K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2011, 18:07   #11
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Lad den rene...

Kære nullemus og helenekr puha, det var da en forfærdelig gang moralsk opkast. At føre sig frem som bedrevidende, rethaveriske, dømmende og nedgørende er en arrogant stil andre voksne mennesker ikke gider høre på.

Har i lige haft behov for at pisse lidt på andre her på k10. Pas på i ikke får overbelance og skvatter i glorien...
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 18:41   #12
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg har selv fået inddrevet licens fra skat mener det var 300 kroner on måned + overskydene skat.og jeg er helt ok/enig med at de gør det.for jeg kunne jo bare betale/opsige mit licens + opsige mit internet. så havde jeg den mindre udgift.til licens
men er eller 100% enig med de andre for man kan jo bare ladevære.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 19:29   #13
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Ja du er fri til at lufte dine holdninger i den afdeling der hedder politik og samfund læs reglerne
Åh, det vil måske sige, at i denne kategori "Alt det andet" må man kun svare såfremt det er rygklapperi
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 19:39   #14
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Åh, det vil måske sige, at i denne kategori "Alt det andet" må man kun svare såfremt det er rygklapperi
råd og vejledning er nu vist det trådene mest er tiltænkt, mens man kan parkere sine fordomme og forargelser nede i politik og samfund eller hjemme på hylden ...

Det er et privat forum det her og der nogle spille regler som vi alle skal følge.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 22:34   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Glorien? Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg skylder jeg selv licens og er i mega restance - er det et problem at jeg synes det er fint de nu trækker 450 kr om måneden??

Jeg synes det er fint, for ellers havde de ikke fået en krone af mig!!! Og den skal jo betales. Og jeg gjorde det ikke frivilligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 09:38   #16
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
hmm

Kære Helene, nu er det sådan, at du for kort tid siden offentliggjorde dit rådighedsbeløb her på siden og på den måde er det jo meget nemt at være kæk vedr. lønindeholdelse.

Der er ingen rygklappere her på sitet, vi bakker hinanden op og hjælper hinanden, hvis vi ville opdrages af andre voksne mennesker, var vi ikke flyttet hjemmefra.

Og selvfølgelig er det uhørt at trække noget som helst i en kontanthjælp.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 10:55   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, men hvis du læste hele tråden, så ville du også kunne se at jeg på trods af stor indkomst, kun havde mellem 2500 og 4500 kr at leve for, mig og 4 børn, grundet totalt rod i økonomien med restancer, klatgæld og manglende overblik over økonomien - kvarlalsbeløb der gik op i regninger, pensionen der gik til husleje og andre regninger, så jeg kun havde boligsikringen at leve for osv osv.....

Det er jo først efter omlægning af lån, stramt budget lagt af en rådgiver fra banken, at jeg nu endelig kan få glæde af de penge. Jeg har jo altid haft en god indkomst, men jeg så aldrig en krone fordi pengene blev brugt forkert, og der var pointen, at det jo ikke var systemest skyld, men min egen.

Licensrestancen har været meget voldsom og lå på et tidspunkt på over 15.000 kr, men de trak de penge jeg fik tilbage fra SKAT til at betale på gælden + at jeg betalte 5 års kirkeskat og fik pengene ind i licenspuljen, så jeg nu er kommet ned på 7000 kr. Nu har jeg så fået meddelelse om, at de nu trækker 450 kr fremover, og den ordning er jeg glad for, selvom det er sure penge - men igen, det er jo en situation jeg selv har bragt mig i. Der er kun mig at blive sur på.

Alt hvad vi laver af dårlige ting, har jo på en eller anden måde nogen konsekvenser. Og hvis man havde handlet rettidigt, så kunne den tvungne afdragelse været undgået...eller været erstattet af en billigere afdragsløsning.
Jeg ved da godt de 450 kr er pålagt mig fordi jeg har været sløset, fattig og har misligeholdt gamle aftaler.

Men jeg vil forbeholde mig retten til at mene det er i orden de trækker de penge - jeg har også fået tilbud om at betale min licens pr måned, så jeg ikke kan komme i restance igen. Den har jeg taget mod, selvom det er små 200 kr mere om måneden.

Om det er fair de trækker fra kontanthjælpen ved jeg ikke, men hvordan skal de ellers få nogle af pengene ind igen? Hvis folk er lige som mig, så vil de ALDRIG få pengene ind.

*kirkeskat: jeg er ikke døbt og er derfor ikke medlem af folkekirken - men har altid betalt kirkeskat ved en fejl. Folk der ikke er døbt men betaler kirkeskat, har ret til at få deres kirkeskat tilbage for en 5 årig periode....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 11:10   #18
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Undskyld jeg lige bruger denne tråd

Det med kirkeskatten retur, hvis man ikke er døbt har jeg aldrig hørt før - tror det vil glæde mn datter.

Skal man bare kontakte skat?
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 11:26   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, du/din datter kontakter bare SKAT og siger din datter ikke er døbt, men betaler kirkeskat - så får hun pengene retur for 5 år. Det bliver omkring 3000-5000 kr, alt efter kommune.

Men. Hvis din datter skylder noget til skat eller det offentlige, så kan hun ikke få udbetalt pengene da de så bruger dem på at få gammel gæld ud.

Men skylder man ikke noget, så går de lige i egen lomme.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 12:55   #20
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Og selvfølgelig er det uhørt at trække noget som helst i en kontanthjælp.


Nu ikke for at være personlig, da jeg faktisk opfattede startspørgsmålet i tråden her, som et generelt spørgsmål om emnet og ikke som et personligt "hvad skal jeg dog gøre fordi nu har den fæle kommune taget nogen af mine penge"-spørgsmål.

Så hvis jeg af den grund uforvarende er kommet til at "sparke til en der ligger ned", så beklager jeg selvfølgelig.


Og så til din påstand:

Hvorfor er det egentlig det, uhørt at trække i en kontanthjælp?

Kontanthjælpsmodtagere generelt, har faktisk de samme forpligtelser til at betale sine regninger og kan normalvis ikke bruge status som kontanthjælpsmodtager som undskyldning for at få P-bøder og efterfølgende undlade at betale, eller undlade at løse togbillet for køre gratis .

Men hvis man som kontanthjælpsmodtager får en bøde, så har man, som alle andre med lavindkomst mulighed for at få bøden nedsat til det halve.


Som helenekr så rigtigt skriver:
"Nu har jeg så fået meddelelse om, at de nu trækker 450 kr fremover, og den ordning er jeg glad for, selvom det er sure penge - men igen, det er jo en situation jeg selv har bragt mig i. Der er kun mig at blive sur på."

Sådan er det bare.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørsmål ang træk i kontanthjælp piamus2002 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 09-08-2012 07:54
Træk i ledighedsydelse MEK Spørgsmål ang fleksjob 0 09-01-2010 16:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension