K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2016, 15:40   #1
Vermilion
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
Vermilion er ny på vejen
Question Hvad er mine rettigheder?

Jeg er 25 år gammel og modtager uddannelse hjælp pga. jeg har sclerose. Jeg er i kategorien aktivitetsparat. Det sidste stykke tid er jeg begyndt at blive mere og mere stresset af jobcenteret, hvilket har gjort at min sygdom er blevet forværret. Efter en snak med en overlæge på scleroseklinikken forslog lægen at jeg skulle forsøge at få noget ro på det med kommunen. Jeg bad derfor min mentor og sagsbehandler om en pause med samtaler så jeg kan få det bedre fysisk og psykisk. Jeg fik så besked fra min mentor om at jeg var blevet sygemeldt på jobcenteret i fire uger så jeg kunne komme oven på igen. Alligevel har min mentor bedt om at skulle mødes med mig i denne periode.

Er det ikke meningen at jeg ikke skal tale med mentor når jeg er sygemeldt?

Må en mentor iøvrigt sætte spørgsmålstegn ved om man er syg når man melder sig syg? Altså sige ting som "Igen?" "Hvad fejler du?" og "Du kan ikke blive ved med at melde dig syg".
Og er det okay at sagsbehandleren efter 8 måneder endnu ikke har fået indhentet lægejournal fra sygehus?

Jeg føler det som om jeg INGEN rettigheder har længere, jeg føler mig konstant overvåget, nedgjort og ydmyget af jobcenteret. Når jeg spørger om noget som helst får jeg af vide at "det ved de ikke" og at "det må jeg selv finde ud af" og når jeg har googlet det kan jeg ikke finde noget.

Jeg håber meget at der er nogen herinde som kan svare mig.
Vermilion er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension