K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2010, 23:59   #21
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
når jeg læser denne sag, kom jeg i tanke om en gammel sag fra vores lokalavis..

desværre står der ikke direkte det samme som du beskriver i din fars sag.. men jeg vil jo mene at når der står i ressourceprofilen at din far indstilles til pension. så må det være det som gælder.. men jeg er jo ikke sikker. jeg ville spørge en advokat om det inden jeg gik med på kommunens forslag.
for det forslag der med at kunne få sygedagpengene igen med tilbagevirkende, lyder noget anderledes end hvad vi ellers læser.. men måske er det billigere for dem, end hvis din far har ret til pension med tilbagevirkende til den dato som står i profil. det er min tanke når jeg læser "tilbuddet"
Det skal dertil siges at jeg lider voldsomt af systeminvaliditet..
du får lige linket til den smule jeg lige fandt..

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/85...-i-21-maaneder

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/91...nsions-smutter

Sidst redigeret af Huldra; 12-06-2010 kl. 00:02. Årsag: et til link om samme mand
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 01:03   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Foreløbig, hvis I senere skulle få medhold i klage over sygedagpengestop, ville det kun gælde indtil ansøgning på en §17.

Ergo taber I.

Men I kan også tabe endnu mere ved ikke at tage imod tilbud.

Vedr visitation fra sagsbehandler, bør dette kunne opretholdes, hvis din far tilkendes pension, derfor er chancen nok lille, alene på dette grundlag.

Personlig ville jeg nok klage oversygedagpengestop, og få ydereligere afklaring, indtil afgørelse af fleks eller pension stk4 i sygedagpengeloven.

Men det er svært at rådgive så peæcist uden div dok.
I må prøve jeres mavefornemmelse, eller advokat. Evt private socialrådgivere. Prøv at google.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 08:41   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr ressourceprofil er det ikke en journal, men beskrivelse af muligheder og begrænsninger.

Der er jo netop et problem vedr det lægelige, medmindre at I kan få jeres læge til at trække en sammenhæng eller redegøre for, at der sagtens kan være forklarlig sammenhæng pga nedslidning(så vidt jeg husker havde læge nævnt dette).

Besynderligt at sagsbehander ikke selv vil indstille efter §18, hvorfor hun nok under visitation, vil anbefale afslag.

Når der søges efter §17, er det på det foreliggende, hvorfor nyt IKKE kommer til at indgå.

ps. Hvor gamel er din far, måske kommune vil trække hans sag på kontanthjælp indtil evt efterløn?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 10:30   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Husk lige at ved § 17 kommer der ikke nyt til men borgeren kan til hver en tid selv sende evt nyt og bede om at få det lagt ind, kommunen indhenter bare IKKE flere papir men man kan godt selv få flere ind ...
  Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 20:02   #25
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
hnb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
hnb:

Jeg er muligvis overpositiv, men jeg synes da at det lyder som et rigtigt godt forslag! Det giver flere penge på kistebunden, og hvis han ender med at få afslag, så ender i jo bare, hvor han allerede er nu, og kan så arbejde videre derfra!
Men der kan jo også være, at sagen allerede er belyst tilstrækkeligt til at den går igennem, og så er det jo ligesom overstået!

Jeg ville i hvert fald personligt tage imod det, og kan ikke lige umiddelbart se nogen kommunale fælder...

Hej Andersine - tak for din kommentar.
Jeg synes, at det er rigtig svært at gennemskue, hvad der er bedst at gøre. Sygedagpenge er selvfølgelig langt at foretrække frem for kontanthjælp, men tænker at det er en kortsigtet løsning at søge en §17...da den i min fars tilfælde højst sandsynligt giver afslag (behandlingsmuligheder er ikke udtømte).

Såfremt min far får afslag, placeres han så samme matchkategori som før ansøgning på pension, pt. 4) eller starter man ligesom forfra??
Med andre ord kan man pludselig gå fra sygemeldt til ledigmeldt på kontanthjælp fordi man har fået afslag på en §17? Undskyld at jeg lyder så skeptisk men forestiller mig, at man kan være ringere stillet efter afslag på en §17?

Jeg tror, at vi ender med at klage over sygedagpengestoppet og så vælger videre afklaring på kontanthjælp, selv om min far økonomisk lider frygteligt under det. Jeg vil kæmpe for at kommunen indstiller ham i henh. til en §18...
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 20:08   #26
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
hnb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Vedr ressourceprofil er det ikke en journal, men beskrivelse af muligheder og begrænsninger.

Der er jo netop et problem vedr det lægelige, medmindre at I kan få jeres læge til at trække en sammenhæng eller redegøre for, at der sagtens kan være forklarlig sammenhæng pga nedslidning(så vidt jeg husker havde læge nævnt dette).

Besynderligt at sagsbehander ikke selv vil indstille efter §18, hvorfor hun nok under visitation, vil anbefale afslag.

Når der søges efter §17, er det på det foreliggende, hvorfor nyt IKKE kommer til at indgå.

ps. Hvor gamel er din far, måske kommune vil trække hans sag på kontanthjælp indtil evt efterløn?

VH Popiae
Tak Popiae.
Der står ikke noget om min fars muligheder i RP (ej heller konkrete jobfunktioner han ville kunne bestride) Bør dette ikke fremgå af RP?

Har kontaktet egen læge og håber at han vil gå yderligere ind i sagen.

Kan sagsbehandler anbefale afslag?... er ikke sikker på at jeg forstår din kommentar?

Min far er 55... så ja, der er helt sikkert en økonomisk gevinst for kommunen, hvis de kan spise ham af med kontanthjælp indtil efterløn.
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 20:10   #27
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
hnb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Husk lige at ved § 17 kommer der ikke nyt til men borgeren kan til hver en tid selv sende evt nyt og bede om at få det lagt ind, kommunen indhenter bare IKKE flere papir men man kan godt selv få flere ind ...

Tak Hejdien, det er rart at vide.
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 20:17   #28
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
hnb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
når jeg læser denne sag, kom jeg i tanke om en gammel sag fra vores lokalavis..

desværre står der ikke direkte det samme som du beskriver i din fars sag.. men jeg vil jo mene at når der står i ressourceprofilen at din far indstilles til pension. så må det være det som gælder.. men jeg er jo ikke sikker. jeg ville spørge en advokat om det inden jeg gik med på kommunens forslag.
for det forslag der med at kunne få sygedagpengene igen med tilbagevirkende, lyder noget anderledes end hvad vi ellers læser.. men måske er det billigere for dem, end hvis din far har ret til pension med tilbagevirkende til den dato som står i profil. det er min tanke når jeg læser "tilbuddet"
Det skal dertil siges at jeg lider voldsomt af systeminvaliditet..
du får lige linket til den smule jeg lige fandt..

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/85...-i-21-maaneder

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/91...nsions-smutter
Tak for de god links Huldra og ikke mindst dine kommentarer.
Sikke en sag - og godt at der kom skred i den, så den stakkels mand kunne få den pension, han var berettiget til!
Desværre er min fars sag ikke så ligefrem, men jeg undrer mig meget over, at det af sagsakterne fremgår, at der er rejst pensionssag og vupti, så er dette ikke tilfældet alligevel. Ingen vil tage ansvar for det skrevne, blot er fejlen beklaget, men det hjælper ikke min far videre.
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 20:31   #29
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
hnb er ny på vejen
Sygedagpengestop og pension på det foreliggende?

Kan det være problematisk at klage over sygedagpengestop samtidig med at man søger pension på det foreliggende grundlag?
Jeg mener, hvis der åbnes op for sygedagpengeudbetaling med tilbagevirkende kraft og frem til en pensionsafgørelse foreligger, så er det vel svært at klage over ophør over sygedagpenge som jo i teorien er uretmæssigt stoppet, men i praksis "betalt tilbage" (pga. ansøgning om pension).
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 09:14   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nemlig, til sidste indlæg.

Derfor kan de ikke forlænges fra dato til ansøgning på en §17.
Er heller ikke sikker på at man kan vedlægge yderligere dok. når først ansøgning er indgivet. Tjek evt dette med sagsbehandler, og eller ankestyrelse.

Vedr. ressourceprofil, er det sidste afsnit "samlet vurdering".
Her står så begrundelse for hvorfor sagsbehandler IKKE vil indstille efter §18(tror det sakl forelægge, ellers ingen logik, at borger selv må søge).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og §17 om pension lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-07-2013 12:32
Kommunal genoptræning: Hverken blå eller rød blok vil afskaffe buster Politik og Samfund 3 18-01-2011 11:46
Løn, pension mv. i fleksjob zuza Nyt om loven 2 19-11-2009 17:46
ledighedsydelse-hverken til at leve eller dø af fallenten Alt det andet 3 24-06-2009 23:21
fleksjob og pension vengsi Spørgsmål ang fleksjob 3 10-12-2008 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension