K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2011, 08:31   #21
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Gider du læse vores indlæg?

Vi skriver, alle som en, at det er meget svært, hvis der INGEN skånehensyn, er udover tid...!

Hvis du ingen skånehensyn har (udover tid), og kan arbejde 20-25 timer om ugen, så er du på grænsen til selvforsørgelse, og så får du hverken revaliderng, fleksjob eller førtidspension...

Hvis der er personer som bliver visiteret til et fleksjob som er over de timer, så vil jeg æde min hat på at de har MASSIVE fysiske og/eller psykiske skånehensyn...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 09:35   #22
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Enig med Ricky.

Og ja, det kan da godt lade sig gøre at få et fleksjob på f.eks. 37 timer, men oftest er det jo bare sådan, at det skånebehov som folk har brug for, er netop nedsat timetal.

Men hvis man f.eks. har at gøre med en spastiker, som er fuldt ud i stand til at være på en arbejdsplads 37 timer om ugen, men som bare gøre tingene halvt så hurtigt som alle andre, jamen så vil man kunne få et fleksjob på 37 timer om ugen.

Men det er nu fåtallet, som sagt er det oftest nedsat timetal som er det væsentlige skånebehov...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 10:29   #23
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Gider du læse vores indlæg?

Vi skriver, alle som en, at det er meget svært, hvis der INGEN skånehensyn, er udover tid...!

Hvis du ingen skånehensyn har (udover tid), og kan arbejde 20-25 timer om ugen, så er du på grænsen til selvforsørgelse, og så får du hverken revaliderng, fleksjob eller førtidspension...

Hvis der er personer som bliver visiteret til et fleksjob som er over de timer, så vil jeg æde min hat på at de har MASSIVE fysiske og/eller psykiske skånehensyn...
Her er jeg enig hvis folk godkendes flex på højt timetal så vil de typisk arbejde i lavere tempo, have skånehensyn i form af f.eks løft, højde m.v og skånehensyn med den rigtige bordhøjde, siddestilling m.v
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 15:06   #24
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Hej Bina

Hvilken slags arbejdsprøvning har du været i ?
Er det realistisk arbejde som findes ude i firmaer eller useriøs arbejde. Et medlem har beskrevet sin ubrugelige ’klippe klister collage-afprøvning’ sådan på K10:

Du får en stak blade.. et stk karton og så lige et par tusser .. en saks og noget lim.. og så skulle du være klar til opgaven..

"Hvordan går du til opgaven... målrettet.. eller sidder du og falder i staver over en eller anden artikel .. kan du klare sådan en bunden opgave... klasker du bare nogle billeder på med noget lim eller er du omhyggelig med dit arbejde.. også selvom det tager laaang tid"

Ude i den virkelige arbejdsverden ville du også få stillet en arbejdsopgave som skulle laves.. og evt klares på et par timer ..eller mindre..


http://www.k10.dk/showthread.php?t=19515&page=4 indlæg #38

Hvis din arbejdsprøvning var lige så urealistisk er det måske muligt at klage.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 02:28   #25
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ricky du skriver: >>>>Vi skriver, alle som en, at det er meget svært, hvis der INGEN skånehensyn, er udover tid...!<<<<

Men du skriver også dette:

Du nævner ikke noget om du har andre skånehensyn en nedsat tid til ca. 25-30 timer... Har du ikke det, så bliver det ALDRIG til en fleksjob... Beklager. Kan godt se at du skriver der er flere diagnoser i spil men...


Og en anden bruger skriver:

det jeg fik at vide af sb var at hvis jeg kunne arbejde omkring 20 timer uden skånehensyn kunne jeg ikke få flexjob - men ville blive henvist til at finde arbejde på alm. vilkår på nedsat tid - og så klare mig med det.


Sååå, hvor SVÆRT er det at huske hvad man selv skriver... -eller læse hvad andre skriver? Og selvfølgelig står jeg inde for det jeg skriver


Men problemet er vel, at jeg - netop - gider at læse Jeres "propaganda"



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 03:03   #26
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Propaganda?

Hvad hulen mener du?

Hvis der kommer en ansøgning til fleks, hvor der står noget lignende: "Borger x kan ikke arbejde mere end 22½ timer per uge, derfor søges der fleks"

Så kommer der intet ud af det... Det vi efterlyser her, er jo at der ern FORKLARING på det nedsatte timetal... hvor forklaringen jo så højst sandsynligt er lig med skånehensyn....

Vel er der mennesker som kører fuldtid i deres fleksjob, men som jeg sagde, og der også er sagt af andre i denne tråd, så har de garanteret betydelige skånehensyn med hensyn til hvordan de arbejder mens de er på jobbet... Igen, det er det vi efterlyser i den sag i denne tråd...

Forklar lige hvorfor du mener at der køres "propaganda"? Jeg har lavet mange fleksvurderinger i mit tidligere job, og laver dem stadig, bare fra den anden side af bordet nu... Hvad skulle jeg/vi propagandere for/imod...

Vi fortæller hvordan tingene hænger sammen i den virkelige verden, og hvordan der vurderes ude i kommunerne...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 09:31   #27
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ricky bare opgiv det, Multe er udenfor normal eller pædagogisk rækkevidde, og er fast besluttet på at se alle os, som har en eller anden kontakt med kommunen som rene monstre, uanset hvad vi skriver, så vil Multe kun læse det, som Multe har lyst til...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 09:39   #28
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
LOL

Han/hun skulle da først være nervøs og sur, hvis der ikke var sådan nogle som os 2, som modpol til den manglende faglighed der florerer som en virus i visse kommuner...!


LOL, det er dejligt med en god griner her om morgenen
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 10:03   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Ricky bare opgiv det, Multe er udenfor normal eller pædagogisk rækkevidde, og er fast besluttet på at se alle os, som har en eller anden kontakt med kommunen som rene monstre, uanset hvad vi skriver, så vil Multe kun læse det, som Multe har lyst til...
Ja nogen skulle nok sætte sig lidt i hvilken regler som en kommune arbejder efter.

som min læge sagde i går, det er helt umenneskeligt du ikke har fået din pension endnu.
Ja men når man har 9 forskellige ting, skal alle punkter lukkes ned
med ingen behandlingsmuigheder.
det tager tid og grunden til jeg ikke har fået fleks eller pension endnu.
min sag ligger hos lægekonsulenten for 5 gang
derfor kan jeg heller ikke se man kan få fleks, med en smule nedsat tid og uden andre skånebehov
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 10:58   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja nogen skulle nok sætte sig lidt i hvilken regler som en kommune arbejder efter.

som min læge sagde i går, det er helt umenneskeligt du ikke har fået din pension endnu.
Ja men når man har 9 forskellige ting, skal alle punkter lukkes ned
med ingen behandlingsmuigheder.
det tager tid og grunden til jeg ikke har fået fleks eller pension endnu.
min sag ligger hos lægekonsulenten for 5 gang
derfor kan jeg heller ikke se man kan få fleks, med en smule nedsat tid og uden andre skånebehov
Din sag går ud på kun en, at kommunen fifler med den, fordi du er selvforsøgende.
Jeg tror hellere ikke på , at den vil betale for dit bosted meget længere i fremtid.

Din sag er kommunens kassetænkning, ikke andet.

Hvis du har 9 diagnoser, så må det være mere end rigeligt med de halve af dem, for at lukke din sag.

Har du virkelig tillid til alt det du blive spist af med?

Har du klaget over alt dette fup i din sag? Hvis ikke så synes jeg, at det er på tide at gøre noget ved din sag MTVRV1.

Held og lykke.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
arbejdsevne ash Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 07-07-2011 10:29
Arbejdsevne: 3 timer pr. uge - afslag på pension zuza Det er da strengt ! 8 27-10-2009 16:36
Fra arbejdsevne Vim Alt det andet 2 13-08-2008 23:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension