K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2013, 19:46   #11
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Jo men jeg synes bare ikke jeg kan finde nogen steder,hvor der står:
Ansøgning om §17 på det foreliggende grundlag,afleveret inden 31.12.2012, skal behandles efter gældende lovgivning på dette tidspunkt.
Måske der er nogen herinde,som også har søgt §17 i december 2012,som kan bekræfte,at de har fået sagsbehandlet,efter de gamle regler

/steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 19:48   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har Web ikke skrevet det meget tydeligt i indlæg #6??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 20:09   #13
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Du skriver et sted du aflevere din ansøgning d 20 dec et andet sted den 22 dec

hvilken dato er korrekt ???

hvilke dag var den sidste dag der var åben i din kommune op til jul ??????


I min kommune var det den 20 dec og jeg havde fået at vide at jeg skulle aflevere det senest d 18 dec ellers ville det ikke høre til 2012 da alt personale har fri fra d 20 og frem til start januar 2013


så har du avleveret i sidste øjeblik så er den sikkert ikke gået til behandling før i 2013 da den sikkert har lagt i deres indgået post i julen


fik du i dec brev om at sagen var REJST ??????????????


jeg søgte start december og modtog brev om at sagen var rejst og derfor behandles den efter 2012 regler
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 23:28   #14
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Du skriver et sted du aflevere din ansøgning d 20 dec et andet sted den 22 dec

hvilken dato er korrekt ???

hvilke dag var den sidste dag der var åben i din kommune op til jul ??????


I min kommune var det den 20 dec og jeg havde fået at vide at jeg skulle aflevere det senest d 18 dec ellers ville det ikke høre til 2012 da alt personale har fri fra d 20 og frem til start januar 2013


så har du avleveret i sidste øjeblik så er den sikkert ikke gået til behandling før i 2013 da den sikkert har lagt i deres indgået post i julen


fik du i dec brev om at sagen var REJST ??????????????


jeg søgte start december og modtog brev om at sagen var rejst og derfor behandles den efter 2012 regler
Hey Søsser 98

Ja det er selvfølgelig en slåfejl med datoen. Den korrekte dato er selvfølgelig torsdag d. 20 dec,da der på min kommune er lukket om lørdagen, d.22 dec, og så kunne jeg jo ikke have fået en kvitering

Jeg er ikke helt klar over hvilken dag der var den sidste åbningsdag i kommunen,inden jul,men det er jo i princippet også ligegyldigt. For som jeg ser det,så er det jo den gældende lov på ansøgningstidspunktet,som skal gælde,og ikke en lov som træder i kraft efter ansøgningstidspunktet.

ØHH hvis jeg havde fået et brev i dec,om at sagen var rejst,så havde jeg nok ikke haft noget problem med sagsbehandlingen,men som jeg også skriver i starten,så hører jeg først fra sagsbehandleren,da der er gået over en måned efter ansøgningen.

Det kan kun glæde mig,at du har fået afleveret din ansøgning,så du får den behandlet efter de gamle regler,og jeg kender også en som afleverede sin §17 ansøgning i oktober,som også fik den behandlet efter de gamle regler

/steff

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Har Web ikke skrevet det meget tydeligt i indlæg #6??
Hey Helenekr.

Det er muligt,du kan læse det i det indlæg Web skrev i #6. Jeg kan så bare ikke. Og det er måske fordi de afgørelser er fra 2003 og 2007,og der var man måske ikke klar over at der i jan.2013,ville træde en ny lov i kraft,som vender op og ned på den gamle lov,så man nu ikke skal sagsbehandles efter resourceprofilen og de barierer som man har,men i stedet sagsbehandles efter en rehabiliteringsplan,som fokuserer på alle de muligheder man har.

Men jeg har selvfølgelig suget de gode oplysninger fra Web, i #6 til mig,for det var også nyttig viden,som jeg kan bruge. Men jeg mangler ligesom "den rygende pistol",som klart tilkendegiver,at en ansøgning om §17 på det foreliggende,skal behandles efter den lov,som er gældende på ansøgningstidspunktet.

/steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 00:05   #15
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Teletrold Se meddelelser
Hey Søsser 98

Ja det er selvfølgelig en slåfejl med datoen. Den korrekte dato er selvfølgelig torsdag d. 20 dec,da der på min kommune er lukket om lørdagen, d.22 dec, og så kunne jeg jo ikke have fået en kvitering

Jeg er ikke helt klar over hvilken dag der var den sidste åbningsdag i kommunen,inden jul,men det er jo i princippet også ligegyldigt. For som jeg ser det,så er det jo den gældende lov på ansøgningstidspunktet,som skal gælde,og ikke en lov som træder i kraft efter ansøgningstidspunktet.

ØHH hvis jeg havde fået et brev i dec,om at sagen var rejst,så havde jeg nok ikke haft noget problem med sagsbehandlingen,men som jeg også skriver i starten,så hører jeg først fra sagsbehandleren,da der er gået over en måned efter ansøgningen.


Det kan kun glæde mig,at du har fået afleveret din ansøgning,så du får den behandlet efter de gamle regler,og jeg kender også en som afleverede sin §17 ansøgning i oktober,som også fik den behandlet efter de gamle regler

/steff
Mener man skal ha fået et brev om at sagen er rejst inden d 1/1-2013 ellers er det de nye regler der gælder, desværre.
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 00:18   #16
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
når du først har aflevet din ansøgning d 20 dec er sagen ikke nået at blive rejst inden de går på juleferie derfor bliver din sag først rejst i januar og så høre du under 2013 ordningen det er jeg temmelig sikker på

kommunen har jo ikke haft mulighed for at rejse sagen før januar
langt de fleste kommuner landet over har lukket og slukket d 20 dec kl 14-15 og åbner først igen efter nytår


du modtog en kvittering på din ansøgning d 20 dec ved skranken så bliver din ansøgning lagt i den interne postkasse som først ekspederes når de lukker op igen efter nytår og der bliver ansøgningen så overbragt til rette afdeling som herefter med det samme rejser sagen da det er en § 17 på det foreliggende


det var af samme grund min sb sagde jeg skulle afl inden d 18 ellers nåede jeg det ikke
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 01:34   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Teletrold Se meddelelser
Mit spørgsmål er så: Kan jeg ikke forlange at få et skriftligt afslag på min ansøgning om §17,
Jeg synes du skal sende din sb en mail.

Skriv f.eks.:
"Af vores samtale i telefonen d. x/x-2013 forstod jeg på dig, at min ansøgning om førtidspension af 20/12-2012 skal behandles efter de regler, som trådte i kraft d. 1/1-2013, fordi min ansøgning blev afleveret på et tidspunkt hvor kommunen ikke kunne nå, at behandle sagen inden den nye lov trådte i kraft.

Jeg synes det lyder mærkeligt hvis dette skulle være tilfældet, så jeg vil gerne have oplyst, om jeg har forstået dig korrekt
."

Hvis hun så skriver tilbage, at du har forstået det korrekt, så kan du klage over det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 07:19   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps...bed om et afslag med det samme....

Du vinder den sag i BAN....for den skal behandles efter de gamle regler....så længe der er ansøgt inden udløbet af 2012....

Hvorfor den skal behandles efter de gamle regler....for lige at skære den ud for prins Knud...

Det er fordi hvis man søger på det foreliggende grundlag paragraf 17.....

Ja så SKAL sagen overgå til behandling efter regler om førtidspension MED DET SAMME....

Jeg har lagt disse afgørelser alle steder herinde som siger at sagen skal overgå med det samme...

Så det kan de ikke komme uden om....ej heller bare fordi de ikke sender et brev om at sagen ikke er overgået eller er....

Sagen SKAL bare overgå med det samme.....BASTA...

Edit....

Tja sådan er det når man ikke lige læser tilbage i tråden...

Ja jeg har også lagt de afgørelser som siger tydeligt at sagen skal overgå med det samme...og disse afgørelser kan kommunen ikke komme uden om....i denne tråd her http://www.k10.dk/showpost.php?p=259029&postcount=6

Medmindre du da ikke klager over det...

Så bed om det afslag....hav din kvittering på at du har ansøgt klar....og så klag når du har fået afslaget...

Men okay....når du beder om det....så lur mig om ikke kommunen vælger at alligevel starte sagen op efter de gamle regler....for de ved godt at de taber den klagesag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 10:59   #19
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Tak for de gode indlæg

Vovse Tak for dit særdeles brugbare forslag til mail til sagsbehandler.
Jeg havde nemlig grublet lidt over,hvordan jeg skulle formulere mig,for at kunne komme videre med sagen,for jeg kunne jo ikke klage over at de ikke ville behandle min §17 ansøgning.

Webmaster Min ellers udmærkede kampgejst får da lige et ekstra gear,når jeg læser dit indlæg.
Jeg er nu egentlig heller ikke i tvivl om at jeg har en "vinder sag" i BAN,og jeg har også en forventning om at den nok skal ende som en principiel afgørelse,for uanset udfaldet i BAN,så vil den "tabende" part,jo nok prøve at få den prøvet højere oppe i systemet,netop fordi der ikke umiddelbart findes lignende sager i systemet,og at der sikkert ude i det ganske land,findes andre,som kan have gavn af en principiel afgørelse.Og hvis det går sådan,så bliver det nok ikke i 2013,at jeg får førtidspension,men nu har min sagsbehandling, jo også kun kørt frem og tilbage i 5 år
En §17 på det foreliggende,er vel at sammenligne med "timeout" i håndbold. Altså i det øjeblik træneren smider kortet,da skal uret stoppes.
Og i denne sag,skulle man også bare have meddelt mig på et tidspunkt,at man havde modtaget min ansøgning,og at den nu var overgået til sagsbehandling. Og det kunne man i princippet bare have meddelt mig i januar 2013,men der skete jo faktisk det,at da jeg afleverede min ansøgning elektronisk d.20 dec,så fik jeg en svarmail,at sagsbehandler var på ferie,indtil den 7. jan 2013,og så skete der ikke mere,før til mødet d.31 jan,hvor min sagsbehandler,under ingen omstændigheder ville anerkende,at sagen skulle behandles efter de gamle regler.
Det sidste nye er så,for at gøre farcen komplet,at nu er min sagsbehandler så blevet langtidssygemeldt,så alle hendes sager er fordelt på andre sagsbehandlere,og sjovt nok,så er den sagsbehandler,som har fået min sag,ikke til at træffe for øjeblikket.

Nå men det er jo sådan set også lige meget om sagsbehandler er til at træffe eller ej. Det afgørende er jo ,at korrespondancen er på plads,og det er den helt klart fra min side.
Men jeg vil da løbende holde jer underrettet omkring sagen,og håber da at kommunen,vil opretholde den høje underholdnings værdi,som de har lagt for dagen.Bare jeg så ikke også bliver beskattet,af værdien af den underholdning
Bare træls man skal bruge så mange resourcer og have alt det bøvl,på noget som forvaltningen jo burde klare,især når man stort set ikke har nogen restarbejdsevne.

De burde tænke over det gode gamle kinesiske ordsprog : Den som falder i søvn,med røv som klør,vågner med fingre der lugter

Hold altid moralen højt venner,for græsset er meget grønnere ovre på den anden side

/steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 12:29   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Teletrold Se meddelelser
,men der skete jo faktisk det,at da jeg afleverede min ansøgning elektronisk d.20 dec,så fik jeg en svarmail,at sagsbehandler var på ferie,indtil den 7. jan 2013,og
Om det kan få en betydning i din sag ved jeg ikke.

Men hvis man f.eks. vil søge om førtidspension, så er min anbefaling, at man, hvis man vil benytte mail, sender den til kommunens hoved-mail.

Hvis sb f.eks. er blevet langtidssygemeldt, så kan der gå måneder før nogen ser mailen.

Det kan vel også ske, at en sb skifter job, og måske får job i en anden kommune, så er der måske aldrig nogen, der ser mailen.

Min anbefaling er, at man afleverer sådan en ansøgning personligt ved skranken, mod kvittering, eller sender en mail til kommunens hovedmail, evt. stilet til jobcenteret, og indstiller sin mail til, at bede om kvittering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 på det foreliggende grundlag Carsten63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-03-2013 10:13
Ansøgning om pension på foreliggende grundlag? Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 09-05-2012 11:24
førtidspension på foreliggende grundlag§17 (FORTSAT)afgørelse ann34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 11-11-2010 18:45
førtidspension på foreliggende grundlag ann34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 11-11-2010 10:39
Førtidspension på det foreliggende grundlag ADHD- Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 08-11-2010 14:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension