K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2008, 00:22   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Du burde da kunne få et bevis som alle andre.

Jeg tænker på, at det, man bruger som månedskort hos DSB, hvor der sidder billede i osv., det burde man da også kunne lave til dig - så det KUN bruges som bevis og dermed uden zoner osv.

Jeg skal nok lægge noget her, hvis jeg kan blive klogere på nettet.

Præcis! Sådan et har en af mine gode bekendte - hun fik lavet det gratis på Hovedbanegården. Skulle så selv medbringe billede og fik, så vidt jeg husker, også kommunens stempel......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 01:40   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Legitimationskort

Citat:
Legitimationskort
DSB Legitimationskort til pensionister
Er du fyldt 65 år, behøver du ikke have et DSB Legitimationskort for at købe en 65-billet.
Er du pensionist, men endnu ikke fyldt 65 år, har du mulighed for at købe en 65-billet, hvis du har et DSB Legitimationskort.

DSB Legitimationskortet får du gratis på en DSB station, når du viser din pensionsmeddelelse og afleverer et pasfoto. Du kan kun få et DSB Legitimationskort, hvis du modtager førtidspenpension efter lov om dansk social pension.
Citat:
DSB 65-billet
Er du fyldt 65 år, har du mulighed for at rejse billigere.

Er du ikke fyldt 65 år, men modtager pension efter lov om dansk social pension, har du også mulighed for at rejse på 65-billet. Så skal du blot have et legitimationskort. Legitimationskortet fås gratis på DSB stationer. Husk at medbringe pensionsmeddelelsen og et pasfoto.

65-billetten kan bruges alle ugens dage på Standard, men er billigst på Billigdage. For 65-billetten er Billigdage: Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og lørdag. På disse dage får du ca. 50% rabat. På fredage og søndage får du ca. 25% rabat.

På de store rejsedage får du altid 25% rabat. Det er:

Onsdag før påske
Skærtorsdag
2. påskedag
Dagen før Store Bededag
Dagen før Kristi himmelfartsdag
Dagene 22. december-2. januar
Citat:
Pensionistkort
Pensionistkort kan købes til tre sammenhængende zoner eller til alle zoner i Hovedstadsområdet.

Man skal være fyldt 65 år for at kunne købe pensionistkort.

Personer under 65 år der modtager førtidspension fra de sociale myndigheder, kan dog også købe kortet.


Dækning
Kortet giver ret til kørsel med bus, tog og Metro i de zoner, kortet gælder til. Pensionistkort sælges kun med gyldighed i tre måneder. Kortet udløber kl. 4.00 (sidste påstigning) natten efter sidste gyldighedsdag.


Prisinformation
Priser pr. 20.01.2008

Zoner Pensionistkort - 3 måneder

3 355 kr.
Alle 465 kr.


Gyldighed
På lørdage, søn- og helligdage samt 5.6, 24.12 og 31.12. kan du benytte kortet hele døgnet. Herudover er der disse begrænsninger:


Busser (incl. Havnebussen), Metro og lokalbanetog
I Storkøbenhavn (zonerne 1-4, 30-33 og 40-44): Kortet kan ikke bruges hverdage mandage-fredage kl. 07.00-09.00.

Uden for Storkøbenhavn: Kortet kan bruges hele døgnet rundt.


DSB-tog (incl. S-tog)
Hele Hovedstadsområdet (Alle zoner): Kortet kan ikke bruges hverdage mandage-fredage kl. 07.00-09.00 og 15.00-17.00.

Bemærk at der fortsat er "spærretider" i DSB-tog om eftermiddagen.


Betingelser
Ved køb og fornyelse skal altid vises dokumentation.


Dokumentation for personer, der er fyldt 65 år:
Sygesikringsbevis, pensionsmeddelelse eller lignende, hvoraf fødselsdag og -år fremgår.


Dokumentation for personer under 65 år, der modtager førtidspension fra de sociale myndigheder:
En original pensionsmeddelelse med navn på, hvoraf det fremgår, at man får en af pensionsarterne nedenfor. Pensionsmeddelelsen må højst være 1 år gammel.


Følgende er ikke berettigede til pensionistkort:
Personer under 65 år, der modtager Invaliditetsydelse, pension fra tidligere arbejdsgiver, efterløn, delpension eller lignende.


Køb og fornyelse
Kortet kan tidligst købes og fornys to måneder før første gyldighedsdag. Du skal vise dokumentation hver gang, kortet fornyes
http://www.rejseplanen.dk/



se under kort og rabatter
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 17-03-2008 kl. 01:50.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 01:50   #13
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Gælder det også førtidspensionister, at få tilskud til diverse ting, når man er tilkendt førtidspension efter 2003?

Jeg søgte om varmehjælp, men fik afslag da jeg fik førtidspension efter 2003.

Jeg syntes også, jeg har set på DR's hjemmeside, at man heller ikke kan få hjælp til licensen når man er blevet førtidspensionist efter 2003.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 01:57   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Transport-rabat gælder for ny ordning efter 2003. Det har jeg lige tjekket.

Men det med licens er korrekt. Det får man ikke nedsat efter den nye ordning efter 2003.

Varmehjælp vist heller ikke, men på www.borger.dk kan man under boligstøtte/boligydelse osv. sikkert se noget om forskelle i tilskud til boligudgifter. Ellers under førtidspension på www.borger.dk

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 10:32   #15
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Hej ZuZa

1000 Tak!!

Man får næsten lyst til at skrive - du er en skat!
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 10:56   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikael Se meddelelser
Gælder det også førtidspensionister, at få tilskud til diverse ting, når man er tilkendt førtidspension efter 2003?

Jeg søgte om varmehjælp, men fik afslag da jeg fik førtidspension efter 2003.

Jeg syntes også, jeg har set på DR's hjemmeside, at man heller ikke kan få hjælp til licensen når man er blevet førtidspensionist efter 2003.
Min før omtalte veninde, får pension efter de gamle regler og får hjælp til en del. Men. Til gengæld får hun ikke så mange penge om måneden som de nye pensionister. Hun får omkring 8500 kr mdr, hun ville få omkring 2500 kr mere om måneden på de nye regler, hvilket vil sige ca 31.000 MERE om året. For de ekstra penge kan man alligevel betale en hel del.....
Hun ville personligt hellere være pensionist efter de nye regler. Hun er 61 år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 11:50   #17
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Transport-rabat gælder for ny ordning efter 2003. Det har jeg lige tjekket.

Men det med licens er korrekt. Det får man ikke nedsat efter den nye ordning efter 2003.

Varmehjælp vist heller ikke, men på www.borger.dk kan man under boligstøtte/boligydelse osv. sikkert se noget om forskelle i tilskud til boligudgifter. Ellers under førtidspension på www.borger.dk

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Min før omtalte veninde, får pension efter de gamle regler og får hjælp til en del. Men. Til gengæld får hun ikke så mange penge om måneden som de nye pensionister. Hun får omkring 8500 kr mdr, hun ville få omkring 2500 kr mere om måneden på de nye regler, hvilket vil sige ca 31.000 MERE om året. For de ekstra penge kan man alligevel betale en hel del.....
Hun ville personligt hellere være pensionist efter de nye regler. Hun er 61 år.
Tak for jeres svar.

Ud fra det, er jeg da glad for at jeg er førtidspensionist efter den nye ordning.
Ordningen er sikkert lavet for, at staten kan spare penge. Men jeg er nu godt tilfreds alligevel. Jeg klarer mig helt sikkert.
Jeg er jo hamrende glad for, at jeg har fået min førtidspension. Det har været vigtigt i forhold til min livskvalitet. Om det så er med eller uden diverse tilskud, det er jo knap så vigtigt.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 15:38   #18
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Min før omtalte veninde, får pension efter de gamle regler og får hjælp til en del. Men. Til gengæld får hun ikke så mange penge om måneden som de nye pensionister. Hun får omkring 8500 kr mdr, hun ville få omkring 2500 kr mere om måneden på de nye regler, hvilket vil sige ca 31.000 MERE om året. For de ekstra penge kan man alligevel betale en hel del.....
Hun ville personligt hellere være pensionist efter de nye regler. Hun er 61 år.
Er hun på den mellemste eller laveste så?

Min søster får 12.400,- udbetalt i pension + alle de tillæg, som man kan få efter den gamle ordning
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 17:50   #19
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Så har jeg fået et legimationskort hos DSB :-)

1000 tak for hjælpe allesammen!
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 18:01   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rikke H Se meddelelser
Hej ZuZa

1000 Tak!!

Man får næsten lyst til at skrive - du er en skat!
Nu rødmer jeg næsten. he-he.


Citat:
Så har jeg fået et legimationskort hos DSB :-)

1000 tak for hjælpe allesammen!
Og DU er også en skat, fordi du melder tilbage.

Det er det hele værd, at min indsats hjælper dig... og at du fortæller, at det hjælper. Tak for det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
beviser på at Joachim er torskedum Lunasdatter Politik og Samfund 7 20-12-2011 23:20
Kommuner bruger ulovligt indsamlede beviser Andepigen Politik og Samfund 2 30-03-2011 17:38
Båndoptagelse=beviser... Tragikomisk Sandie75 Alt det andet 39 30-12-2010 15:55
Borgere kan dømmes uden beviser... Ragdoll Politik og Samfund 12 11-10-2010 15:09
Karen beviser manglende realitetssans zuza Politik og Samfund 1 23-03-2009 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension