K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2011, 07:52   #1
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Hvor står jeg i forhold til arbejdsmarkedet?

Hej alle. jeg er ny her på k 10. Jeg har kigget meget med herinde og nu prøver jeg.
Jeg har været igennem et længer sygeforløb med dårlig ryg, er blevet scannet og videre til tværfagligt rygteam. Konklusionen er slidgigt og proturtioner med udstråling hovedsageligt i højre ben. Lægen har noteret i journalen at han foreslår skånejob og 20 til max 30 timers arbejde om ugen. Det er stort set osse der jeg selv er. Dog ved jeg jo reelt ikke hvad jeg kan klare. Jeg tænker fleksjob men samtidigt skal man jo næsten ha en flyver i hovedet, for at det kan komme på tale. Hvertfald er jeg rimelig utryg ved jobcentret. Der er kun en dagsorden og det er hvordan de får mig ud af sygedagpengene?
Hvis der er nogen der har gode ideer til hvad jeg skal gøre/forvente overfor kommunen så skriv endelig

Mvh
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 08:25   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hvad du kan forvente, kommer jo an på hvad lægen også mener omkring behandlingsmuligheder, kan du evt. hjælpes med dine smerter eller vil træning af din ryg forbedre din tilstand, skal det være afklaret også. Din tilstand skal som udgangspunkt være stationær og uden behandlingsmuligheder før man ved hvor det kan bære hen.

Jeg tror din kommune måske vil kigge på en revalideringsmulighed til et lettere og mere skånsomt job først, eller også forsøge sig med de sociale ordninger der er omkring mentor, en hjælper på jobbet, hjælpemidler på jobbet m.m og så få dig i ordinært arbejde med skånehensyn.

Men du skal nok regne med, at komme i arbejdsprøvning og resultatet af den afprøvning vil så afgøre om det bliver ordinært arbejde med skånehensyn, revalidering, fleksjob eller pension.

Det er ikke til at vide hvad kommunerne gør og vil - men personligt, i din sag, så mener jeg det "lugter" mest med en revalidering.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 08:42   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Spicallægen skriver skånejob altså mener han der skal tages hensyn det jo meget godt ,men udtagelsen 20 til 30 timer forstår jeg slet ikke at han har skrevet for det skal jo evt først afprøves.

Det jo helt forskelligt hvor meget belastning og smerter man kan klare,og det skal vise sig i arbejdsprøvningen,hvis du skal i sådanne en.

Jeg kan forestille mig at man vil gøre alt for at få dig op på 30 timer med den erklæring.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 08:49   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du kan arbejde 30timer uden skånebehov hedder det ikke fleks job, så hedder det deltid.

Sidst redigeret af jjsonn; 05-10-2011 kl. 12:13.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 10:49   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
man kan få flexjob på 37 timer. og flexjob er jo altid 37 timer.dertil kommer hendsyn osv.og 37 kan jo betyde= 20 timers arbejdevne troer jeg de kalder det
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 16:21   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
fleksjob er ikke 37 timer, for så kunne de godt nedlægge det
nej du får løn op til 37 timer
hvis alså du havde 37 timer inden du kom på sygedagpenge
ellers er det rigtig man kun kan få deltid
så lade være med at være på deltid inden du ryger på sygdagpenge
Man ved så aldrig hvornår man bliver syg

Men det er rigtig der er stor forskel på timer
alså om de er effektive
så nogen kan faktisk godt være på en arbejdsplads i 37 timer, men deres effektive timer
er måske ikke mere end 20 timer

men når en læge skriver 30 timer, så bliver det også det kommunen arbejder udfra.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 20:26   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
fleksjob er ikke 37 timer, for så kunne de godt nedlægge det
Jo, som udgangspunkt er et fleksjob på 37 timer.

Nedsat tid er blot et ud af mange mulige skånehensyn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2011, 11:32   #8
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
tak

Tak for alle jeres svar. Det er min egen læge der vurderer at på baggrund af at, der ikke er mere og gøre, at 20 til max 30 timer er realistisk. Det er ingen hemmelighed at jeg selv mener at jeg skal afklares. Måske med henblik på fleks. Jeg tvivler stærkt på at, en arbejdsafklaring vil kunne få mig tilbage på det ordinære arbejdsmarked. Min træning ved fys handler om en tålelig hverdag og ikke om hvorvidt jeg kan klare et arbejde.
Men endnu engang, tak for alle jeres besvarelser. En utrolig effekt det har at blive lyttet til. I modsætning fra de bemærkninger der kommer fra jobcentret. Bla. at "der er jo mange der går på arbejde med ondt i ryggen"
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2011, 22:47   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsensupp Se meddelelser
Men endnu engang, tak for alle jeres besvarelser. En utrolig effekt det har at blive lyttet til. I modsætning fra de bemærkninger der kommer fra jobcentret. Bla. at "der er jo mange der går på arbejde med ondt i ryggen"
Ååh ja, og ofte fejler de da også selv et eller andet, som lige passer til lejligheden, og "se, jeg kan jo passe et arbejde".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 10:07   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Men så må man jo bare sige det modsatte, at der er mange der er på pension, netop pga dårlig ryg!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor står jeg drivhus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-02-2013 15:36
Hvor står jeg lige nu???..... Zippel Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 22-01-2012 07:20
Hvor står jeg nu :)? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 26 18-01-2012 01:45
ved ikke hvor jeg står jsm77 Alt det andet 23 24-11-2011 10:32
hvor står jeg majeli Alt det andet 15 12-03-2008 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension