K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2011, 14:08   #41
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Hej Priks

Jeg vil ikke tage modet fra dig men tror ikke at du skal forvente at din sag kommer for pensionsforum i næste uge

Jeg tror du måske skal forstå det sådan at hun drøfter sagen med pensionslægen i næste uge

Din ressourceprofil skal opdateres og godkendes at dig før der sker noget

Mere så du ikke går og venter forgæves
Det er helt fint, at du nævner det. Jeg mailede også tilbage og skrev at jeg gik ud fra jeg fik ressourceprofilen til gennemlæsning f.eks. i næste uge. For hun kan jo ikke sende min ansøgning før jeg har haft muligheden for at søge aktindsigt og se ressourceprofilen. Den er jeg helt med på.

Jeg forventede/forventer bestemt ikke, at det kommer til at gå hurtigt. Jeg har læst om for mange langsommelige sager til at tro på den slags
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 16:13   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Aah okay. Men skal ansøgningen om pension ikke normalt forbi et eller andet sted inden den overgår til sidste instans, der træffer den endelige beslutning? Det synes jeg bare jeg har læst i andre sager.


EDIT: Ej nu kopierer jeg lige hendes mail herind, så alle oplysningerne er tilgængelige:

"...jeg skal lige have sagen drøftet med min sociallæge, der skal lave et notat på hvad det næste skridt er.
Men jeg synes at (speciallægen) skriver det klart og flot, og jeg vil gå i gang med at forberede din sag for at søge om førtidspension.

Rent teknisk drejer det sig om at jeg skal drøfte sagen på et møde med pensionsafdelingen, hvor jeg skal fremlægge din sag. Før dette kan ske skal jeg lige have opdateret din ressourceprofil med de nye oplysninger, og så booker jeg et møde med Pensionsforum.

Dette regner jeg med bliver i næste uge."
Først skal din sagsbehandler lige drøfte sagen med pensionsforum, derefter sender hun ressourceprofilen til dig ( til partshørring), hvis du er enig med alt det der står i ressourceprofilen så underkriver du den bare (nogen steder gør man ingen ting!), er du ikke enig i profilen, så må du gerne tilføje alt det du vil - derefter underskriver du den og sender den tilbage.
Din ressourceprofil er det dokument din pension bliver vejet på, så den skal sidde lige i skabet!
Der efter skal din sagsbehandler fremlægge din sag for pensionsafdelingen - de skal være enige om, at ressourceprofilen er korrekt udført og skal 'teste' at pensionssagen ikke hjemsendes pga fejl og mangler. Når det er gjort sendes sagen til enten pensionsnævnet, pensionsteamet, socialforvaltningen eller andre (det er forskelligt fra kommune til kommune hvad de bliver kaldt).
Der næst vil du få brev om, at de har modtaget sagen der nu bliver behandlet om reglerne for førtidspension, og at de nu har 3 mdr til at afgøre sagen - og SÅ begynder ventetiden!. Den er hård at komme igennem, men du kommer bare her ind, så skal vi nok støtte dig, de fleste af os kender turen

Det med de 3 mdr er drilsk. Der kan gå få dage, til 14 dage, flere uger, 1 måned eller alle 3 måneder.....det er det man ikke aner, så man når lige at vågne op og sunde sig, inden man springer ud til postkassen på skælvende ben. Og man bliver mere og mere frustreret for hver dag der går. Og den dag brevet ligger der, tjaaaaa....så kan det tage tid inden man tør åbne det. Og er nyheden god, så skal man søreme også læste brevet et par hundrede gange INDEN man tror på det
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 17:58   #43
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Hej Helene. Tak for dit indlæg.

Pensionsforum er åbenbart den sidste instans, hvor den endelige afgørelse falder (i hvert fald her i Odense). Det var det, der forvirrede mig meget - at det hedder noget forskelligt i de forskellige kommuner.

Men i hvert fald kommer min sag forbi sociallægen OG fremlægges på et møde med pensionsafdelingen (som min SBH selv skriver) i næste uge. Det er første instans. Derefter skal jeg have ressourceprofilen og så er det videre til Pensionsforum.

Så nu tror jeg nok selv jeg er ved at have styr på termerne
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 19:39   #44
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Hej Helene. Tak for dit indlæg.

Pensionsforum er åbenbart den sidste instans, hvor den endelige afgørelse falder (i hvert fald her i Odense). Det var det, der forvirrede mig meget - at det hedder noget forskelligt i de forskellige kommuner.

Men i hvert fald kommer min sag forbi sociallægen OG fremlægges på et møde med pensionsafdelingen (som min SBH selv skriver) i næste uge. Det er første instans. Derefter skal jeg have ressourceprofilen og så er det videre til Pensionsforum.

Så nu tror jeg nok selv jeg er ved at have styr på termerne
Hvor er det bare dejligt at hører om din sag, tro jeg vil snakke med min behandler om de kan lave en statusatteste hvor de giver enmerer direkte beskrivelse af funktions niavue og at flere afprøvninger kun gør mig mere syg være.
Tak for dine svar , jeg krydser finger for at din sag går hurtigt igennem
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 19:40   #45
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nja, man kan ikke ''gå i mod'' når ens læger kraftigt anbefaler at man lader være. Som patienter/klienter er vores læger jo tunger på vægtskålen, det er de mennesker der er med os og som vil os det bedste. At gå i mod ens egen læge, blot for at tilfredsstille kommunen, er jo noget af det dummeste man kan gøre - og kan jo ende katastrofalt. Vi har RET til, og KRAV på, at gøre som lægerne mener er det bedste for os - det er ikke noget ufaglærte skal pille ved.

Men selvfølgelig, har man ingen lægelige udtalelser der kraftigt pointerer at en arbejdsprøvning vil forværre ens tilstand, så er det naturligvis dumt at ''gå i mod'' for så signalerer man bare at man ikke GIDER/VIL samarbejde med kommunen så man kan blive ordenligt udredt. Og det giver bagslag!
Tusin tak for dit svar
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 19:50   #46
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Hvor er det bare dejligt at hører om din sag, tro jeg vil snakke med min behandler om de kan lave en statusatteste hvor de giver enmerer direkte beskrivelse af funktions niavue og at flere afprøvninger kun gør mig mere syg være.
Tak for dine svar , jeg krydser finger for at din sag går hurtigt igennem
Ikke for at fluekneppe, men funktionsniveau er noget man undersøger i forbindelse med handicap sager, og erhvervs/arbejdsevne er det man bruger når det er f.eks. sygedagpenge, fleks og så videre..

Det ene udelukker ikke det andet selvfølgelig, men det kan forvirre i en samtale hvis man bytter rundt på dem;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 23:21   #47
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
funktionsniveau = læge
arbejdsevne = kommune
erhvervsevne = forsikring

sådan er det i min sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 00:09   #48
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Ikke for at fluekneppe, men funktionsniveau er noget man undersøger i forbindelse med handicap sager, og erhvervs/arbejdsevne er det man bruger når det er f.eks. sygedagpenge, fleks og så videre..

Det ene udelukker ikke det andet selvfølgelig, men det kan forvirre i en samtale hvis man bytter rundt på dem;-)
hehe ok så om de kan skrive mere direkte om min arbejdsevne

Takker
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 10:30   #49
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Lille opdatering:

Min sagsbehandler havde min sag med på møde i pensionsafdelingen i går, og den gled lige igennem. Så nu skal den videre til pensionforum (som det vist hedder her i Odense), og det er åbenbart de samme mennesker, der sidder i de to instanser, så min sagsbehandler mente den var så godt som sikker på at gå hurtigt igennem.

Desuden har hun forlænget mine sygedagpenge, da der jo er en pensionssag i gang, så selvom vi når et stykke ind i januar før en afgørelse foreligger, så er jeg sikret rent økonomisk.

Det var dog en dejlig besked at få her dagen før juleaften
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 10:32   #50
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
ja for søren for en positiv udmelding ;-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At være flov over sin tilstand?? sandie86 De Unge 33 08-11-2012 19:12
erklæret fuld arbejdsdygtig på trods af en varig tilstand helmik Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 23-09-2011 00:27
kan ptsd forværre fibromyalgi?? Guldfax Alt det andet 7 28-03-2011 20:42
Forværring af tilstand ved aktivering.... Susanne2412 Alt det andet 10 28-02-2011 13:47
lægen er patientens advokat....? Stella Politik og Samfund 1 06-05-2009 11:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension