K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2009, 17:38   #21
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
gide ikke qute de 2 sidste post men ja gu fanden gør det ond men kommer ti lat hjælpe havde du set de folk da jeg var på ryg gig center da de kom og da de gik hold da op en forandring men gør man det hele forkert ja så skader man sgu mere en gavn træneing er noget der vil hjælpe .kunne skrive 40 sider fra mit ophold men lige et par hurtige man havde som de fleste her.nogen kunne gå 10 meter osv men efter et par uger gik de flere meter end da km nogen kunne ikke cykel men nu cyckler de nogen jeg får ond af træning du gør de sikkert ikke andet men gør du det hee forkert så skader det cyckel er ikke bare cykel
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 21:07   #22
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Superkok jeg synes det er dejligt at du har god effekt af styrketræning, styrketræning KAN hjælpe nogen.

MEN............... Ikke alle, der er faktisk diagnoser/sygdomme hvor styrketræning kan forværre. Jeg stoppede i samråd med læge og fysioterapeut, og er i stedet for aktiv i vand og på hest.

http://www.hypermobile.dk/inger_germer.htm
Citat:
STYRKETRÆNING.
Hypermobile må ikke styrke træne på motionscenter, idet de ikke tåler tunge belastninger. Ingen vægttræning!
Det er drønærgeligt at skulle lægge bræk i flere dage, fordi man bliver skubbet ud i noget man ikke kan holde til, og vi ved jo at hvad den ene kan kan den anden nødvendigvis ikke.

Netop hypermobiltet synes jeg er en svær nød at knække, fordi det nogen gange er dybt ulogisk (i hvert fald for mig), hvad man kan - eller rettere sagt - ikke kan holde til.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 02:29   #23
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
Superkok jeg synes det er dejligt at du har god effekt af styrketræning, styrketræning KAN hjælpe nogen.

MEN............... Ikke alle, der er faktisk diagnoser/sygdomme hvor styrketræning kan forværre. Jeg stoppede i samråd med læge og fysioterapeut, og er i stedet for aktiv i vand og på hest.

http://www.hypermobile.dk/inger_germer.htm


Det er drønærgeligt at skulle lægge bræk i flere dage, fordi man bliver skubbet ud i noget man ikke kan holde til, og vi ved jo at hvad den ene kan kan den anden nødvendigvis ikke.

Netop hypermobiltet synes jeg er en svær nød at knække, fordi det nogen gange er dybt ulogisk (i hvert fald for mig), hvad man kan - eller rettere sagt - ikke kan holde til.
ja ja helt anig men stadig det skal sgu gøre ondt før det bliver godt det hele kommer an på at få den rigtige træning osv som jeg har sagt før forkert gør det være snak med pys ergo osv osv osv de hjælper med stillinger vægt osv osv

alle kan/ sku kunne træne på et eller andet pinkt det er bare med at fidne det det tager tid har selv en datter med

hypermobiltet i lede og andre steder tog sin tid og ja gu fanden klagede hun men nu har det hjulpet ofc med den retter hjælp og støtte fra komunen og pys ergo osv osv

jeg kan kun varmt anbefale varm vand basing damm det hjalp mig med at få løsnet op osv man fatter ikke der skal så lidt til for at få det så meget bedre
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 03:37   #24
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ja ja helt anig men stadig det skal sgu gøre ondt før det bliver godt det hele kommer an på at få den rigtige træning osv som jeg har sagt før forkert gør det være snak med pys ergo osv osv osv de hjælper med stillinger vægt osv osv
De 2 gange jeg har forsøgt mig med træning har det været under kyndig vejledning.
Første gang var det tilrettelagt af en læge med speciale i ryglidelser.
Anden gang var det med fysioterapeut på, som tilrettelagde og justerede min træning.
Men disse 2 omgange med træning forværrede mine rygsmerter, og forværringerne forsvandt aldrig igen.

Første gang jeg trænede troede jeg også på at det nok skulle blive bedre, men efter 5 mdr. med træning 3 gange ugentlig, og kun forværring, sagde jeg stop.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 15:28   #25
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Første gang jeg trænede troede jeg også på at det nok skulle blive bedre, men efter 5 mdr. med træning 3 gange ugentlig, og kun forværring, sagde jeg stop.


så har du også prøveet noget længer end du nok skulle.men mange måske giver op efter første dag desvære derfor skrev jeg det skal gøre ond for det bliver bedre

nå vil igang med min daglig træning
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 19:49   #26
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Nu er HMS jo en tilstand hvor ens krop er kronisk overbelastet. Ikke en skade der skal genoprettes. Den der det skal gøre ondt for at gøre godt gælder IKKE ved HMS næsten tværdimod. Har en artikel om træning med HMS der står faktisk det IKKE må gøre ondt og det gamle mundheld ikke fungere.

Der er jo forskel på at gøre ondt og være ØM.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 23:58   #27
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja men nu er ordet det skal gøre ond nu også noget man bruge det er et gammel ordsprog selføgelig skal man have den rette træning osv så man ikke gøre det være so mdu skrev hms gik man bare igang uden kyndig vejledning går det jo galdt og vi har sgu ond nok iforvejen.jeg heldig at jeg har fundet en godt nok program efter vejledning fra pys osv så jeg er igang og ikke sidder og feder den af for at få det bedre hedder det hjælp til selvhjælp som de sagde på ryg/gig centeret
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejds tid på flexjob johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 12 01-05-2013 12:29
Ret til arbejds-prøvning ! Birkes-musen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 14-11-2012 23:07
Arbejds-prøvning ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-01-2012 20:52
er i arbejds prøvning pedo Alt det andet 23 31-08-2011 09:43
arbejds prøvning karen1191 Alt det andet 2 06-10-2010 13:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension