K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2010, 21:45   #31
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa har aldrig været på fuldtid da jeg ikke kan holde til det hverken psykisk eller fysisk, det vil sige det er afprøvet og jo er på kontanthjælp. var bare nysgerrig over timerne da jeg synes at have hørt at flex skulle være mindst 12½time og pension under.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 22:07   #32
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
nej det med 12½ timer er det arbejds skiveren skar betale så det er jo svært at finde job, hvis man yder mindre end de skal betale for ikk,men det beratter ikk til pension,desvære..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 23:48   #33
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa det er vel noget med 2/3 eller noget i den stil med flex men ang pension er da der nogle som har skånejob 15-20 timer pr uge og det er svært at få flex hvis man ikke kan arbejde så mange timer jo pga det med at arbejdsgiver skal betale noget og kommunen suplere "staves" op, er ikke inde i de regler.
Jeg er i arbejdsprøvning for at finde ud af hvor mange timer jeg konkret kan holde til at arbejde også skal der laves en vurdering derefter og finde ud af hvad der så skal ske.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 12:09   #34
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa har haft ca 7 timer i sidste uge også var jeg der kun lige igår for at tage hjem igen efter 5 min pga en meget dårlig mave også har jeg så fri på fredag men er stadig godt træt når jeg kommer hjem orker ingenting, har snakket med min jobkonsulet om det men hun siger bare at jeg jo har fået fri på fredag og mandag også næste uge igen fri om onsdagen efterfølgende men med de 3 timer hverdag, har kun været der 2 gange ud af de 3 timer ellers har jeg kun været der en time eller 2 med lange pauser også alligevel ikke orkede noget når jeg kom hjem, håber kun det er 4 uger jeg skal afsted, for har ikke kræfter til noget som helt er helt udmattet og min tarmsygdom gør det ikke bedre at jeg føler mig så presset og stresset. Har i afbrudt jeres arbejdsprøvning før tid, da i simplethen ikke kunne holde/magte til det også i er kommet videre med jeres sag eller skulle i have endnu en arbejdsprøvning ?
Har journal fra min praktiserende læge, psykolog, neuropsykolog, sygehus, døgninstition jeg har været på at jeg ikke kan klare et ordinært arbejde både psykisk/fysisk og at de se at det bliver FP med skånejob men kommunen vil gerne have mig i flex mindst 25 timer om ugen men det orker jeg bare ikke når jeg ikke engang kan klare min praktik på de 15 timer om ugen.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 13:45   #35
Oraklet
Føler sig hjemme på K10
 
Oraklets avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Lokation: Danmark
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Oraklet er ny på vejen
I 2008-2009 arbejde jeg i Slagelse, og flere af de sygemldte borgere der var hos "os", fortalte om flere arbejdsprøvninger - den længste jeg fik fortalt varede i 4 år - og dengang gik vedkomne på 6 år uden at havde fået noget at vide om ansøgning til pensiom, - flere fortalte om arbejdsprøvninger i 2-3 år!

Så det ser da ud til i er "heldigere" deroppe nord på..
Oraklet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 22:15   #36
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa har skrevet en mail til min jobkonsulet med hvordan jeg havde det med praktiken osv og hun skrev tilbage at hun ville snakke med min sagsbehandler. Min jobkonsulet var jo til møde derude på praktikstedet i torsdags og fik mine dagbogsnotater med sig, så håber da at hun har fået læst den igennem men fik da mail fra hende dagen efter at jeg havde fri om onsdagen men det er der først halvanden uge til da jeg har fri her fredag og mandag så vi er først henne i uge 10 at jeg har fri onsdag og det er vel den sidste uge i min praktik har til den 12 marts hvis det ikke bliver forlænget men det skulle nu ikke undre mig pga kassetænkning desværre, hvis det ikke var fordi at min kæreste køre mig hverdag derned var jeg ikke kommet afsted hvis jeg skulle med bussen, da det kræver for meget af mig magter det ikke. Piv piv piv
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 19:01   #37
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa nu er de 2 uger i praktik da overstået heldigvis, så er vi da halvvejs håber jeg. den første uge havde jeg 7 timer ud af 15 som aftalt og i den her uge har jeg haft 4,5 timer ud af 15 timer har så fået fri her fredag og mandag men som i kan se har jeg ikke mange timer men er det iorden? jeg går jo når jeg kan mærke jeg ikke kan mere den dag men det er jo en arbejdsprøvning så de skal jo se efter hvor mange timer jeg kan holde til og det er ikke mange kan jeg se, så gad vide hvad kommunen finder ud af der skal ske når jeg engang er færdig ja ventetiden er den værste
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 14:46   #38
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, du skal nok passe godt på dig selv, så du kommer igemmen hele periode,det er jo

ikk mange timer du er der ,men hvis man ikk kan så kan man jo ikk, og så det bare at

håbe på der er nok at vuder på,god flytte dag--dage....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 20:58   #39
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa mange tak ja det har været nogle hårde dage, skal starte op imorgen igen i praktik, har fået en mail fra min jobkonsulet, hvor hun spørger til hvordan det går og jeg har skrevet som det var at jeg er godt brugt og træt hverdag orker ingen ting også må vi se hvad det ligger ud med, som jeg kan forstå på mit praktik sted skal jeg kun værer der i 4 uger så har 8 dage tilbage forhåbenlig :-)
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 10:55   #40
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
Så fik man mail fra sin jobkonsulent at hun håbede da godt nok at jeg fik noget mere overskud for jeg havde jo ikke været der i ret mange timer og jo kun 14 dage havde jeg været der. Jeg kender min krop og ved hvad jeg kan holde til og det er ikke ret meget på arbejdsmarket, det ved jeg udemærket godt selv og har været i så mange praktiker og resultatet bliver det samme, så hvornår forstår kommunen det??? skriver dagbor hver hver eneste dag og gjort alle de andre gange også og der står det samme, er så udmattet og smaddet når man kommer hjem at dagen er ødelagt og man ikke laver andet end at sove fra man har fri til man skal møde.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor længe går der? Sascha86 Alt det andet 8 13-05-2013 21:44
Hvor længe... BRANDO Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 19-07-2010 20:14
Hvor længe? Chin Spørgsmål ang fleksjob 2 09-02-2010 16:24
Hvor længe. jose Nyttigt at vide for Førtidspensionister 11 14-05-2009 17:05
Hvor længe malleaa Jeg er kommet i praktik. 10 05-12-2007 10:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension