K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2011, 22:39   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Sagsbehandlingstider fra rp - pensionsnævnet.

Hejsa,

Jeg "sidder" og venter på min ressource profil til partshøring fra kommunen. Denne bliver udfærdiget af en person som har dette til speciale og som jeg ikke kender.

Jeg bor i Stor. Kbh. så det er ikke fordi at det burde være en "Aha oplevelse "for K10 medlemmerne !! Er det det må I lige sige til

Nå men i slutningen af december, fik jeg efter seneste "behandling" ved lægekonsulenten flg. "formidable" besked fra min seneste og 5´te sagsbehandler (siden 2008):

"Jeg må oplyse dig om, at din sag først kommer i pensionsnævnet først i februar, da der er helt fyldt op i januar måned. Når den er indkommet i februar måned, vil der gå højst 3 måneder før du har svar."

Så tænkte jeg fint nok, det er jo lige om hjørnet !! og i starten af januar fik jeg sendt opdaterede oplysninger til rpén som åbenbart var gået tabt siden 2009, det var vel så også godt nok så de kunne blive opdateret med det samme .

Min sagsbehandler skrev så som flg:

"Din sag er overgået til specialfunktionspersonen i Jobcentret som er XXX. Det er hende, du herefter skal henvende dig til angående din førtidspensionssag.

Jeg ønsker dig det bedste fremover."

Okay, hmmm.

I slutningen af januar skrev jeg til "specialfunktionspersonen" om status om og hvornår jeg kunne forvente rp. til partshøring.

Hun svarede så som flg.

[B]"Vi har fra voksenteamet fået overdraget din sag om førtidspension. Vores opgave er, at vurdere om der er grundlag for at indstille til Social Service at sagen overgår til behandling af sag om førtidspension.

Vi behandler sagerne i den rækkefølge de indgår og vi skal orientere om at der kan være op til 5 måneders behandlingstid.

Vi beder om at der udvises forståelse for vores behandlingstid, idet mange henvendelser kan betyde at sagsbehandlingstiden yderligere øges.

Du vil modtage brev fra jobcenter, når din sag er færdigbehandlet og sendes til partshøring."
[B]

Hvilket er en standard skrivelse antager jeg. Jeg talte med vedkommende lige efter hun overtog min sag, da jeg blev desperat for at vide om det var en §17 eller §18 de havde gang i. Hun mente det var en §18, men på det tidspunkt havde hun ikke "set" min sag.

Nå men så i starten af denne uge blev jeg usikker og utålmodig, tænk sig hvis jeg lå i rendestenen, who cares ??

Så jeg skrev til min tidligere sagsbehandler om hvordan processen var i min kommunen og hvad jeg kunne forvente, hun skrev så som flg.:

"Jeg kan ikke gøre noget ved din sag herfra – det er XXX du skal kontakte.

Men jeg kan oplyse dig om, at du vil få ressourceprofilen til partshøring inden sagen sendes til pensionsnævnet. Der er ventetid, da der er mange sager pt. og pensionsnævnet kun kan behandle x-antal sager af gangen."


Jeg tør jo ikke kontakte XXX, men skal jeg vente med det til om 4 -5 mdr. ? Er det først der jeg modtager rpén til partshøring ?

Og så skriver min tidligere sbér at der er ventetid ved PN, men er det ikke der at det max må tage 3 mdr ?

Jeg er fuldstændigt og completelig i vildrede om hvad jeg skal gøre ??

Troede jeg var ved vejs ende og nu fatter jeg nada og jeg tør ikke rykke nogle.

Ser frem til at høre fra jer
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 04-03-2011 kl. 22:45.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 22:59   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de har 3 måneder fra den dag din er kommet til pensionnævnet og det din sag ikke endnu
samt du først skal have din sag til partshøring
den periode du er inde i kan jeg godt forstå er nervepinende
det er jo hele din fremtid det drejer sig om
men desværre er der ingen lov som siger hvor længe de må bruge
samt det jeg kender til din sag, kan jeg ikke rigtig nogen muligheder for behandling
eller noget andet der kan bringe dig tilbage på arbejdsmarkedet
heller ikke i form af flexjob
så krydser fingre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 23:13   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg bliver så mere "majestætsfornærmet" over at man ikke briefes ordentligt om det videre forløb og hvordan man står i henhold dertil. Var man til en job samtale eller lønforhandling skulle man nok for at vide hvornår man får svar og hvordan man står i henhold dertil.

Jeg står så nu på en lavere rangerende plads i det danske samfund og man giver ikke klart svar, jeg syntes det er utilgiveligt at jeg skal være i vildrede, når jeg stiller et åbenbart spørgsmål ?? Stakkels dem der ikke kan det.....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lange sagsbehandlingstider phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 0 02-03-2009 14:12
Sagsbehandlingstider i strid med Menneskerettighedskonventionerne jomfruen Politik og Samfund 0 14-01-2009 18:22
Sagsbehandlingstider sagsbehandlingsgaranti superhoax Alt det andet 4 31-10-2008 04:51
Ankestyrelsens sagsbehandlingstider zuza Nyt om loven 0 24-07-2007 21:53
Om lange sagsbehandlingstider zuza Et godt link! 0 22-06-2007 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension