K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2014, 03:57   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Borgere løber panden mod en digital mur!

Størstedelen af den personlige kontakt mellem borger og myndighed bliver udskiftet med selvbetjeningsløsninger på borger.dk. Men kun 47,4 procent af de ansøgninger, danskerne har forsøgt at udfylde på borger.dk, er blevet gennemført, og de digitale løsninger kritiseres for at være for dårlige.

Jeg er ret enig, for jeg har dæleme også oplevet fejl på fejl på fejl, ikke kun på borger.dk, men alle steder. Tror endda de fleste har prøvet når SKATs hjemmeside teer sig.

http://www.b.dk/nationalt/borgere-lo...en-digital-mur
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 14:26   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det som mest irriterer mig, er at nu hvor alt er blevet digitaliseret, at det er et KRAV at man skal bruge java.
Java er noget værre lort, og det volder selv problemer for en garvet PC bruger.

det er under alt kritik.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 14:09   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er ved at gå i bro over alle de digetele tiltage vi skal være med på,eller retter de "ting" vi skal på nettet,jeg ved jeg har misset noget jeg skulle/skal eller kan kikke med på ,men jeg kan ikke huske hvad det hed,så håber det en mulighed og ikke endnu et KRAV

jeg er ved at drukne i alle de fantastiske muligheder der er på nettet for ledige.
Jeg kan ikke huske alle de sider og hvad jeg skulle på dem,alt skal oveni have en kode

Lige nu har jeg mere end rigligt i Jobnet og flex nyhedsbreve,men jeg ved der var mere jeg skulle kikke ind på - men hvad mon det var ?
svar endelig ikke på det for jeg magter det bare ikke
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 18:59   #4
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg er glad for muligheden for at bruge borger.dk det gør det noget nemmere for mig så skal jeg ikke bruge tid på tale i telefon. Jeg er ikke ret god til at tale med mennesker i telefonen jeg ikke har set før. Det skal og være meget præcist det jeg skal sige. Den anden dag skal jeg ha en akut tid ved tandlægen og det er nemt nok de ved hvem jeg er og mit forløb hos dem. alle andre steder for min mor lov til.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 23:55   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Naturlig vis er der mange fordele ved det men for sådanne nogle som mig er det svært og dem er slet ikke kan er det endnu mere besværligt ,for de skal i kø på job centrene og borger servis for at få hjælp til look sig ind og på de forskellige steder der forlanges.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 01:03   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Størstedelen af den personlige kontakt mellem borger og myndighed bliver udskiftet med selvbetjeningsløsninger på borger.dk. Men kun 47,4 procent af de ansøgninger, danskerne har forsøgt at udfylde på borger.dk, er blevet gennemført, og de digitale løsninger kritiseres for at være for dårlige.

Jeg er ret enig, for jeg har dæleme også oplevet fejl på fejl på fejl, ikke kun på borger.dk, men alle steder. Tror endda de fleste har prøvet når SKATs hjemmeside teer sig.

http://www.b.dk/nationalt/borgere-lo...en-digital-mur
Alle dem der så er blevet fyrret i digetaliseringens navn, kan man så ansætte i nyttejob til at tage hjem til folk og hjælpe dem igennem det digetale
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 11:50   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, så var der da nogle nyttejob der reelt gav mening!!! Og som virkelig kunne glæde andre.

@vej68
Det er ikke et spørgsmål om ikke at kunne lide digitalisereingen. Det er fedt at være selvhjulpen!
Det handler om, at lortet ikke altid virker efter hensigten og at folk må opgive fordi de fleste sider er behæftet med fejl, eller slet og ret er uoverskuelige.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 13:10   #8
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
borger.dk er håbløst.

minder mig om:
http://www.youtube.com/watch?v=KRoZl2GlTBI&t=1m18s

Sidst redigeret af hejhejhej2; 17-01-2014 kl. 13:12.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 14:37   #9
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg synes det er svært at danne sig et overblik over hvor mange indgange til det offentlige der er.

Borger.dk, sundhed.dk, andre?

Brugerfladerne er ikke ens, hvilket gør navigering på siderne besværlig.

Jeg er usikker på hvor meget der forventes jeg skal lave selv nu, om man bliver varskoet, hvis man glemmer noget.

Eller om man bare bliver straffet?

Hvor mange steder skal man meldes til?

E-boks, E-posthus, digital post?

Jeg er forvirret.

Kan man nøjes med at benytte én side og én e-postkasse og så være sikker på man modtager al information?

Jeg synes ikke der er blevet informeret nok ud til borgerne og jeg synes det er noget mærkeligt noget, at folk skal tvinges.

Det er jo ikke kun ældre i plejehjemsalderen der får problemer, som medierne ellers postulerer.

Mange borgere vil føle sig hægtet af på Statens Digitalisering.

Jeg har taget et bevidst valg om at forsøge at følge udviklingen, da man allerede for år tilbage kunne forudse, at digitalisering ville være fremtiden.

Udviklingen går så stærkt, at jeg synes det kan være svært at følge med når man ikke er ude som en del af samfundet hver dag.

Jeg har kunnet følge med, så jeg har kunnet klare mig, men nu med digitalisering af det offentlige føler jeg mig for første gang utryg, uoplyst og usikker.

Sikkerheden sejler!

Den totale mangel på sikkerhed har allerede budt på sager hvor borger modtager en anden borgers oplysninger. Og det er så kun dem der bliver indberettet vi hører om.

Og hvad med den store hacker-sag om de stjålne cpr-nr?
4 millioner stjålne identiteter i Danmark!

Har vi hørt noget om evt fremtidsudsigter og senfølger af det indbrud på nationens sikkerhed?

Er der nogen tilgængelig information om hvordan disse oplysninger florerer på nettet nu, og hvilke konsekvenser det kan have i form af misbrug?

Når det er Staten der er blevet hacket, er staten så erstatningsansvarlige resten af de 4 millioner hackede danskeres liv, hvis de i fremtiden skulle få misbrugt deres identitet og cpr pga statens lemfældige omgang med sikkerheden?

Det er et meget utrygt udgangspunkt for at personfølsomme oplysninger nu er endnu mere tilgængelige for misbrug.

Og det uden de store krumspring.

Det er meget mærkeligt, at ALLE indkøbte it-systemer i det offentlige de sidste 15-20 år har været aldeles mangelfulde og i de fleste tilfælde ubrugelige.

Hvad mon det har kostet Danmark?

Hvem mon sidder bag kulisserne og tjener penge på de her værdiløse systemer?

Er der politiske interesser, lobbyisme eller korruption på spil?

Danmark har fået taget sin uskyld.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 00:46   #10
nevermind
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
nevermind er ny på vejen
NETS nede igen. Fagre nye IT-verden. ØV

Så oplevede vi endnu et pust af den digitale (eller mangel på) tidsalder...

Blot for at dele mine personlige erfaringer:
Jeg har et Mastercard debit, da jeg står i "den sorte bog"

Hvis jeg vil skifte læge, ændre f.eks. registrering af køretøj m.m.,
skal jeg "låne" et Dankort, da det offentlige system ikke godtager mit kort.

Stort set alle andre steder, alm. handel i Dk, over nettet i det meste af verden,-
kan jeg bruge mit kort. Jeg kan ikke trække det over, fint nok, - men hvorfor
vil det offentlige have os digitaliseret, men bremser mange "i forvejen" udsatte
personer, som af forskellige grunde er havnet, hvor de er. Vi får dels større omkostninger og skal manuelt afsted til borgerservice eller lignende.....
nevermind er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension