K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2014, 01:53   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Henvist tiil Liasion uden fysiske problemer

Sidder og undrer mig over engang at være henvist til Liasion psykiatrisk enhed for at få lavet en speciallægeerklæring.

Har aldrig oplyst til min sagsbehandler at fejle noget fysisk, så tænker at det var et mærkeligt valg. Troede Liasion var hvis man havde nogle " uforklarlige" fysiske symptomer over i hatten, eller at sagsbehandleren gerne vil gøre noget fysisk til en psykiatrisk lidelse i stedet

Er der nogen der er blevet henvist fra jobcenteret uden at have nogle fysiske klager?

Spørger fordi jeg frygter at jeg bliver henvist dertil igen, hvis jeg er sygemeldt længe nok og vil gerne vide hvad grunden til netop det valg er. Fik i øvrigt ikke andre valgmuligheder dengang. Skal de oplyse om det som standard og kan jeg tillade at kommentere på det hvis de kun giver mig én valgmulighed igen?

Har hørt meget dårligt om Liasion, så derfor mødte jeg ikke op.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 05:44   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved i hvert fald, at man gerne SELV må finde en speciallæge - det behøver altså ikke være dem kommunen henviser til, at man skal bruge....
Men det er ikke noget de siger til én, de lader som ingenting og henviser bare....

Der er mange der fejler noget psykisk, som pludselig skal udredes fysisk - såvel som der er mange der fejler noget fysisk, som pludselig skal udredes for noget psykisk......de ELSKER det der!!!

Og så er der liasion klinikkerne, hvor de har blandet landhandel og hvor de er mestre i at få det psykiske drejet over på det fysiske, eller det fysiske til at omhandle noget psykisk. RET OFTE IKKE til patienternes fordel, men til kommunens fordel....underligt nok.

Sidst redigeret af Ninja; 25-01-2014 kl. 05:47.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 06:36   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Prøv at lave en google søgning på Liaison Morten Birket Smith

Mange mennesker har ikke lyst til at besøge ovenstående og det med god grund siger mange..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 11:35   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har selv fået lavet en speciallægeerklæring der inde.
det var ikke kommunen som sendte mig der hen, men min psykiater
var til et møde og lægen havde samlet alt lægefagligt der kunne findes i min sag
har dog fysisk sygdom også, men var anderkendt og også fra deres psykiatrisk enhed
det var faktisk den som lukkende min sag fuldt ud, sammen med min psykiater
de kendte dog hinanden i forvejen. min sag havde været oppe i deres forrum
og der var ikke noget og komme efter. en super rapport.
efter en kort arbejdsprøvning fik jeg pension.
så det behøver absolut ikke kun at være noget negativ.

og nej man behøver ikke at fejle noget fysisk for at komme der ind

kender en anden som også har gået der inde og fået pension senere hen.

problemet med Liasion er at en del bliver sendt der hen, fordi andre læger ikke kan finde en årsag til ens sygdom.
hvor mit var for at lave en samlet vurdering af det hele. det fysiske og psykiske hænger faktisk meget tit sammen
så hvis man selv er 100 procent sikker på alt er fysisk og man får at vide noget af det kan være psykisk
eller om vendt
ja så er det klart at Liasion får et dårligt ry, hvis man ikke vil erkende der kan være noget om snakken
fordi så er det dem som har et problem, fordi se udtaler sig om noget andet end man er 100 procent overbevist om
troede også selv alt mit var fysisk i flere år, men nej.
mit psykiske var dog fundet inden jeg kom på Liasion

ikke for at forsvar dem, men jeg kender bare ikke noget negativt om denne afdeling
jeg har mødt en del læger i gennem tiden og øv hvor er der faktisk mange dårlige læger i vores system

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-01-2014 kl. 11:54.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 16:26   #5
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Mon ikke det er den "standard-psykiatriske"-læge-erklæring de kører alle igennem?

Jeg har også været det igennem på trods af det drejer sig om fysisk sygdom.

Jeg vil tilslutte mig Webmaster og tilråde dig at undersøge hvad "liason-psykiatrien" er, inden du beslutter dig.

Det kan have store konsekvenser for dit videre sagsforløb. Der er også en del tråde om bla TERM-modellen og Per Fink fra liason her på siden, dem kan du finde hvis du bruger søgefunktionen.

Hvis det kun er en psykiatrisk speciallægeerklæring de optager som et led i en afklaring i forhold til arbejdsmarkedet, burde det være muligt at få ændret henvisningen til en anden psykiater.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 21:18   #6
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Tak for jeres svar. Har hurtigt læst om TERM og Morten Birket-Smith.
Uff... bliver altså lidt harm på folk der har fysiske lidelsers vegne.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 14:33   #7
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Så skete det igen!

Jeg er henvist til en anden aktør, der ser ud til at fokusere på genoptræning af fysiske lidelser. De tilbyder læger undervisning i " nye sygdomme" OG tilbyder kurser( for patienter) i noget jeg med min uddannelse, selv har undervist i. Altså ret meningsløst for mit vedkommende.
Derudover har jeg nu i følge sagsbehandleren muskelspændninger??? Har INGEN fysiske symptomer, men forskellige psykiatriske lidelser. Er der mon nogen der kan gennemskue det her? Er det den omvendte model af TERM? du skal ikke tro du fejler noget psykisk det hele er fysisk

Sidst redigeret af de7smådværge; 11-02-2014 kl. 14:39.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 17:29   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Så skete det igen!

Jeg er henvist til en anden aktør, der ser ud til at fokusere på genoptræning af fysiske lidelser. De tilbyder læger undervisning i " nye sygdomme" OG tilbyder kurser( for patienter) i noget jeg med min uddannelse, selv har undervist i. Altså ret meningsløst for mit vedkommende.

Derudover har jeg nu i følge sagsbehandleren muskelspændninger??? Har INGEN fysiske symptomer, men forskellige psykiatriske lidelser. Er der mon nogen der kan gennemskue det her? Er det den omvendte model af TERM? du skal ikke tro du fejler noget psykisk det hele er fysisk
Det er første gang jeg hører om folk med afklarede (dokumenterede, går jeg ud fra?) psykiske lidelser, der henvises til Liasonhyænerne for fysisk afklaring

Jeg tror du har ret i dine antagelser, at det er en 'omvendt Term' - jeg løber snart tør for udråbstegn

Hvis man nu vil til at sætte spørgsmål ved psykiske diagnoser, og derved kan skubbe flere direkte ud i evt. selvmordsforsøg, bliver vejen til EU's menneskerettighedsdomstol stadig kortere i min optik.

Hvis du på sigt har lyst til at følges med mig 'derhen' må du gerne skrive en kort PB.

"ifølge sagsbehandleren" - hvilken SB - og har du det på skrift?


Det her er for vigtigt et emne, til at ligge under 'Dit og Dat' - vil du ikke godt bede Webmaster flytte den hen i 'Politik og Samfund'?







HUSK:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 12-02-2014 kl. 17:33.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension