K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2008, 12:42   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Er det slut med arbejdsprøvninger, aktiveringer m.v. ???!!!

Hjort er nu i gang med en kampagne om misbrug af de offentlige midler.

Selvfølgelig skal borgerne IKKE have ydelser, de ikke har krav på.

Men hvad med virksomhederne?

Hvorfor skal virksomhederne have ydelser, de ikke har krav på?

Må virksomhederne gerne modtage "gratis hjælp"?

Jeg synes, det ville klæde Hjort at fortælle kommuner og virksomheder, at de IKKE må drive rovdrift på syge og handicappede ved at sende dem i arbejdsprøvning, aktivering mv., som han skriver nedenfor.

Sådan vælger JEG at tolke hans budskab. (Selvom jeg ved, han henviser til arbejde, mens man får kontanthjælp).


Citat:
Vi vil have, at alle skal vise ansvar og have respekt for spillereglerne.

Det ansvar ligger i første omgang hos den enkelte borger, som skal fortælle kommunen, at han eller hun nu har fået arbejde og derfor ikke længere behøver hjælp fra det offentlige. Og det ligger hos de arbejdsgivere, som skal drive en lovlig forretning i stedet for at basere deres drift på at bruge medarbejdere, der får sociale ydelser og derfor accepterer en lavere løn.
Prøv at læse hele talen her:

http://www.bm.dk/sw26597.asp

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 13:54   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Zuza, sådan tolker jeg det også og gad vide om det var et oplæg til www.mitansvar.dk
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 13:59   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror desværre ikke, at det er det, han mener, Maj-Britt.

Hjorten mener sort arbejde og kontanthjælp.

Hjorten mener sikkert, at det er helt fint, hvis man arbejdsprøves og aktiveres i een uendelighed, for han vil gerne hjælpe virksomhederne. Det er jo samtidig en skjult skatterabat, hvis virksomhederne får "gratis arbejdskraft", ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 14:04   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Man har vel lov til at misforstå ham og spørge ind til, hvad han mener??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 14:17   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Nuppede lige din indledning, fyldte lidt mere på, er så spændt på svaret:

Davs Claus.



I din fine artikel her: http://www.bm.dk/sw26597.asp skriver du bl.a:



Og det ligger hos de arbejdsgivere, som skal drive en lovlig forretning i stedet for at basere deres drift på at bruge medarbejdere, der får sociale ydelser og derfor accepterer en lavere løn.



Claus, betyder det så at det er slut med arbejdsprøvninger, aktiveringer



Du er nu i gang med en kampagne om misbrug af de offentlige midler.

Selvfølgelig skal borgerne IKKE have ydelser, de ikke har krav på.

Men hvad med virksomhederne?

Hvorfor skal virksomhederne have ydelser, de ikke har krav på?

Må virksomhederne gerne modtage "gratis hjælp"?

Jeg synes, det ville klæde dig at fortælle kommuner og virksomheder, at de IKKE må drive rovdrift på syge og handicappede ved at sende dem i arbejdsprøvning, aktivering mv.

Er det ikke en form for sort arbejde, når de virksomheder modtager folk i arbejdsprøvning?? Eller når kommunen bruger unge i aktivering til f.eks at feje sand op i børnehaver uden at de får en ordentlig løn?? De arbejder jo langt under mindstelønnen, de accepterer ikke en mindre løn, de tvinges til en mindre løn.

Hvis I nu greb i egen barm først, inden I skyder på andre, så ville meget være nået.

Vh Maj-Britt
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 14:57   #6
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Misbrug af offentlige midler - så kommer de fleste vel umiddelbart til at tænke på fx Lars Løkke Rasmussen og hans bilagsrod ?

Måske nogen også husker en vis Peter Brikstofte med hang til rødvin og kreativ bogføring ?

Så er der alle de inkompetente beslutninger om indkøb af diverse hard- og software i det offentlige eller selskaber der er en del af det offentlige.

IC4 springer umiddelbart ind på lystavlen som noget af det senest diskuteret i pressen, men der er en lang liste af tilsvarende sager/beslutninger, desværre ...

Så er der de politikere, der principielt har det øverste ansvar rundt i kommunerne for at skatteborgernes penge forvaltes efter gældende lovgivning - skal vi gætte på at der ikke altid er helt rent mel i posen i den kommunale husholdning ?

Nogen tolker måske her lover "rimelig kreativt", fx på sociallovsområdet andre tager på "studietur" til udlandet osv ?


Der skal da også nok være en enkelt eller to enlige folkepensionister, der overnatter hos hinanden mere end nogen synes er dem vel undt - det er der så kommunale kratluskere der gerne ligger ude i marken i flere uger for at observere på - det har vi da set omtalt i pressen ... hvorvidt det er lovligt at udføre den type kratlusker-arbejde for offentlige midler frem for at bede en dertil bemyndiget etat (politiet) om en egentlg efterforskning, kan der så også kikkes lidt på.

Jo, der er helt sikkert nok at ryde op i, hvis det er de lyster man har, her dog blot lige nævnt et par enkelte områder, det måske var en idé at kikke på ... ... ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 15:57   #7
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Mit gæt er at Claus ikke gider beskæftige sig med slige banaliteter, Time, som et par sølle tog, en enkelt politiker med rod, en klog studietur, når der nu er så meget andet at tage fat på, som f.eks da jeg tillod mig at tage egen telefon og vidrebringe en besked til min søn, der havde lavet et lille firma og dertil brugte mit telefonnummer, fordi det nu var det nemmeste og billigste for ham.

Jeg måtte indtil flere gange stå skoleret på kommunen, idet de var sikre på at når jeg nu gav de beskeder videre, så havde jeg da job i sønnens firma, ikke??

At det lille firma gav et overskud første år på knap 5000 kr og andet år på 8000 kr. det var da en detalje, der ikke var værd at tage i betragtning.

Nå, men jeg fik ret, jeg må godt tage min egen telefon og vidregive beskeder, uanset hvilken indtjening, det så eventuelt kan give beskedmodtager.

Jeg holdt klogeligt mund med at sønnen rev sig til min fødselsdag og forærede mig et par overlækre sko til 500 kr. fordi det kunne vel have givet endnu mere ballade.

Sidst redigeret af Maj-Britt; 28-05-2008 kl. 16:02. Årsag: Mit s er dumt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 16:29   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Maj-Britt godt skrevet

Den vej havde han garenteret ikke tænkt ...
  Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 16:40   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Der er vel også inspiration i at læse H.C. Andersen: "Store Claus og Lille Claus" ?

http://rakontoj.googlepages.com/hca0007_da.html
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 18:40   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Time, der gav du mig dagens gode grin

Heidi, æren går til Zuza, der er kvik til at finde de gode artikler fra Store Claus.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og arbejdsprøvninger Fru Vinther Spørgsmål ang fleksjob 35 09-04-2013 20:56
Skumle arbejdsprøvninger NN1 Alt det andet 14 20-09-2011 15:41
bare for sjov - aktiveringer i mange afskygninnger tije Dit og Dat 16 15-08-2009 15:22
Antal arbejdsprøvninger zuza Nyt om loven 17 23-03-2009 14:43
Latterlige arbejdsprøvninger zuza Det er da strengt ! 14 14-08-2008 21:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension