K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2010, 08:47   #51
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
til maja-bell

Tak for din besked, besvarer den senere, da jeg skal en del ting i dag.
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 09:10   #52
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Har fået lov at låne en lampe. Dejligt, så kan vi se om det er noget for den unge dame, inden vi selv køber.
Spørgsmål til jer der bruger den: Hvor hurtigt kan man se en effekt, eller er det individuelt?
Jeg kan se, at der endnu ikke er nogen, der har besvaret dit spørgsmål.

Det er meget individuelt, hvor hurtigt, der er effekt.

Dels fordi vi reagerer forskelligt på lysterapi,

dels fordi ser er forskel på, hvor mange lux, de forskellige lamper udsender.

Men afstanden til lampen er også afgørende for effekten.

Jeg har eksperimenteret en del med afstanden til lampen,

hvor længe, jeg skal bruge den, og tidspunktet på dagen.

I starten tændte jeg den sidst på eftermiddagen, den stod i køkken/alrummet,

og så kunne jeg lave mad i ordentligt lys samtidig.

Efter en uges tid måtte jeg konstatere, at det ikke duede. Jeg kunne ikke falde i søvn,

og i det hele taget fik jeg en underlig døgnrytme, hvor der blev vendt om på nat og dag.

Til sidst fandt jeg ud af, at 1 time på 1 meters afstand, og ikke senere end kl. 12,

var det optimale.

I må prøve jer frem og finde ud af, hvad der virker for din datter.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 09:13   #53
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville be om forklaring, skriftlig på, hvorfor de ikke mener at din datter ressourcesvag?

Det er hun da!

Få evt lægen til at skrive noget, find hendes lægepapir mv frem.

Hun har brug for at komme under lovgivning der tager hensyn til hendes sygdom, BASTA.
For hendes skyld.
Tal evt med lægen om hvad han mener er det rigtige for hende. Alm. uddannelse, uden hjælp, eller mulighed for dette. Altså større mulighed for fravær evt mentor andet.

Kæmp for at hun får rette hjælp, og kommer under lovgivning hvor disse muligheder findes.

Der findes også regler, der med dette giver større økonomisk råderum.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 11:29   #54
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Ny tråd?

Hej !

Er lidt i tvivl om jeg skal starte ny tråd.
Der er sket meget siden sidst, desværre i negativ retning, har sat gang i en masse tiltag.
Men det bevæger sig udenfor oprindeligt emne.
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 11:44   #55
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Du kan da oprette en ny tråd og så også henvise til denne tråd til sidst. Altså hvis folk ville have hele historien
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 23:49   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Magge Se meddelelser
Hej !

Er lidt i tvivl om jeg skal starte ny tråd.
Der er sket meget siden sidst, desværre i negativ retning, har sat gang i en masse tiltag.
Men det bevæger sig udenfor oprindeligt emne.
Bliv du bare i denne, din, tråd, så er det nemmere for os allesammen at gå tilbage i tråden, hvis der er noget vi vil have genopfrisket.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 00:53   #57
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, bliv endelig i samme tråd, så er det lettere for de fleste af os, at følge med, og dermed råde.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 09:44   #58
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Okay, så bliver jeg i tråden, synes osse selv, det er det nemmeste.

Vil egentlig ikke skrive så meget, har brug for at slappe og og tænke på noget andet, vi kan alligevel ikke komme videre før i næste uge.
Har det osse betydeligt bedre, rart at der er sat gang i noget.
Der arbejdes på: Psykologhjælp.
Mentor ordning.
Bo-udslusningstilbud.

Ressource-stærk/svag: UUO vejleder var slet ikke bekendt med datters depression.


Lidt spørgsmål til jer der har depression.
Har I fået den hjælp/støtte I syntes I har haft behov for?
Søger efter en god psykolog i Odense, der arbejder med kognitiv terapi. Det er til datteren, men hun kan godt have svært ved at åbne op, derfor er det vigtigt, at det er en der er god til unge.Gode bud modtages med kyshånd.

Har som sagt brug for at få afledt tankerne, ved derfor ikke om jeg først logger på igen efter weekenden.
God weekend
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 18:51   #59
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Hej!
Orker ikke at skrive så meget. Det har været en hård dag, vores elskede kat er blevet aflivet her til formiddag. Hun har været syg siden torsdag,nåede at blive 15 år. Absolut det bedste for hende, men svært for mig/os. Sommetider bliver følelserne overtaget af fornuften.
Sommetider tænker jeg på hvor meget modgang man kan klare, lige nu er det som alt tårner sig op.
Er almindeligvis en stærk , positiv og glad person.
Fik dog en positiv opringning ang. noget praktik, så selvfølgelig skal det nok gå den rigtige vej.

Håber på at få respons på mine spørgsmål i mit forrige indlæg.
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 09:09   #60
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej magge

først vil jeg kondolere over jeres tab af jeres dejlige kat.

Ja, det gør ondt, helt ind i sjælen, for de bliver -om man vil det eller ej- en del af familien.
Vi har altid haft katte, nogen gange op til 5 stk -men hver og en af dem, er som et personligt medlem af familien, så kan sagtens forstå jeres sorg og savn.

(hver gang en kat i vores familie dør, jeg så sværger jeg, ALDRIG mere kat, det gør for ondt -meeeeen der går sjældent ret længe før en ny dejlig pelsklump har indtaget vores hjem, hmm...)

Du spørger om oplevelser omkring hjælp, hmmm, for vores vedkommende kan jeg svare både ja og nej.

Vores datter blev ramt af alvorlig depression hjælpen blev iværksat via skolens psykolog.
i parentes bemærket, der sidde nogle lærere på skolen med meget røde ører...

Derfra startede -hvad der burd have været -et samarbejde mellem diverse instanser/personer -men lige præcis dét, var/er et problem for vores datter.

Når man har det rigtig skidt magter man simpelthen ikke at så mange mennesker invaderer sit liv, rundt regnet blev det til ca 15 - hun gjorde ikke ihvertfald.
Og når så INGEN af de involverede kan finde ud af at tale sammen, ej heller koordinere tingene ja, så SKAL det gå galt!
vi var meget tæt på at indlevere klagen til

Heldigvis for vores datter kørte man en forsøgsordning i kommunen, som vi takkede ja til og hun fik tilknyttet en støttekontaktperson.

og hun har været -er guld værd

hun er den eneste i hele forløbet vores datter har haft tillid til og det er så hamrende vigtigt for at få en god udvikling i gang ikk´
kontaktpersonen er den der hver gang får tingene til at ske, hun er tovholder, ja, vil påstå meget mere end det, hun er blevet et kært familiemedlem nærmest en dejlig bedste, vi respekterer hende meget højt. hos hende er et ord også et ord, hvis du forstår
-og når vi kan se at hun gør det bedste for vores datter og det virker, ja, så kan vi ikke andet end holde af hende vel

ang psykologsamtaler tja, det fik hun ikke meget ud af, som hun selv sagde, de prøver at give jer skylden, det følte hun var det eneste de koncentrerede sig om.
-hun følte ikke de reelt prøvede at hjælpe hende, suk, men skal dertil også siges, kemien var der vist ikke, i det offentlige regi.

hm, de prøvede også at medicinere hende man det gik grueligt galt -så det blev droppet omgående.

det eneste de i systemet kunne registrere var, at vi beskyttede hinanden, øhh, ja, vi er en familie og en for alle og alle for en, dét kan vi absolut ikke se noget mærkeligt i

som sagt, rigtig mange mennesker var pludselig involverede og skal vi ikke bare sige det sådan, kommunens familierådgivning giver jeg intet for, så er det sagt meget diplomatisk

nå, men det blev lidt sludder fra mig og har kun positivt at sige om støttekontaktperson ordningen -men ligesom i alle andre forhold i livet, ja, så er det hele et spørgsmål om kemi og tillid.
kan i opnå dette, ja, så er jeg sikker på at det kan-vil hjælpe.

ps, vores datter er nu over 18år men har stadig sin kontaktperson tilknyttet. der træder netop en anden lovgivning i kraft, når de bliver myndige, kan ikke sige dig hvilken -men véd at de kontaktperson og vores datter samarbejder om en form for kontrakt så påviser at vores datter stadig har brug for hende.
hm, kan desværre ikke henvise til hvilken paragraf -måske andre kan

iøvrigt, kan ikke huske om du har fået link til flg forening http://www.sind.dk/ -ellers så får du det lige igen. måske de har nogle gode råd.

beklager, kan ikke hjælpe dig ang psykolog på fyn-odense meeen mon ikke der nok skal komme nogle bud. hæng på.

ønsker jer det bedste
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 07-09-2010 kl. 09:32.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SU/børneopsparing PiaCP De Unge 15 28-06-2018 09:48
afslag på kontanthjælp? sannemus Alt det andet 14 27-01-2013 21:59
Kontanthjælp og børneopsparing hjælp ! Timoe De Unge 19 21-04-2012 10:00
Børneopsparing vs. Kontanthjælp. Audioattack Alt det andet 14 26-08-2011 13:27
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension