K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2011, 11:42   #111
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Det lyder næsten som om, at ingen bliver indstillet positivt fra musvågevej visitationsteam til socialforvaltningen. Min sag er selv blevet behandlet af pågældende omtalte person (har aldrig talt eller set ham) - men han har levet den mest fine og grundige vurdering med positiv indstilling til socialforvaltningen.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 18:20   #112
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skotten Se meddelelser
hej vil lige gi mit besyv med har selv været uheldig at ramle sammen med LARS Blytækker kom dersværre til at love ham et par på hovedet :-) vis jeg var så heldig at ramle ind i ham på jobcenter musvågevej

Jeg synes det er en grotesk tråd. Vil ikke uddybe det, men det er hvad jeg mener om det. Men det forhindrer ikke at jeg har forfærdeligt ondt af - og stor medfølelese, for alle de mennesker som ikke behandles ordentligt i systemet - eller som oplever sig skidt behandlet.

Skotten - vil bare lige fortælle dig, at jeg er havnet som jeg er, fordi jeg er blevet lovet et par på hovedet - og fået det, for mange gange i et system, som jeg forvaltede efter bedste og omsorgsfulde viden og mulighed.
Jeg tager stærk afstand fra dig.
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 01:02   #113
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Falentin.

Jeg kender ikke hverken Musvågevej el. omtalte person. Og der er små enkelte svaler af tilkendelser, bl.a. din., altså.

Flg. i dit skriv undrer mig dog:
Citat:
Min sag er selv blevet behandlet af pågældende omtalte person (har aldrig talt eller set ham) - men han har levet den mest fine og grundige vurdering med positiv indstilling til socialforvaltningen.
Min fremhævning: hvor jeg ser en modsætning i, at vedkommende og du aldrig har været i kontakt, men alligevel kan vedkommende lave en grundig vurdering. Kunne det tænkes du synes det pga. mundede ud i en positiv indstilling.

Jeg har det begge veje sådan: at jeg faktisk er ligeglad om folk er enige m. mig el. ej, men jeg kan stadig skille snot fra ... og vurderer om folk udfører deres arbejde samvitighedsfuldt og ikke mindst m. hjerte på rette sted, hvis ens arbejde indbefatter mennesker, er dette jo et must.

Ligesom jeg heller ikke har noget problem m. en person indenfor systemet, som holder sig til lovgivningen, men giver mig et afslag. Det kan da godt være jeg ikke kan lide at få afslag på begrundet og lovmæssigt, men det bliver vedkommende eft. min mening hverken dårligt fagligt el. andet af.

Til gengæld er jeg også helt ligegald med om SB, jobcenterchefen el. lign. er søde, jeg skal ikke omgås dem privat, jeg vil bare gerne have de udfører deres arbejde ordentlig og samtidig behandler mig medmenneskeligt, men det behøver man eft. min mening ikke pakke ind i sukker. Høflighed er nok.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 01:21   #114
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
tja min daværende sagsbehandler der gav mig flexjob var kendt som heksen kend som klienterne kunne rende og hoppe osv intet godt om hende .men kan sige hun gav mig en ordelig sagsbehandling so 2 sager er vel ikke ens 2 personer er vel ikke ens ogv
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 14:07   #115
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Kære Gunvor

Nej, det bunder absolut ikke ud i at min sag er positivt indstillet.

Det bunder ud i 2 ting.

1.

at en sådan tråd her med navne, kan gøre folk bange, og give et indtryk af, at hvis man får vedkommende, så er fanden løs. Og det kan give unødig angst. Havde jeg selv set denne tråd før jeg fik min indstilling, så ville jeg have skidt i bukserne af skræk.

2.

at min indstilling til kommunen er foretaget og vurderet ud fra alt i min sag som er indhentet, og som jeg selv har haft partshøring i. Der er på intet tidspunkt skrevet eller vurderet andet, end hvad de lægelige papir siger.

Vi er helt enige i at systemet skal gøre deres arbejde ordentligt etc. Så mit indlæg her er mere skrevet for at fremhæve, at man altså godt kan få en god oplevelse/behandling af de omtalte personer - og det mener jeg er vigtigt, så andre ikke kun sidder tilbage med tanken: Åhhh nej, hvad nu hvis jeg får disse personer ind over min sag.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 17:18   #116
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Falentin!

Der kommer sjældent røg uden ildebrand... læs igen indlæg no. 7 af Nabokone (berettiger fuldt ud trådens eksistens).

K.h. Carmen
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 17:49   #117
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
kære Carmen!

Jeg har sandelig læst hele tråden, og har på intet tidspunkt skrevet at denne tråd ikke er berettiget.

Synes du skal læse igen hvad jeg har skrevet. Det har intet at gøre med dette.......
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 15:09   #118
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
kære Carmen!

Jeg har sandelig læst hele tråden, og har på intet tidspunkt skrevet at denne tråd ikke er berettiget.

Synes du skal læse igen hvad jeg har skrevet. Det har intet at gøre med dette.......
Kære Falentin!

...det er blot MIN ydmyge mening, at trådens eksistens er berettiget bl.a. ud fra Nabokones indlæg no. 7 - jeg har kendskab til flere "nabokoner", der har været udsat for tilsvarende "kompetent" sagshåndtering, ualmindelig pænt sagt, af samme person...

...en sagsbehandling så grov og afstumpet (fx.direkte løgne, ignorering af partshøring), at det er på sin plads at tage navnet frem - igen efter MIN mening :-)

...og det jeg hører dig sige, som jeg så vist ikke har forstået ret, er at navne helst ikke må komme frem, da det skræmmer folk på K10...

Mon ikke de fleste gerne vil vide, hvem de står overfor?
Bliver "sagsmishandling" ikke aktuelt i deres sag (positivt indstillet), vil jeg kun glæde mig på deres vegne - det er ikke en fritidsinteresse at søge flex eller pension, men en meget smertelig beslutning...

K.h. Carmen
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 17:55   #119
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
kære Carmen

Vi er slet ikke uenige omkring det du skriver. Jeg har været i systemet i så mange år, at jeg snart burde komme ind og trykke drånningen i hånden, for tro tjeneste

Derfor har jeg gennem årene haft et utal af forskellige sagsbehandlere som jeg ikke længere kan tælle til - og tro mig, har været gennem både gode og dårlige.

Det er bare vigtigt for mig, når nu det ikke er en fritidsinteresse at søge FP som du skriver - at man ikke gør folk skræmte og bange. Den eventuelle dårlige oplevelse nogen får med en sagsbehandler, er ikke ensbetydende med at den næste får. Synes bare det er vigtigt at se det fra begge sider, så man ikke tror, at det kun er dårlige oplkevelser man får hvis de omtalte personer kommer ind over ens sag. Derfor havde jeg bare brug for at fortælle, at jeg rent faktisk har haft en god oplevelse, for at der også kom noget positivt ind i denne tråd.

Og vi skal stadig huske på, at alt hvad der skrives herinde, kun er en udlægning af sagen.

Mener, at i de sager hvor der begås groteske fejl etc, som i nogle af de beskrevne indlæg, burde munde ud i en direkte skrivelse til ministeren/folketinget. Ellers tror jeg desværre, at vi kan skrive herinde fra nu og til juleaften, uden at der vil ske noget som helst.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 22:08   #120
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Jeg er så en af de mange, der har været igennem L.B.'s sagsbehandling. Min sagsbehandler indstillede mig til en førtidspension, og sagen var umiddelbart ligetil. Arbejdsprøvninger, lægeerklæringer, sagsbehandler og lægekonsulent pegede entydigt på en førtidspension (og advarede om yderligere arbejdsprøvning). L.B. underkendte stort set alle erklæringer og fordrejede gamle oplysninger i min ressourceprofil på den mest groteske måde for at legitimere sit afslag og kræve mig i nye behandlinger og arbejdsprøvninger.
Det er fuldkommen berettiget - og på tide, at der bliver lavet en tråd om ham og sagsbehandlingen i Københavns Kommune, hvor syge borgeres retssikkerhed bliver systematisk krænket. Det er nødvendigt med en kulegravning af forholdene i København, og jeg håber da, at der er flere, der kommer frem og fortæller om deres oplevelser. Det kan jo ende med, at vi klager i samlet flok til vores borgmestre og ombudsmanden.
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
"Sort" liste over sagsbehandlere buster Politik og Samfund 54 20-11-2011 23:41
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension