K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2012, 14:41   #1
visello
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
visello er ny på vejen
Hjælp/råd og forståelse til revalidering

Hej alle på k10

Jeg søger lidt hjælp/råd og forståelse til revalidering jeg vil gerne søge det og mener selv jeg burde og kunne få det godkendt da jeg har problemer.

Jeg har en hjerneskade der sidder på frontalaperne og derved giver mig inlæringsvanskligheder har været til neuropsykolog undersøgelser et par gange der viser jeg godt kan lærer men det skal bare værer på en anden måde ind nomalt
O

Jeg har haft en revalidering godkendt før men den blev trukket tilbage da de mente jeg skulle blive på det arbejde jeg var på vilket den dag idag jeg står uden arbejde da jeg er blevet fyret derfra på grund af forhøj frahver.

Da jeg var ved neuropsykolog og fik en undersøgelse sagde de jeg godt kunne lærer og passe et arbejde hvis der blev taget højde for mine vanskeligeheder på jobbet/udannelse. Men nede i jobcenteret mener de jeg ikke er istand til og fuldføre en udannelse da de siger det skal være på ligevilkår som alle andre.

Har gemt alle mine ting fra alle de undersøgelser jeg har været igemmen siden første undersøgelse jeg fik lavet og det er os på ders database.

har ikke rigtig nogenskolegang har ikke gået i skole siden 4 klasse men er nu startet op på et skole forløb igemmen min akasse og går rigtig godt dernede de mener godt jeg kan tage en 9 klasse etv 10 på sigt hvis det er nødvendigt

har os stillet et par udannelse forslag op til min sagsbehandler og sagt jeg ville følge hvad der ville være mest realistik og tage udannelse indenfor. Men det er lidt som om de ikke vil hjælpe en videre udover bare og skubbe mig ud i et andet arbejde eller en nem løsning som førtidspension

Har evt nævnt at jeg ville stå stærker på arbejdsmarkede hvis jeg havde en udannelse bag mig da det ikke er nemt og komme ind på noget arbejde ufaglært

så søger lidt råd vad jeg evt kan tage med ned for og overbevise dem at jeg skal ha en udannelse og revalidering med mig. Der er også blevet spurgt om hvorfor jeg skal ha en revalidering med mig hvor jeg ikke kan klarer det på SU etc hvor jeg forklarer jeg skal bruge længere tid på og tage min udannelse ind andre

Tak på forhånd
visello er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 17:49   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Umiddelbart ville jeg også tænke at en revalidering ville passe til dig....men det er jo svært for os herinde at vide når vi ikke kender din sag bedre...

Du skriver at de ikke rigtig vil og de kommer med andre ting....

Måske du skulle skrive en direkte ansøgning om revalidering og når de evt kommer med et afslag...så skal du bede om at få dette på skrift så du kan klage over det...

Specielt hvis du har været godkendt før til en revalidering....så skulle chancerne være store for at du bliver det igen...

Så skriv på et stykke papir at du gerne vil søge en revalidering og aflevere dette stykke papir personligt og husk at få en kvittering på at du har afleveret det...

Når og hvis de igen skulle komme med et afslag....så bed om at få afslaget skriftligt så du kan klage videre over det...

Det er nok mit bedste råd...

Plus fremover så gør alt skriftligt med dem så du har dokumentation på alt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 21:22   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg følger trop med Web her *ss*

Revalidering lyder som en god løsning til dig.

Du har ret og krav på at få et afslag pr skrift med ankevejledning til, men tit slipper de uden om, og giver mundtligt, men søger du pr skrift og skriver at du inden for 14 dage eller 3 uger forventer at få en skriftlig reaktion, så har du nogle beviser ifb en anke på afslag.

Reagere de ikke inden for senest 3 uger så skriv her igen så hjælper vi dig videre *ss*

Men du skal være klar over at man maks kan få revalidering til 5 år, oftest vil de ikke give til mere end 3½. Og mindst skal det vare 18 måneder.
Så at du er i krig med grund-skole via a-kassen er suuuper godt, men netop fordi din hjerne er som den er, vil jeg mene du står stærkt hvis det bliver nødvendigt for dig at klage over at de ikke vil give dig længere tid, end norm til, til at gennemføre.

Er det nødvendigt for dig at tage 9 eller 10 som revalidend inden du påbegynder din endelige udd, vil det skoleforløb foregå på for-revalidering, og der vil ydelsen for de fleste være lavere end selve revalideringsydelsen.

Følger du ikke den jobplan der bliver lagt, vil du omgående ryge på KHJ, dvs består du ikke eksamen, så er det bare ærgerligt, med mindre det er indarbejdet i planen at du skal have ekstra luft til at dumpe, så det er vigtigt at du er opmærksom på det.

Det gælder også fravær, alle udd´er har en % sats man ikke må overstige, overstiger du den, følger du ikke planen, og risikere at ryge af revalideringen.

Dog har du ret til det der heder kortere afbrydelser, dvs hvis du fx brækker benet, så længe lægerne lover at du kan vende tilbage på fuld styrke inden for 6 måneder er det okay fravær. Bliver du gravid (ved ikke om du er m eller k) har du ret til fravær i den forbindelse, også ud over barsel, hvis lægerne siger du skal sygemældes... der gælder de gængse barselsregler *ss*

Du har som udgangspunkt ikke ret til andet ferie end det en KHJ modtager har ret til (før hen havde revalidender slet ikke ret til ferie overhovedet) men for de flestes vedkommende følger man skolernes ferie, og det plejer ikke at være noget problem, men i teorien kan kommunen godt forlange du skal lave noget mens de andre holder ferie, for du har altså ikke ret til lige så meget ferie som skolerne holder.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 08:11   #4
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Hej

I et revaliderings forløb indgår altid et realisme plan - en overvejelse om det er realistisk at indgå et forløb. Ofte ligger der en arbejdsprøvning indenfor området ( tilnærmelsesvis ) til grund for aftalen.

I f.h.t til din situation vil du kunne tage 9 på kontanthjælp og derefter søge at få lagt en revalideringsplan. Ved at vise du kan gennemføre 9 ende uden fravær og fornuftigt resultat ville du vise kommunen at du er klar. Meget fravær taler ikke for at lave et revalideringsforløb.

Mht uddannelse er der jo lavet en mangfoldighed af særmuligheder som måske kunne være egnet for dig og hvor der kan indlægges særhensyn ( det kan du ikke på samme måde på en ordinær uddannelse) . Du virker ung og så må man ikke tage dit gå på mod fra dig. Hvis ikke kommunen vil høre og give dig kvalificeret råd og vejledning så henvend dig til hjerneskade sagen - mener de har socialrådgivning som kan hjælpe.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 08:13   #5
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
http://www.hjerneskadeforeningen.dk/index.php?id=69

hov fandt lige den her.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 12:59   #6
visello
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
visello er ny på vejen
Mange tak for jeres positive svar og rådgivning om tingene der kan hjælpe på min sag.

Jeg vil henvende mig her igen i nærmer fremtid og fortælle jer hvordan det går så i også kan følge med kunne jo være man kunne bruge et par ekstra råd undervejs
visello er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til revalidering mille84 Alt det andet 2 29-07-2013 14:58
Lidt hjælp til forståelse ... Simba2010 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 03-05-2013 08:51
Hjælp søges til forståelse af .. søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-07-2012 00:36
Hjælp til forståelse af revalidering Jeanett Alt det andet 7 02-06-2010 13:51
Forståelse for §§§ iben Spørgsmål ang fleksjob 2 25-11-2008 11:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension