K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2010, 14:49   #91
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Well

Det var Schlütter regeringen, der indførte sats-puljen tiltrådt af alle på nær enhedslisten. Den pulje gør vel alt andet lige at de svageste har betalt og bidrager med en lille mia.

For øvrigt kan der i satspuljen ydes støtte til ting der ikke efter min mening direkte vedrøre de svageste.

jf. b.la. her om mødremødet, som altså også DF har støttet at de udsatte skulle betale.

http://www.radikale.net/benn-christe...-holbergskolen

Hvorfor det skulle være en sag for de svageste at dække har jeg svært ved at se.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 15:00   #92
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
nu var det jo ikke ligefrem krise dengang
Der var krise i det meste af Nyrups regeringstid ( 1993-2001 ).
Nyrup overtog en kæmpe arbejdsløshed efter Schlütter regeringen. Jeg mener arbejdsløsheden toppede i 1994 med 350.000 registrerede ledige.
Men det er rigtigt Nyrup formåede at få arbejdsløsheden ganske betragteligt ned. Det gjorde han med et trylleslag. Han indførte overgangsydelse , så man kunne trække sig tilbage fra arbejdsmarkedet som 55 årig hvis man ellers var efterlønsberetiget ( hvilket næsten alle ældre medarbejdere var i 90'erne ).
Da det ikke hjalp nok i første omgang , satte han senere aldersgrænsen ned til 50 år. Derefter dykkede arbejdsløsheden , men det var ikke et udtryk for at krisen var vendt. Dykket kunne udelukkende tilskrives indførelsen af overgangsydelsen , en indførelse der i sig selv var udtryk for at landet var i dyb krise. Den registrerede arbejdsløshed var alle årene betragteligt højere end den er i dag , også efter indførelsen af overgangsydelsen , og det var ikke nemt at finde arbejde , tværtimod.

Sidst redigeret af halse; 21-05-2010 kl. 18:32.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 17:55   #93
Dan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
Dan er ny på vejen
Det bliver nu spændende at se om VK har tænkt sig at bryde satspuljeforliget....for sker det...ja så bliver der ikke mange forlig man kan regne med fremover...
Dan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 03:30   #94
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
jeg vil tihvertifal nyde, hvis en ny "rød" regering blev afhængig af enhedslistens stemmer for at få flertal. Det vil måske fjerne risikoen for at de radikale og højredrjede s'ere får for meget magt.....
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 15:26   #95
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dan Se meddelelser
Det bliver nu spændende at se om VK har tænkt sig at bryde satspuljeforliget....for sker det...ja så bliver der ikke mange forlig man kan regne med fremover...
En regning
det bliver en blok politik som vi har i dag
bare rød farve
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 17:54   #96
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg har ikke set en eneste meningsmåling hvor rød blok er i nærheden af et flertal , så det tror jeg ikke man skal håbe/frygte alt efter hvor man står politisk.
Desuden har DF i alle foregående valg siden deres dannelse fået flere mandatter end meningsmålingerne forudsagde , formentlig fordi der er en gruppe vælgere der ikke vil stå ved at de stemmer på dette parti.
Hvis regeringens nuværende flertal smuldrer er der en stor risiko for vi får en endnu mere højreorienteret regering end vi har nu. Nemlig en VKR regering , i værste fald støttet af liberal alliance.
Samfundets svage skal til hver en tid foretrække et VKO flertal frem for ovennævnte.
Det er som om nogle har glemt at 2 af de nuværende oppositionspartier er borgerlige partier der begge ligger et godt stykke til højre for DF.
Hvis det stod til V , K og R ved regeringsdannelsen i 2001 havde de dannet regering sammen. Men heldigvis forlangte DF at de radikale skulle holdes uden for en borgerlig regering , et ultimatum de har holdt fast ved siden. Og da de radikale ikke har kunnet levere de nødvendige mandatter har regeringen været nødt til at støtte sig til DF lige siden.
Jeg har ikke meget godt at sige om DF , men at de har holdt de radikale uden for politisk indflydelse er vi mange på venstrefløjen der er taknemmelige over. En VKR regering vil absolut være et skridt til højre frem for den nuværende VK regering baseret på DF's mandatter.
En S-SF-R regering finder jeg ikke sandsynlig. Heller ikke selv om SF efterhånden har bevæget sig ind på den politiske midte. De radikale befinder sig langt ude på den politiske højrefløj , særligt på social og fordelingsområdet hvor de er endnu mere asociale end Venstre.
SF's ledelse tror jeg er villige til at accepterer et næsten hvilket som helst asocialt forslag , hvis bare det sikre dem en ministertaburet , men deres bagland vil springe luften.
Og Enhedslisten vil gøre situationen endnu mere håbløs for sådan en regering. Den vil ikke overleve den første finanslov.
En SR mindretalsregering er tilgengæld en mulighed. Men en VKR regering virker stadig mest sandsynlig , og er efter min mening yderst skræmmende at tænke på.

Sidst redigeret af halse; 22-05-2010 kl. 18:01.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 18:01   #97
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hvor vil de egentlig tage satspuljepengene fra hvis overførselsindkomsterne ikke skal stige de næste 2 år, Satspuljen bliver jo finansieret ved at overførselsindkomster ikke stiger i fuld takt med prisudviklingen. 0,3% af stigningen går til satspuljen.

Og hvis der ingen stigninger er i overførselsindkomsterne, så er der heller ikke nogen 0,3% til satspuljerne, eller har de tænkt sige at de vil skære overførselsindkomsterne ned med det der ellers skulle betales.

Satspuljeordningen blev etableret i 1990, hvilket reelt betyder at overførselsindkomsterne har mistet 5,7% af deres reelle værdi siden da.

Og jeg har personligt ikke mærket noget til at satspuljen skulle "reserveres til særlige tiltag på social-, sundheds- og arbejdsmarkedsområdet med henblik på at forbedre vilkårene for modtagere af overførselsindkomster og svage grupper i samfundet".



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 18:11   #98
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
som jeg forstår dk så vil du røre ved udlands bistanden så det ikke går ud over de fatiste fp og komunerne ja ned med en ulands bistand tænk på danmark og vores der mgl før vi tænker på andre abre for at se godt ud
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 19:02   #99
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Satspuljeordningen blev etableret i 1990, hvilket reelt betyder at overførselsindkomsterne har mistet 5,7% af deres reelle værdi siden da.

Ragdoll

Ja , og inflationen har i de sidste 12 måneder ( seneste opgørelse april 2010 ) været på 2,4% og er desuden i stigende trend. Men lad os bare sige den holder sig på de 2,4% de næste 24 måneder. Så vil overførselsindkomsternes købekraft yderligere have tabt 4,85% alene på de 2 år som så skal lægges oven i det allerede eksisterende efterslæb , som iøvrigt ikke længere "kun" er på 5,7% , men siden er steget til 6,17%. Hvis jeg ellers kan regne rigtigt , og det mener jeg nok jeg kan
Jeg ved ikke hvor regeringen vil tage pengene til satspuljeordningen fra. Men jeg tror ikke de vil skære yderligere i overførselsindkomsterne , selv om man aldrig kan vide sig sikre med denne regering.

Sidst redigeret af halse; 22-05-2010 kl. 19:09.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 10:31   #100
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg også lidt lige glad om det rød eller blå blok
forskellen er alså ikke så stor som folk tror
når man trækker plus og minus op
bare de radikale bliver holdt ude.
kommer nok aldrig til at forstå nogen kan stemme på det parti.
de er alså bedre vidende end alle andre.
måske er det netop den type der stemmer på dem
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løkke på rov hejhejhej Politik og Samfund 9 06-10-2013 17:03
Løkke erkender Webmaster Politik og Samfund 4 14-01-2013 22:22
Lavere regulering af overførselsindkomsterne kan være varige halse Politik og Samfund 20 27-08-2012 13:44
Kommission vil barbere overførselsindkomsterne @PerChr Politik og Samfund 2 13-05-2008 15:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension