31
Styrke: 13
missemøge er ny på vejen
Hvad depressionen gør.

Kære denuheldige

Mit hjerte bløder for dig. Jeg kan nikke genkendene til det hele, det er som at læse hele mit forløb.

Jeg har været syg af depresion i 3 år og venter lige nu på afgørelse om jeg kan få flexjob.

Du stresser din krop ALT ALT formeget, du er nød til at stanse op og tage dig af dig selv, du skal reelt blive egoistisk med din tid i ex. 4 uger, ellers kommer du aldrig igennem. DIN KROP TALER TIL DIG MED ALLE DE FYSISKE SYMPTOMER DU HAR. Den råber STOP, og det skal du tage alvorligt.

Læser du er tilknyttet en psykiater, for mig var det god at jeg efter henvendelse på psykiatrisk skadestue, blev henvist til distrikt psykiatrien, her går jeg til 14 dags samtaler endnu og skal det langtid endnu.

Jeg måtte lære på den hårde måde, for jeg nåede at afvise mine børn (2½ og 4 år). Har dog nu fået et bedre forhold og bedre samvittighed også. Men det var en hård lektie at lære.

Du skal lave et skoleskema til dig selv: kl.8 stå op eller spis morgen piller
kl.12 spis eller gå en tur rund om huset
kl.15 vær sammen med børn
kl. 18 aftensmad
kl. 19 spis dine seroquel
kl. 22 gå i seng

Tal evt. med din psykiater om at øge dig i seroquel, det kan godt bruges som pn medicin, for at fremme en bedre døgnrytme.

Jeg blev også henvist til fysioterapeuten i distriktpsykiatrien, som lavede nogle grounding øvelser med mig, det virkede. Hun lånte mig også en kugledyne, som er en alm. stor dyne med 5 cm store kugler i, og så vejer den ca 7 kg. Den første nat med den, sov jeg 9 timer i streg. Har siden fået sådan en bevilget som et hjælpemiddel, da jeg ikke selv havde penge til den, 7000 kr.
Jeg kan næsten ikke undvære den dyne om natten, og når jeg skal have "ro" i hovedet skal jeg under den og ligge helt fladt på ryggen. Det er ikke sikkert du kan bruge den en hel nat med dine smerter med du vil nok kunne få gavn af den til hvilene i løbet af dagen.

Jeg startede også i et gruppe forløb med 5 andre også med depression, det var en befrielse at føle sig så forstået, uden mange ord. Hjælp til selvhjælp det er godt.

Jeg har også været i et forløb med distriktspsykiatriens sagsbehandler/miljøterapeut, om at arbejde hen mod fuld raskmelding/revalidering eller flexjob eller pension, det måtte vi se hvorlangt vi kunne komme.I starten var jeg til samtale hver uge. Hun hjalp mig med at finde et praktik sted og også med opfølgningerne med kommunen, samt når der skulle status attests afsted. "Hun er min engel". Jeg har været i jobtræning det samme sted siden april 2010 og er der stadig, det er min livsnerve og jeg vil gøre alt for at jeg måske kan blive ansat i flexjob, hvis det går igennem.

Har siden nytår indset at helt rask bliver jeg ikke, og det er min store sorg, for det er jo det det er. Jeg har mistet en del af min arbejdsidentitet. Men skal redifinere mig selv nu. DET ER SKIDE SVÆRT. Men meget små skridt kommer jeg da frem. Så nu håber jeg på 15 timer flex.

Kan læse at du tæller i forsøg på at få ro. Hvis du ikke får ro ved at tælle, så prøv at tælle baglæns fra et eller andet tal, du skal fange dín opmærksomhed.

Jeg bruger at tømme ungernes LEGO ud på gulvet og sortere i farver og eller størelser, det giver en ufattelig god ro. Jeg bruger også vasketøjet, hænge op og lægge sammen. Simpelt er kodeordet for mig.

Lav en uge plan for hvad du skal, så du skaber dig et overblik. Lav aldrig aftaler 2 dage i træk og KUN én social ting i max 1-2 timer, for du kan ikke tåle mere lige nu.

PUHA, det blev alligevel langt. Håber du finder tid til at læse dette og gøre noget godt for dig selv.

missemøge
missemøge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 22:49   #53
denuheldige85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Indlæg: 71
Styrke: 14
denuheldige85 er ny på vejen
Tak for din beretning....

Jeg har lovet mig selv hele denne uge at slappe af..
Jeg har aftalt med en veninde at hun tager med mig på
psykiatrisk afdeling imorgen og snakker med dem..

For idag er jeg røget helt ned i kulkælderen igen igen...
og jeg har det rigtig rigtig skidt..

Men jeg skal have min søn i skole imorgen tidlig
og så må jeg tage den derfra...

Er glad for hun vil komme og kører mig..

så håber jeg de kan hjælpe mig på rette spor igen.. for jeg kan godt
se jeg ikke selv kan lige nu...

Jeg kan ikke ligge kontrollen og ansvaret fra mig fordi jeg ved det ikke
bliver overtaget helt når jeg er her...

Pyha det skræmmende.. og det stresser mig at jeg har besluttet at
søge hjælp men det er det eneste rigtige lige nu..
For jeg er bange for at være alene for jeg kan ikke rumme mig selv
og mit liv lige nu... igen ...
denuheldige85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 22:52   #54
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Sender dig lige et mega stort knus ... ♥
Det er simpelthen det bedste du kan give dig selv pt..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 18:58   #55
missemøge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: djursland
Indlæg: 31
Styrke: 13
missemøge er ny på vejen
Thumbs up

Kære denuheldige85

Du viser jo netop ansvar ved, at du ved, at nu skal du have hjælpen. Det er det største skridt du skal tage


Mine tanker vil være med dig til vi hører fra dig igen.

missemøge
missemøge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 21:53   #56
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
du får også en kæmpe krammer her fra :-)

heidi kastrup
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 22:17   #57
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Indlagt

Jeg vil lige informere jer om at denuheldige85, i dag er blevet indlagt på psykiatrisk skadestue. Hun har derfor ikke mulighed for at komme på de næste 24 timer og svare eventuelle indlæg der kommer.
Jeg lovede hende lige at informere, så man vidste hvorfor der intet svar ville komme fra hende.
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 06:43   #58
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bitsch Se meddelelser
Jeg vil lige informere jer om at denuheldige85, i dag er blevet indlagt på psykiatrisk skadestue. Hun har derfor ikke mulighed for at komme på de næste 24 timer og svare eventuelle indlæg der kommer.
Jeg lovede hende lige at informere, så man vidste hvorfor der intet svar ville komme fra hende.
Jeg håber hun får den hjælp hun har brug for.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 13:04   #59
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Det bliver bedre.

Kære Bitsch/denuheldige85

Vær sød at fortælle hende, at jeg sender hende de varmeste kærlige tanker. Og selvom man tror, man er ved at miste forstanden, så bliver man IKKE sindsyg.

At blive indlagt er meget positivt, fordi det er det samme som at erkende at man behøver hjælp til at komme videre til et bedre liv, hvor ens handlinger ikke har rod i det negative og dårlige fra opvæksten, som vi ubevidst fører videre.
Vores adfærd som voksne skal være styret af, hvad vi som voksne bevidst og med åbent sind vejer for og imod og handler udfra.

Det er ikke et nederlag at blive indlagt, det er en styrke. Det er en styrke at erkende, at det liv man havde fungerede ikke og nu vil man gerne noget andet.

Jeg var indlagt for et år siden og personalet var simpelthen så søde, alene det gjorde meget for mig. Mine uhensigtsmæssige handlinger havde en årsag og jeg kunne gøre noget ved det, fordi jeg blev bevidst om det.

Jeg har brugt et helt liv til at lære at sige fra overfor folk og undgå vrede både deres og min egen. Mit liv drejede sig om, at ingen måtte blive vred på mig. På psykiatrisk afdeling spurge de, "Hvor er al din vrede?" Og tænk, jeg svarede "Hvad mener du?" "Du burde da være stik tosset på dine forældre over alle de svigt og den opvækst med misbrug, alkohol og slåskampe". Jeg fik det lært og sagde fra til højre og venstre med fuld speed, Det er meget godt, at det har fundet et mere naturligt leje i dag. Men jeg gik og spyede ild i lang tid.

Lige nu er det vigtigt for mig at sige: AT DU FÅR DET BEDRE. DET BLIVER BEDRE OG DU FÅR DET GODT IGEN. Inden længe vil du føle at mennesker, der elsker dig, bliver ved med at elske dig for den du er og ikke for det du gør.

I ånden holder jeg dig i hånden. Kh Hanne
Vedhæftede billeder
Filtype: bmp 082.bmp (31,3 Kb, 151 visninger)
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 15:31   #60
denuheldige85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Indlæg: 71
Styrke: 14
denuheldige85 er ny på vejen
Så er jeg hjemme igen

Der var ikke meget hjælp at komme efter..
Synes det var nært tæt på spild af min og andres tid suk...

Min veninde (Bitsch) Tog med mig på Psykiatrisk skadestue i Slagelse tirsdag kl 13 ankom vi. vi sad og ventede 20 min- fin tid- og kom ind at tale med en sygeplejerske om hvorfor jeg var kommet og hvad jeg forventede ( skønt spørgsmål jeg aner ikke hvad jeg forventede .. forventede noget hjælp til at få det bedre)

vi blev bedt vente et par timer til en læge kunne tale med os, men jeg ville ikke kunne
rumme at side i indgangen hvor der var en masse støj og underlige mennesker osv så jeg spurgte om de kunne ringe når lægen havde tid da vi så ville sætte os ud i bilen og vente..
Dette gjorde de ikke var beskeden, men hun skrev i papirene at vi aftalte vi kunne komme igen 15.30 .. 15.30 kom vi igen.. og kunne side og vente og vente og vente... kl 16. fik vi afvide at der gik en halv times tid mere... vi ventede... kl 16.30 kunne de så oplyse om at der ville gå yderligere en halv time.. men at de kunne ringe når lægen var klar så vi kunne vente i bilen.. - hvorfor den første sygeplejerske ikke ville dette fatter jeg så virkelig ikke nu

kl 17.00 ringede hun og vi kom ind og talte med en læge og en sygeplejerske...
En rigtig hård samtale hvor min veninde måtte supplere op da jeg ikke selv kunne
få sagt de vigtige ting selv...
Endte med at bryde sammen og var forskrækket over at kunne græde da jeg ikke
har kunne dette i mange måneder nok tættere et år snart...

De spurgte igen hvad jeg forventede de kunne hjælpe mig med osv.. Dette
vidste jeg jo ikke.. jeg ville bare have noget hjælp fordi jeg ikke kunne rumme
mig selv og mit liv og tankerne mere...

de besluttede at de gerne ville indlægge mig natten over så jeg kunne tale
med en psykiater dagen efter...
Det blev så til det var en læge der ikke forstod helt dansk og ej heller talte helt dansk
og meget lavt.. en ufølsom læge i mine øjne.. en læge der vist mere mente jeg bare var der for at få opmærksomhed og bare kunne tage mig sammen.. for jeg havde jo venner nok osv...!!! suk....

Det blev til hun ikke havde noget at hjælpe mig med men jeg blev indlagt endnu
en overnatning så jeg var der de 2 døgn man kan være på psyk skadestue.

idag kom hun så igen.. jeg lå og sov.. har sovet elendigt i den hårde seng med mine
mange rygproblemer, så jeg vågnede ofte og var udkørt idag af marerit og tanker..
men hun tændte straks lyset og begyndte at snakke selvom jeg halvsov stadig.. kunne
ikke vågne rigtigt op..

Hun mente ikke jeg havde behov for intensiv behandling og videre indlæggelse da jeg
ikke var til fare for mig selv, og havde mange muligheder omkring mig...

Men hun kunne tilbyde at sende en henvisning op til deres dagstilbud hvor der er
psykiatere, psykologer, psykoterapeuter, diatister, fysioterapeuter osv.
dog kunne hun ikke sige om de ville vudere at jeg passede til deres mål gruppe.
Dette ville jeg modtage et brev om senere hvor der stod om jeg skulle til samtale der.

- så jeg blev udskrevet og fik beskeden at jeg var velkommen til at komme
en anden gang hvis der var noget...

Havde et par gode samtaler med aftenvagts kontakt personen som jeg igår
viste et brev jeg havde skrevet hvor jeg beskrev hvordan jeg havde det,
hvilken tanker og problematikker jeg kæmper med og at være der var mit sidste
håb for at blive hjulpet, da jeg var bange for hvad der kan ske når jeg ender
alene hjemme igen...


Men nu jeg så hjemme igen.. intet forandret.. er stadig dybt ulykkelig indeni og
bare det at jeg skal have min bil idag og kører min søn hjem til min mor (hun henter ham i min bil hun har haft disse dage for at kører ham i skole, og så henter de mig så jeg kan få bilen og kører dem hjem) det nok til jeg ligger med kvalme over stresset over det...

Så.. hvis nogen NOGEN SINDE igen siger og presser mig til at tage på psykiatrisk skade stue får de besked på jeg aldrig igen gider spilde min energi og mit liv på at søge hjælp ved de ukompetente læger derude!!!
Aldrig har jeg følt mig så dum og så malplaseret og nedgjort..
Følte mig som om de bare synes jeg ville have opmærksomhed og
faktisk ikke var ret syg bare fordi jeg ikke kunne sige om jeg ville begå selvmord
nu eller når jeg kom hjem.. Hvem fanden ved det??
Jeg håber sgu da ikke på jeg gør det, men når jeg har det aller værst kan jeg ikke styre
mine tanker.. og så ved jeg ikke hvad det kan ende med

Bare lige en trist opdate herfra...

Heldigvis sover vores søn hos min mor til imorgen så jeg har en dag med kæresten alene herhjemme og kan slappe af-- eller prøve på det....
denuheldige85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Bliver ledige flexjobber også "jagtet" develler Spørgsmål ang fleksjob 22 26-11-2010 09:33
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Holbæk Kommune kan også "sylte" buster Det er da strengt ! 0 25-09-2008 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension