K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2018, 21:36   #1
Janbing
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Janbing er ny på vejen
Question Ledig og flexydelse

D. 30/5 bliver det afgjort om jeg kan få bevilget flexjob. Mit spørgsmål går på, om man kan være jobsøgende flexjobber og få flexydelse uden at have været i flexjob og hvor længe, der skal gå, førend flexydelse er en mulighed. Jeg bliver 62 1/2 år d. 15/11 og har indbetalt til efterløn.
Janbing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2018, 21:44   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Fleksydelsen beregnes blandt andet på grundlag af dine pensioner og din indkomst. Du kan fx aldrig få mere i fleksydelse end din gennemsnitlige indkomst de sidste 12 måneder før, du starter på fleksydelse. Hvis den beregnede fleksydelse er under 100 kr. om måneden, får du ikke udbetalt noget."

Højeste sats for dig er 203.472 kr årligt, dvs 16.956 kr (andre faktorer kan muligvis gøre tallet lavere).
Hvis du kommer fra ledighedsydelse på 11.282 kr før skat som ikke-forsørger, så vil din fleksydelse MAKS kunne udgøre 11.282 kr før skat.
Har du derimod haft 12 mdr ansættelse i et fleksjob inden, hvor man får MINIMUM 18.260 kr før skat (flekslønstilskuddet hvori løn fra arbejdsgiver modregnes med 30%), så kan du blive berettiget til mere i fleksydelse.

De oplysninger er fundet her inde:
https://www.borger.dk/pension-og-eft...%20fleksydelse

Vil anbefale dig at kontakte udbetaling danmark for at høre nærmere.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2018, 00:32   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mener du ledighedsydelse?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2018, 12:32   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ud fra at alderen blev nævnt, og det med efterløn, antog jeg at der var tale om fleksydelse, efterløn for fleksjobbere

Hvis spørgsmålet går på om det er muligt at komme i et fleksjob efter at være startet på efterløn:
"Du må gerne arbejde, mens du får fleksydelse. Hovedreglen er, at en times arbejde giver en times fradrag i fleksydelsen. Hvis du arbejder mere end 128 timer i en kalendermåned, udbetales der ikke fleksydelse for den måned.

Du har ikke ret til fleksydelse, hvis du arbejder i:

- et fleksjob
- din ægtefælles selvstændige virksomhed
- en virksomhed, der er bortforpagtet af dig eller din ægtefælle.

Det præcise fradrag i din fleksydelse afhænger af, om du får en timeløn, eller om du fx får udbetalt et fast beløb for at udføre et stykke arbejde (dvs. ikke får løn for et bestemt antal timer)."

Men ja, fra du bliver visiteret til fleksjob, og til du enten får fleksydelse (går på efterløn) eller kommer i fleksjob, vil du få ledighedsydelse.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2018, 13:47   #5
Janbing
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Janbing er ny på vejen
Tak for svaret, men
Spørgsmålet går på, om jeg SKAL have arbejdet i flexjob for at få flexydelse.
Jeg er klar over, at jeg vil få ledighedsydelse, indtil jeg evt. får et flexjob.
Janbing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2018, 13:49   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Janbing Se meddelelser
Tak for svaret, men
Spørgsmålet går på, om jeg SKAL have arbejdet i flexjob for at få flexydelse.
Jeg er klar over, at jeg vil få ledighedsydelse, indtil jeg evt. får et flexjob.
Der står ikke på borger.dk at der er et krav.
Men din fleksydelse vil (som jeg forstår det), være højere hvis du har været i arbejde inden.


https://star.dk/da/Ydelser-og-ferie/...eksydelse.aspx
"Man kan få fleksydelse i op til 5 år før folkepensionen. Fra 1. juli 2018 bliver perioden dog gradvist kortere indtil 3 år før folkepensionen. Som yderligere betingelser skal man:

Betale fleksydelsesbidrag
Være visiteret til et fleksjob og have været det i mere end 3 måneder
Som hovedregel have betalt fleksydelses- og efterlønsbidrag i sammenlagt 30 år
Være fyldt 60 år, men ikke nået folkepensionsalderen. Fleksydelsesalderen bliver dog gradvist forhøjet til 64 år fra 2014 til 2023
Have indberettet værdien af pensioner
Have bopæl i Danmark eller i et andet EØS-land."
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension