K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2017, 00:13   #11
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Tak NORD .Han sige også i dag han vil gå med de papier fra lægen til kommunens social læge

Hvem skal jeg søge agtindsigt af er det job konsulent fra job centar

NØRD du skal vide du hjælper mig maget,og 1000000000000 gange TAK

Er ikke sikker at lægen vil sende nu erklæring hun pleje at sige det kommune der skal søge om det,men vil prøve at ringe til hende i morgen

Har ringet til lægen hun kan ikka ser hvad stå i læge erklæring forde de er sendt til kommunen,kan du sige hvordan jeg skal søge aktindsigt
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2017, 10:32   #12
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Nørd har linket til skabelon for aktindsigt. Den skal adresseres til dit jobcenter.
Jeg plejer bare at sende den via e-boks til kommune. Herinde plejer de at anbefale at du printer 2 eksemplarer, møder op på jobcenter og afleverer den ene og beder dem om at skrive under på den at de har modtaget et eksemplar.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2017, 14:51   #13
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ja, som Hut skriver skal du bare printe den ud i to eksemplarer og udfylde dem og gå ned til skranken og aflevere den ene og få underskrift og stempel på den anden.
Alternativt udfylder du den på computeren og sender den via digital post.

Uanset hvordan du vælger at gøre behøver du ikke at stile den til nogen bestemt det er kommunens eget problem, skriv evt. Til jobcenter og kommunens adresse.

Jeg har svært ved at forstå hvad han mener med det men mon ikke at han vil bede om at få lægekonsulentens mening om din sag.

Medmindre der er tale om noget bestemt lægen skal lade gå videre til kommunen her og nu, så skal hun vel som sådan heller ikke sende en blanket her og nu.
Du skal bare være sikker på at din læge ved hvordan du har det og at lægen bakker dig op, så hvis kommunen pludseligt anmoder om en blanket så kommer lægen ikke til at skrive et forkert svar fordi hun ikke ved hvordan du har det.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2017, 15:51   #14
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Lægen kunne desvære ikke ser var der stå i lægeerklæring,forde det er sendt til kommunen,der jeg var ikke sikker hvad der stå i den sige jeg til jobcenter konsulent jeg skal have ny læge erklæring men nej sige han vil gå med den han har og vise social lægen.Hvis det noget mere skal indhæntes hos lægen vil han informere mig om det
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2017, 18:56   #15
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Nu søger du den aktindsigt og når du får papirerne skulle du gerne fra kommunen få en kopi af de attester som lægen har sendt til dem.

Du kan ikke gøre noget ved hvad der er sket i fortiden, men kan evt. bede lægen om at få en kopi af samtlige attester hun sender til kommunen fremover hvis det er muligt.

Men umiddelbart lyder det lidt mærkeligt at attester sendt til kommunen ikke ligger i din journal.

Du kan også søge aktindsigt hos læger og på hospitaler hvor du har været patient.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf
http://www.k10.dk/media/skema/aktind...vejledning.pdf

Problemet er bare at jeg har læst om nogen som har søgt aktindsigt hos egen læge som skulle betale for hvert enkelt stykke papir der blev printet ud og det var dyrt da der jo står mange ting i den journal.

Men start nu med aktindsigten hos kommunen og læs sagen igennem og find ud af om du mener at indholdet beskriver din situation eller ej.

Hvis sagen er fint belyst er alt jo godt indtil nu og hvis ikke må du så udtænke hvad der skal ske, du kan jo igen spørge herinde og få råd når du ved hvordan situationen ser ud.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2017, 19:09   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Attester bestilt og betalt af kommunen er kommunens ejendom og ligger i journalen. Den skal hentes via agtindsigt på jobcenteret
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2017, 01:24   #17
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Forstår ikke hvad du mener Gisne.
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2017, 08:25   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Gisne mener formodentlig at du får kopi af alle attester når du søger aktindsigt hos kommunen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2017, 12:27   #19
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Har lige været til møde med socialrådgiver.Han vil søge en specifik lægeerklæring og virksomhedpraktikant vil mig op i 5 timer selvom jeg sige til hende at jeg har prøvet det før noget tid siden hvor det
er også siddende stillinger og jeg kan ikke klar mere end 2-3 timmer.De vil ikke høre hvad jeg sige .HVAD SKAL JEG GØRE
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2017, 15:42   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære goga.

Du skal gøre følgende:

1. søge aktindsigt ved kommunen ved at afleverer eller sende til din sagsbehandlers mail-adresse, hvis du har den.

Hvis du afleverer den personligt på kommunen beder du om en kvittering med hjem.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt. hvor du også skriver i ansøgningen, at du beder om "JOURNALLISTEN"

Læs lidt om det her:
https://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Nu skal du i virksomhedspraktik.

Socialrådgiveren eller jonkonsulenten ønsker du skal være der 5 timer.

Du oplyser, at du har tidligere forsøgt men du kun kan i 2 - 3 timer

Altså forsøger kommunen at presse dig OP i timer.

Men hvis du søger aktindsigt, så må der stå noget om skånehensyn og tidligere antal timer, du har kune klare.

Derfor SKAL du søge aktindsigt, ellers ved du ikke hvad de skriver om dig.

Senere, hvis de kræver, at du skal starte med 5 timer, så må du ikke lade dig presse, eller tage mere smertestillinde medicin, end lægen har ordineret dig.

Men når du ikke kan klare mere, så venligt siger du, at nu går du hjem, fordi du ikke kan klare mere.

Men det er vigtigt, at du altid møder op, ellers stopper de forløbet og så kan du begynde forfra.

Har du ikke en ven, familie der kan hjælpe dig videre i sagen?

Fordi det er meget svært at være alene om en sag med kommunen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension