K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2011, 11:44   #21
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Skat er ikke forpligtet til at tage hensyn til betalingsevnen, hvis der er tale om de nævnte gældsposter. De 400 kr betragtes som en bagatelgrænse, hvorfor beløbet kan trækkes hos alle uanset indkomsttype. Derfor mit spørgsmål. Tager skat alligevel menneskelige hensyn? Kender flere, der i deres økonomi på ingen måde kan opfatte et yderligere træk på 400 kr til gælden er betalt som en petitesse. Det er økonomien simpelthen for stram til. Personer, der i forvejen er udsat for lønindeholdelse kan også trækkes yderligere. Men læs det nye cirkulære publiceret i august 2011.

Kommunal info:

SKAT trækker gamle afgifter og licensgæld i løn

08-09-2011

En ny bekendtgørelse gør det muligt for SKAT blandt andet at trække ubetalte p-bøder, tog-bøder og licensgæld i løn.

En ny bekendtgørelse, der gælder fra 1. september 2011, gør det muligt for SKAT at trække i løn og kontanthjælp hos dem, der ikke har betalt, hvad de skylder i parkeringsafgifter, licens og afgifter for ikke at have købt billet til tog og busser. SKAT vil trække cirka 400 kr. om måneden, indtil hele gælden er betalt.

Trækket i lønnen for denne type gæld vil blive gennemført, selv om vedkommende i forvejen bliver trukket i lønnen for andre restancer, for eksempel gammel skattegæld.

Da det udelukkende er SKAT, der administrere de omtalte løntræk, skal alle henvendelser og spørgsmål i den forbindelse rettes til SKAT, www.skat.dk, på telefon 72 22 18 18.

Sidst redigeret af Webmaster; 18-10-2011 kl. 15:28. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1...brug evt rediger funktionen for tilføjelser..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 13:05   #22
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Skat er ikke forpligtet til at tage hensyn til betalingsevnen, hvis der er tale om de nævnte gældsposter. De 400 kr betragtes som en bagatelgrænse, hvorfor beløbet kan trækkes hos alle uanset indkomsttype. Derfor mit spørgsmål. Tager skat alligevel menneskelige hensyn? Kender flere, der i deres økonomi på ingen måde kan opfatte et yderligere træk på 400 kr til gælden er betalt som en petitesse. Det er økonomien simpelthen for stram til. Personer, der i forvejen er udsat for lønindeholdelse kan også trækkes yderligere. Men læs det nye cirkulære publiceret i august 2011.
Stampe.

Skat går jo ikke ind, uden videre, og trækker de penge.

Forud har man jo fået adskillige rykkere, og for bødernes vedkommende også fået mulighed for en aftale, om en rimelig ordning.

Det cirkulære er jo ikke indført til de der af nød er kommet i en gældssituation, men er indført til de notoriske skyldnere der konsekvent snyder med billetter og blæser på hvor de sætter bilen og iøvrigt ikke vil betale licens - der er vitterligt folk der skylder 70.000 eller mere, bare for snyd med togbilletter.

Gæld for licens, kan jeg ikke tale med om - men det var nok den første regning der "røg" fra mit budget, blev jeg f.x høvlet af sygedagpengene i sin tid - mad eller huslejen ville være vigtigere.

2 parkeringsbøder har jeg fået og hver gang, da bøden kom som girokort, fik jeg muligheden for en aftale om små afdrag. Det samme med den idiotiske togbøde, jeg var nødt til at tage chancen med det tog, og det sker tit at den rådne automat er i stykker, selv folk med klippekort kan ikke få klippet - men må "æde" den bøde der kan følge. Folk skal på arbejde eller som jeg, har en aftale på sygehuset - og man er bare nødt til at træffe et valg, velvidende at man måske bliver nuppet. Rigtig mange steder, på landet - kører toget kun hver time og er man heldig er der busser i området, så kører bussen måske 3 gange dagligt. En klippeautomat langt ude på landet, har nok sidste prioritet for vores lokale jernbaneselskab, sådan føles det i alt fald - de er år og dag om at brinde den i orden. (Og så undrer det mange, at folk på landet - ikke sådan vil opgive deres eventuelle bil til fordel for kollektiv trafik.)

Så fint nok, med den ordning - til de der er bedøvende ligeglade og som ikke har reageret på tilbud om afdragsordninger. Men klart nok, er det alvorligt nok for nogle, 400 er meget hvis man ikke har dem - men så burde man jo nok have indgået en mere rimelig aftale mens tid var.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 15:03   #23
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Facts er facts.
Dem der bliver klemt, får det ikke let!
Jo det er nyt, ikke at skulle vurder personers økonomi inden der foretages træk -alt andet lige.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 16:43   #24
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
i ud og se med dsb mener jeg ders blad hedder.
kan man læse første gang man blive taget uden en gyldig bilet slipper man.
og gør man det anden gang har man jo et valg inden man stå på toget lad vær.
samme med licens skrot tv + internet ja lyder dumt.men stadig et valgt man har.hvis man ikke regere på alle deres rykker.
ja er selv en af dem der ignore deres rykker osv.ang licens.valget er jo ignore dem.men havde også valg 2 betale/på det gjordt måndeligt.eller valg ingen tv + internet.
så man har jo valg inden man begynder skylde for licens eller tog bøde.
enda fartbøde overholde fartgrænser.
parkeringsbøde husk skiven eller få en elektronisk skive.+ husk at betale p afgiften osv.
ja vi har valget inde det går galdt
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 06:14   #25
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg kender en hun fik brev i går fra told og skat, de tager fremover og til hendes restance er betalt 6% af hendes løn.

Inden nogle for ondt, vil jeg lige fortælde hendes historie ganske kort.

Er ansat i fleksjob, firmaet køre ikke så godt, hun er opsagt pr.31/12 og får ikke hendes løn udbetalt, så længe firmaet ikke bliver lukke via konkurs kan hun ikke for hjælp for løngarantifonden.
Fagforeningen prøver, at komme i kontagt med ejeren det tager tid og kommunen kan ikke hjælpe så længe hun er i job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 10:57   #26
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tusind tak for jeres reaktioner, men venligst obs:
Mit spørgsmål relaterer sig UDELUKKENDE til anvendelse af inddrivelsescirkulæret.

Er der nogen af jer, der er blevet trukket i indtægter i henhold til dette cirkulære fra september måned? Hvis I er, er der så blevet taget hensyn til jeres budget. Der er tale om gæld for p-afgifter, licens og togbilletter.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1965327
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 11:50   #27
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Tusind tak for jeres reaktioner, men venligst obs:
Mit spørgsmål relaterer sig UDELUKKENDE til anvendelse af inddrivelsescirkulæret.

Mange tak for den præcisering.

Viser at jeg fra starten opfattede spørgsmålet korrekt.

Og derfor tillader jeg mig også at henstille til nogen stykker i tråden her, liiiige til en anden gang, at nærlæse tingene, før I farer ud med angreb på andre meddebattører og beskyldninger om at sparke til nogen der ligger ned

Det var lidt Off topic, Stampe, beklager
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 22:24   #28
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
luk r....

Kære nullermus, nu kan du ærlig talt godt slappe lidt af, hvordan i alverden er det, du taler til andre mennesker. Du er så selvretfærdig og selvforherligende og mangler respekt for andre menneskr.

Tag det roligt, du. Der kan jo sagtens være tilfælde, hvor man ikke har betalt trods rykkere:

F.EKS AT MAN INGEN PENGE HAR. MAN HAR IKKE HAR RÅD TIL AT BETALE F.EKS. LIZENS. MAN HAR MÅSKE PRIORITERET MAD FREM FOR LIZENS!!!
.

Det er ikke fordi man er idiot, en ødeland, uansvarlig eller at det bare ikke passer en at betale. Man er fattig.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 18:38   #29
Grethe55
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Grethe55 er ny på vejen
Hej

Har lige selv modtaget brev ang. ovenstående "400,- kr. " skat kan trække uden en vudering af budget...

De skrive bla.
Vi kan kun give dig lov til at vente med at betale, hvis vi vuderer, at du ikke kan opretholde en beskeden levefod, når vi trækker de 400,- kr., og at du dermed vil blive velfærdstruet.

Så er det om kontanthjælp, " - 400,-" er at betragte som en beskeden levefod...

Vh Grethe
Grethe55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 19:07   #30
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvad ER 'en beskeden levefod' i SKAT's øjne?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Grethe55 Se meddelelser
Hej
Har lige selv modtaget brev ang. ovenstående "400,- kr. " skat kan trække uden en vudering af budget...
De skrive bla.
Vi kan kun give dig lov til at vente med at betale, hvis vi vuderer, at du ikke kan opretholde en beskeden levefod, når vi trækker de 400,- kr., og at du dermed vil blive velfærdstruet.
Så er det om kontanthjælp, " - 400,-" er at betragte som en beskeden levefod...
Vh Grethe
Det kunne være rasende interessant, at få oplyst, hvad SKAT kalder 'en beskeden levefod' - og ikke mindst præcis hvordan de beregner det?

Det er jo i forvejen interessant, at når man f.eks søger Gældssanering, laver Sø-og Handelsretten et MEGET stramt budget, og tager 'overskuddet' til afdrag på gælden.
De oplyser også folk der vil søge Gældssanering om, at det er et MEGET stramt budget man sidder med i de 5 afdrags-år, såfrem man får saneringen - der er ikke plads til NOGET SOM HELST andet end skindet på næsen.


Og når man så søger en enkeltydelse i Københavns Kommune - ja så er det samme 'rådighedsbeløb' DE nu godtager, sørme blevet 1000 kr. MINDRE end Sø- og Handelserettens...........

Så det kunne være fint at se, hvordan SKAT beregner, at man kan 'overleve beskedent' i dagens Danmark.

Der ville så være en ekstra brik at spille med, i debatten omkring den latterlige, utidssvarende og helt igennem uetiske forskel i måden loven tolkes på, afhængigt af bl.a. hvor man bor i landet, og hvilken offentlig instans man taler med - selv om de alle burde arbejde under samme regeltsæt!

Grethe, du er en perle, hvis du kan fremskaffe noget på skrift om dette, fra SKAT.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørsmål ang træk i kontanthjælp piamus2002 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 09-08-2012 07:54
Træk i ledighedsydelse MEK Spørgsmål ang fleksjob 0 09-01-2010 16:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension